Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr.223
Plan zajęć wyrównawczych na rok szkolny 2010/2011
Edukacja polonistyczna:
Ćwiczenie w czytaniu i opracowywaniu tekstów:
-ćwiczenie percepcji wzrokowej,- ćwiczenie percepcji słuchowej,-ćwiczenie percepcji słuchowo-wzrokowej,-nauka czytania sylab, łączenia sylab w wyrazy, wyrazów, zdań i tekstów,- doskonalenie techniki głośnego, poprawnego i wyrazistego czytania,-wdrażanie do cichego czytania ze zrozumieniem,-ustalenie kolejności zdarzeń w opowiadaniu,- cechy bohaterów tekstów,- ocena postaci,
Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu:-ćwiczenia manualno- graficzne,- wypowiedzi uczniów na tematy bliskie dzieciom, -opowiadanie ulubionych bajek, baśni,- opowiadanie treści tekstów i ilustracji,-wypowiadanie się całymi zdaniami,- bogacenie słowniczka uczniów,- przedstawianie różnych sytuacji w inscenizacjach i grach dramowych, -formułowanie pytań do tekstu,- nadawanie tytułów obrazkom i fragmentom tekstów,- omawianie treści obrazków,- ćwiczenia sprawności manualnej,- ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania,- nauka pisania liter, sylab, mieszczenia się w liniaturze,-prawidłowe odtwarzanie i przepisywanie tekstu literami pisanymi,-ćwiczenia w kształtnym pisaniu,- stosowanie wielkiej litery,- prawidłowe układanie i pisanie zdań z rozsypanek sylabowych i wyrazów
Ćwiczenie gramatyczno-ortograficzne z elementami wiedzy o języku:- podział wyrazów na mówione głoski, pisane litery, -wyróżnianie samogłosek i spółgłosek, -sylaba, dwuznaki, spółgłoski miękkie-rozpoznawanie i stosowanie, -rodzaje zdań, wielka litera na początku zdania, kropka, pytajnik, wykrzyknik na końcu zdania.- stosowanie wielkiej litery,- nauka korzystania ze słownika ortograficznego,
Edukacja matematyczna:
- porównywanie przedmiotów pod względem wyróżnionej cechy, porządkowanie przedmiotów,- rozpoznawanie figur geometrycznych,- porównywanie liczebności zbiorów, -liczenie przedmiotów,-zapisywanie liczb za pomocą cyfr: jednocyfrowych i dwucyfrowych- porównywanie liczb- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
-doliczanie i odliczanie do i od 10
-układanie i rozwiązywanie prostych zadań tekstowych
-określanie kierunków i położenia osób i przedmiotów w przestrzeni i na płaszczyźnie
-dokonywanie pomiarów
-rozpoznawanie monet
-obliczenia pieniężne
-odczytywanie pełnych godzin na zegarze
-zaznaczanie pełnych godzin na zegarze
aryt1