PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Nauczyciel stażysta: …Nauczycielka w Przedszkolu nr … w … „”Data rozpoczęcia stażu: …Przewidywane zakończenie stażu: …Opiekun stażu: mgr …
Cel główny:Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Cele szczegółowe:
- poznanie zasad, zadań i organizacji placówki,- zapoznanie się z obowiązującą na placówce dokumentacją,- doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć,- zdobywanie nowych umiejętności, przydatnych w pracy zawodowej, poprzez
udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: a) wewnątrzprzedszkolnego, b) pozaprzedszkolnego, c) samokształcenia,- uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych
nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. - pogłębianie kontaktów z rodzicami.
Dyrektor Przedszkola: mgr …
Akty prawne:1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 97, poz. 674),2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. nr 260, poz. 2593 z 8 grudnia 2004 r.).
Zgodnie z § 6 ust. 1 pkt. 1.
Zapoznanie się z organizacją, zadaniami i zasadami funkcjonowania placówki, a w tym: poznanie sposobu prowadzenia dokumentacji obowiązującej w placó-wce, poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higieni-cznych warunków pracy.
Lp
Działania
i zadania
do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego –(Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 97, poz. 674), Rozpo-rządzenie Ministra Edukacji Narodowej
i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu
zawodowego przez nauczycieli).
IX 2008 r.
Oświadczenie o znajomości
przepisów prawnych.
Opracowanie i przedstawienie planu rozwoju zawodowego.
2.
Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu.
Rozmowa i ustalenie zasad współpracy.
Ustne ustalenie zasad wzajemnej współpracy mię-dzy nauczycielem stażystą a opieku-nem stażu.
3.
Poznanie
organizacji, zadań
i zasad
funkcjonowania
placówki.
– poznanie przepisów
związanych z funkcjonowaniem
przedszkola
Analiza przepisów zewnętrznych:
¾ Karta Nauczyciela ze zmianami z 31 sierpnia 2004 r.,
¾ Ustawa o systemie oświaty,
¾ Konwencja Praw Dziecka.
Analiza dokumentacji wewnętrznej przedszkola:
¾ Statut Przedszkola,
¾ Program Rozwoju Przedszkola,
¾ Regulamin Pracy i Wynagrodzenia,
¾ Dziennik zajęć,
¾ Plany miesięczne,
¾ Regulamin Pracy,
¾ Regulamin Rady Pedagogicznej,
¾ Regulamin przyznawania dodatków motywacyjnych,
¾ Regulamin Rady Rodziców,
¾ Regulamin Kontroli Wewnętrznej,
¾ Program Wychowania Przedszkolnego,
¾ Procedury obowiązujące w przedszkolu.
IX/X 2008r.
Znajomość organizacji,
zadań i zasad funkcjonowania placówki. Stosowanie się do odpowiednich
przepisów prawa
w codziennej
praktyce.
Zapis w dokumentacji przebiegu stażu.
4.
Poznanie sposobów prowadzenia dokumentacji w placówce.
Zapoznanie się ze sposobem prowadze-nia dokumentacji przedszkolnej:
¾ dziennik zajęć,
¾ miesięczny plan pracy dydaktyczno- wychowawczej,
¾ zestawy zabaw ruchowych,
¾ zestawy ćwiczeń ruchowych,
¾ karty obserwacji dzieci.
IX/X
2008 r.
Prawidłowo
prowadzona dokumentacja.
5.
Dokumentowa-nie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego.
Cały okres stażu.
Zaświadczenia, sprawozdania, re-jestry, scenariusze zajęć, konspekty, notatki.
6.
Uczestniczenie w pracach orga-nów przedszko-la związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wyni-kających z nich zadań.
Udział w posiedzeniach Rady
Pedagogicznej.
Udział w spotkaniach zespołu samo-kształceniowego.
Listy obecności.
8.
Przygotowanie się do postępo-wania kwalifi-kacyjnego.
Skierowanie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
V 2008
Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
9.
Kaaroollcia