4 ZARZADZANIE.doc

(42 KB) Pobierz
4 ZARZADZANIE

 

4 ZARZADZANIE

 

Zarządzanie to działalność polegająca na optymalnym wykorzystania zasobów, zmierzającym do szybkiego i efektywnego osiągnięcia założonych celów (zadań, usług, itp.).

 

5 OBSZARY ZARZADZANIA I KRYTERIA ZARZADZANIA

Zarządzanie obszarami:

zarządzanie sieciami i ich elementami,

zarządzanie usługami,

zarządzanie procesami biznesowymi.

Kryteria zarządzania:

czas,

obszar geograficzny,

funkcje sieciowe,

paleta usług,

itp.

 

6 Podstawowe kryteria eksploatacyjne STK

·          jakość i efektywność realizowanych usług;

·          gotowość funkcjonalna;

·          wysoka niezawodność i przeżywalność;

·          stopień bezpieczeństwa, gwarantujący poufność i integralność realizowanych usług;

·          podatność na zarządzanie;

·          skalowalność systemu (rozbudowę i implementację nowych usług);

·          elastyczność we współpracy z istniejącymi i perspektywicznymi systemami

·          telekomunikacyjnymi;

·          zgodność z obowiązującymi zaleceniami normalizacyjnymi ISO, ITU-T, IAL, ETSI, IEEE,  IETF, ATM Forum i in.

 

7

15 MIARY OPERATORA SIECI, AUTOMATYZACJA

 

23 KIERUNKI ROZWOJU TELEKOMUNIKACJI TE 5 NA LEWEJ STRONIE

·          wzrost złożoności systemów,

·          wzrost oczekiwań klientów w stosunku do świadczonych usług,

·          heterogeniczność (wielu operatorów świadczących usługi),

·          standaryzacja zarządzania,

·          liberalizacja i deregulacja
rynku telekomunikacyjnego.

 

26 STANDARYZACJA ZARZADZANIA ISO I AB TCPIP TEN NA BIALO ISO

Zarzadzanie systemi otwartymi

protokol CMIP

 

36 KORZYSCI Z KONWERGENCJI (CALY BEZ RYSUNKU)

Bardzo korzystnym ekonomicznie rozwiązaniem w połączeniach długodystansowych jest możliwość grupowania głosu (voice bundling) w wielousługowych urządzeniach dostępowych.

Zapewnia to umieszczanie kilku pakietów głosowych w jednym pakiecie sieci WAN, minimalizując w ten sposób łączną wielkość pola sterującego transmitowanych pakietów.

Przy grupowaniu tylko pięciu pakietów głosowych uzyskuje się zaoszczędzenie pasma o ponad 30 proc. w implementacjach IP, a w sieciach pakietowych Frame Relay o ponad 7 proc. oszczędności w pasmie przesyłowym.

 

50 USLUGI DLA DUZYCH PRZEDSIEBIORSTW

·          Jakość usług

·          Elastyczność usług

·          Elastyczny wzrost przepływności

·          Transparentne usługi (SAN)

 

50 RYNEK USLUG PUBLICZNYCH

·          Badania i Edukacja

·          e-urząd

·          e-zdrowie

·          Finanse

·          Przemysł

·          Energetyka

 

80 SYSTEM ZARZADZANIA, KORZYSC DLA KLIENTA

Nowe funkcjonalności

Łatwość pracy

Funkcje narzędziowe

 

 

83 OPTYMALIZACJA PROCESU BIZNESOWEGO (TO Z LEWEJ STRONY PLUS STRZALKI I JAJKO)

 

87 ZARZADZANIE BEZPIECZENSTWEM

 

Zarządzanie bezpieczeństwem: zapewnienie ochrony zarządzanych zasobów i danych wymienianych przez nie. Obejmuje m.in.: autentyfikację użytkowników, kontrolę dostępu do zasobów, szyfrowanie danych  i informowaniu o naruszeniu ich integralności. Do zadań tych należy też prowadzenie dzienników bezpieczeństwa z meldunkami i informacjami dot. bezpieczeństwa.

 

117 BAZA INFORMACJI ZARZADZANIA

 

Zarządzane obiekty przechowuje się w bazie informacji zarządzania

Identyfikacja zarzadzanych projektow w bazie MIB jest realizowana na podstawie  - drzewa nazywania - naming tree

 

119 STANDARDY ZARZADZANIA (GORA NA NIEBIESKO I INNE 3 GRUPY STANDARDOW)

Standardy zarządzania

Standardem podstawowym dla zarządzania OSI jest ISO7498-4, gdzie zdefiniowano pojęcie OSI, obszarów funkcjonalnych oraz poziomów zarządzania.

Inne standardy można podzielić na trzy grupy obejmujące:

strukturę i modelowanie informacji zarządzania,

przesyłanie informacji zarządzania,

zarządzane na poziomie zarządzania systemami

 

Struktura i modelowanie informacji zarządzania (ISO 10165/1 – 5):

definicja modeli informacji zarządzania (MIM) określająca typy informacji zarządzania do opisu obiektu,

klasyfikacja obiektów wykorzystywanych do realizacji systemów zarządzania i przez funkcje zarządzania,

wskazówki dot. definiowania zarządzanych obiektów (GDMO),

zestaw generycznych klas obiektów służący do opisu systemu otwartego,

zasady określania zgodności definiowanej informacji z w/w standardami.

 

 

133

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin