BLENDER---LOGO 3D---.txt

(6 KB) Pobierz
-------------------------------------Obiekt Text - logo 3D------------------------------------------------------

1.
Otwieramy plik - logo blend - obszar roboczy sceny zosta� podzielony na dwie cz�ci.Po lewej stronie widzimy widok z g�ry (Top),natomiast po prawej przedstawiony jest rzut z przodu (Font).Scena zawiera jeden obiekt PLANE
(p�szczyzna) stanowi�ca pod�o�e dla naszego logo.Form� naszego logo stanowi� b�dzie napis zawiniety np.na cylindrze.Pierwszym naszym posuni�ciem zatem b�dzie umieszczenie w scenie obiektu typu CYLINDER.Rozwijamy g�rne menu - Add -.Wybieramy - Mesh - i Cylinder.

2.
W oknie widoku pojawia si� okno -Vertices-.Okre�la ono liczb� wierzcho�k�w (ang.vertices) wchodz�cych w sk�ad
nowo tworzonego obiektu.Standardowa warto�� 32 jest dla nas wystarczaj�ca,dlatego nie wprowadzamy zmian i klikamy na - OK -.Jak opanujemy program b�dziemy mogli te warto�ci zmienia� sobie dowolnie.
 
3.
W obszarze sceny pojawia si� obiekt - Cylinder -.Znajduje si� on w trybie edycji,o czym �wiadcz� zaznaczone na 
��to wierzcho�ki cylindra.Wciskamy - TAB -,aby wyj�� z trybu edycji.Wierzcho�ki znikn�,a obiekt otoczony zostanie r�ow� obw�dk�.Oznacza to,�e cylinder jest teraz wyselekcjonowanym elementem sceny.
 
4.
Nasz cylinder jest nisko po�o�ony.Musimy przesun�� go w g�r�.W oknie widoku - FRONT - z paska narz�dziowego wybieramy ikon� - Translate manipulator mode -,a nast�pnie przesuwamy obiekt w g�r� tak,aby podstawa cylindra znalaz�a si� na czerwonej linii okre�laj�cej po�o�onie obiektu - PLANE -.

5.
Cylinder ma do�� regularn� form�,natomiast my chcemy nada� mu wyg�adzon� i bardziej nieregularn� form�.W tym celu zastosujemy modyfikator - SUBSURF -,kt�ry zag�szcza siatk� obiektu,wyg�adzaj�c jego powierzchni�. Wciskamy klawisz - F9 - ,aby przej�� do trybu - EDITING -,w kt�rym mo�emy modyfikowa� podstawowe parametry i w�a�ciwo�ci obiektu. W dolnej cz�ci interfejsu aplikacji pojawi� si� rolety modyfikacji parametr�w.W zak�adce - MODYFIERS -
wciskamy przycisk - ADD MODIFIER -,aby rozwin�� list� modyfikator�w. Wybieramy z niej - SUBSURF -.
 
6.
W zak�adce - MODIFIERS - pojawi� si� okna parametr�w.Jednocze�nie wst�pnie zmieni� si� kszta�t naszego cylindra.
Wpisujemy warto�� 5 w pola - LEVELS 1 i RENDER LEVELS 2 -.Ustalamy w ten spos�b poziom zag�szczenia siatki obiektu w oknie widoku sceny - LEVELS - jak i podczas renderingu - RENDER LEVELS -.Klikamy na - APPLY -.

7.
Obiekt bardzo zmieni� wygl�d.Przypiszemy mu teraz materia�-taki o du�ym wsp�czynniku odbicia �wiat�a.Inaczej rzecz ujmuj�c,stworzymy teraz powierzchni�,kt�ra b�dzie zachowywa�a si� jak lustro.Wciskamy klawisz - F5 -,aby przej�� do trybu tworzenia materia��w.W dolnej cz�ci interfejsu pojawiaj� si� nowe rolety narz�dziowe.

8.
Na zak�adce - LINKS AND PIPELINE - wciskamy przycisk - ADD NEW -,dodaj�c nowy materia� do naszego obiektu.W dolnej cz�ci interfejsu pojawiaj� si� kolejne rolety narz�dziowe parametr�w materia�u. W zak�adce - MATERIA� -
dla parametr�w R,G,B ustalamy warto�ci dla R-0.5 G-0.8 B-0.8 Di�ki temu barwa naszego obiektu zmieni si� na turkusow�.

9.
Na zak�adce - MIRROR TRANSP - wciskamy teraz przycisk - RAY MIRROR -,aby uaktywni� opcj� odbicia lustrzanego dla tworzonego materia�u.Dla parametru -RAYMIR- ustalamy warto�� 0.35,okre�laj�c tym samym poziom odbicia lustrzanego dla naszego materia�u.Efekty zmian widzimy w oknie podgl�du.Uda�o nam si� stworzyc turkusow� powierzchni.


TWORZYMY NAPIS-------- Stworzyli�my ju� scen� dla naszego logo-teraz pora na opracowanie napisu 3D.Przygotujemy go na podstawie obiektu tupu TEXT.

1.
Wciskamy klawisz A,aby odznaczy� wszystkie elementy sceny.Klikamy lewym przyciskiem myszy obok utworzonej w poprzedniej cz�sci podstawy naszego logo,aby umie�ci� w tym miejscu 3D kursor.Wyznacza on po�o�enie nowo utworzonych obiekt�w (poprzednio by� on usytuowany pod podstaw� logo.

2.
Umieszczamy kursor w prawym oknie widoku sceny - FRONT -,Wciskamy klawisz - SPACJA -.Z rozwini�tego menu wybieramy - ADD - i - TEXT -.W scenie pojawia si� nowy obiekt.Wciskaj�c klawisz - BACKSPACE -,kasujemy s�owo TEXT i wpisujemy dowolny inny napis.

3.
Zmodyfikujemy teraz nieco nowo utworzony obiekt,nadaj�c mu form� tr�jwymiarow�.Wciskamy przycisk -TAB-,aby wyj�� z trybu edycji obiektu,a potem F9- aby uzyska� dostep do rolet narz�dziowych parametr�w modyfikacji obiektu. w zak�adce - CURVE and SURFACE - wpisujemy warto�� 0.05 dla parametru EXTRUDE.Dzi�ki temu nadamy naszemu obiektowi grubo��.

4.
Nast�pnie wpisujemy odpowiednio warto�ci 0.05 i 4 w pola - BEVEL DEPTH 0.050 oraz BEVRESOL 4.Pierwszy parametr powoduje �ci�cie kraw�dzi modyfikowanego obiektu,drugi natomiast zaokr�gla �ci�te kraw�dzie.Otrzymamy efekt pogrubionych napis�w.

5.
Obiekty TEXT maj� charakter obiekt�w typ�w SHAPE (kszta�t),czyli takich,kt�re nie mog� by� modyfikowane na poziomie element�w siatki obiektu.Dlatego aby m�c zmieni� kszta�t liter,musimy przekszta�ci� logo na obiekt MESH (siatkowy).Wciskamy kombinacj� klawiszy ALT i C.Uzyskali�my dost�p do menu - CURVE -.Przekszta�cimy w ten spos�b obiekt na lini�.Ponownie wciskamy kombinacj� klawiszy ALT i C,ale teraz wybieramy polecenie - MESH -.

6.
Teraz,gdy napis jest obiektem MESH,mo�emy go owin�� wok� podstawy logo.W tym celu wykorzystujemy funkcj� WRAP,kt�ra powoduje �ukowate wyginanie obiekt�w siatkowych.Ale zanim to nast�pi,musimy przesun�� napis w pobli�e podstawy.

7.
W lewym oknie widoku sceny klikamy lewym przyciskiem myszy na �rodek podstawy cylindra-przesuwamy w ten spos�b kursor 3D tak,aby wyznacza� on promie� �uku wygi�cia naszego napisu.Wciskamy klawisz TAB,aby przej�� do trybu edycji obiektu.Widzimy teraz,jak wygl�da struktura siatkowa naszego obiektu.Wciskamy klawisz A,aby zaznaczy� wszystkie wierzcho�ki wchodz�ce w sk�ad napisu.

8.
Wciskamy klawisz F9,aby uzyska� dost�p do rolet narz�dziowych modyfikacji obiektu.W zak�adce MESH TOOLS dwukrotnie wciskamy przycisk - SUBDIVIDE -.Dzi�ki temu siatka obiektu ulegnie zag�szczeniu,co zapobiega deformacji siatki podczas wyginania obiektu.

9.
W lewym oknie widoku z g�ry (TOP) naje�d�amy kursorem na znacznik �rodkowy wygi�tego cylindra.Aby zastosowa� funkcj� WRAP wciskamy kombinacj� klawiszy SHIFT i W,a nast�pnie przesuwamy kursor myszy w d�.Wraz z przesuwanym kursorem zwi�ksza si� promie� wygi�cia.Oznaczony jest on lini� przerywan�.Proces modyfikacji napisu ko�czymy.wciskaj�c lewy przycisk myszy.Napis na scenie zosta� wygi�ty.

10.
Wciskamy klawisz TAB,aby wyj�� z trybu edycji obiektu.Na ekranie widzimy nasz� prac�.Warto jeszcze nada� naszemu napisowi inny kolor odmienny od standardowego (szary). Zmian koloru dokonujemy w punkcie 8. ( R,G,B)

11.
Ostatnim etapem prac jest rendering stworzonego projektu.Wciskamy klawisz F12 i po chwili w oknie BLENDER:RENDERER rozpocznie si� rendering.


----------------------------------------�YCZ� SUKCES�W W PRACY--------------------------------------------------


Zgłoś jeśli naruszono regulamin