Merry Christmas! Poznajemy słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia.
KLASA IV Cele: uczniowie znają słownictwo związane ze świętami: prezent (gift), choinka (christmas tree), renifer (reindeer), kartka świąteczna (christmas card), kolęda (carol), Święty Mikołaj (Santa Claus) itd. Potrafią czytać dla ogólnego zrozumienia, umieją twórczo i kreatywnie wykorzystywać zdobytą wiedzę i kompetencje komunikacyjne, znają świąteczne zwyczaje Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Umieją śpiewać piosenkę świąteczną "Jingle bells".Materiały: obrazki obrazujące przedmioty związane ze świętami, materiały z książki "British and American Holidays" Jolanta Jedzok; kopie tekstu piosenki "Jingle bells"; kaseta, magnetofon.Część 1Aktywizacja uczniów metodą Burza Mózgów - pracując w grupach uczniowie zapisują na kartkach jak najwięcej tradycji świątecznych krajów anglosaskich, które znają z filmów bądź innych źródeł. Następnie przedstawiciele grup odczytują swoje notatki na forum klasy. Nauczyciel uzupełnia wiadomości uczniów opowiadając o zwyczajach bożonarodzeniowych panujących w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych (na podstawie książek: "Britain in Close-Up" David McDowall, "American Life and Institutions" D.K.Stevenson i "British and American Holidays" Jolanta Jedzok).Część2.Uczniowie poznają słownictwo związane ze świętami - nauczyciel pokazuje obrazki i nazywa je, uczniowie ćwiczą ich wymowę. Następnie uczniowie dostają kopie ćwiczenia (obrazek Świętego Mikołaja z workiem) i listę różnych słów, np. summer, carol, breakfast, reindeer itp. Zadaniem uczniów jest zapisanie na worku Św. Mikołaja słów związanych ze świętami i odrzucenie tych, które są tematycznie związane z lekcją. Następnie uczniowie dostają tekst piosenki "Jingle bells" i uczą się śpiewać.Nauczyciel rozdaje uczniom nieuzupełniony dialog między Mikołajem i chłopcem. Uczniowie pracują w parach. Ich zadaniem jest wczucie się w rolę Mikołaja i udzielenie odpowiedzi na zadane pytania.I AM SANTA CLAUSJim: Hello, Santa Claus. How are you?SANTA:. ...................................Jim: Where do you live?SANTA:. ....................................Jim: What do you do there?SANTA:. ....................................Jim: How do you travel?SANTA:. ...................................Jim: How many reindeer do you have?SANTA:. ...................................Jim: What are their names?SANTA:. ...................................Jim: How do you get into the house?SANTA:. ...................................Jim: Where do you put gifts?SANTA:. ...................................Jim: Thank you. Bye!SANTA:. ...................................Następnie poszczególne pary odczytują na głos swoje dialogi.Część 3Na zakończenie uczniowie śpiewają piosenkę "Jingle bells".
asius2306