WPP-ściąga.doc

(38 KB) Pobierz
WPP: na przykładzie Sprzedaży biletów przez internet na EURO 2012 Cele i zakres systemu {Produkty / usługi

WPP: na przykładzie Sprzedaży biletów przez internet na EURO 2012 Cele i zakres systemu {Produkty / usługi. Stan po zrealizowaniu. Spodziewane korzyści. MIERZALNE!Celem systemu jest umożliwienie sprzedaży przez Internet biletów na EURO 2012. System musi w krótkim czasie obsłużyć wiele jednoczesnych wejść na stronę. Musi zapewnić bezpieczeństwo przechowywanych danych. System ma przechowywać informację o wszystkich klientach (imię, nazwisko, adres, telefon, PESEL). Klientem może zostać osoba, która ukończyła 18 lat życia. System powinien weryfikować klientów po numerze PESEL (sprawdzenie wieku i czy nie chce wielokrotnie dokonać zakupu/rezerwacji) Podstawą będzie utworzenie bazy danych zawierającej wszystkie bilety na EURO 2012 oraz spis wszystkich klientów rezerwujących/kupujących bilety. Kontekst systemu {Użytkownicy i ich specyfika. Powiązane systemy i ich interfejsy.}  Nadzór – kontrola projektu, Działacz – kontrola systemu, Klient – rejestracja, zakup biletów, Pracownik obsługi klienta – weryfikacja danych klientów, rozprowadzenie biletów, Księgowość – potwierdzenia dokonania wpłat, Adminstrator obsługa (utrzymanie) systemu, Plan realizacji systemu {rozwiązania techniczne : koncepcja, standardy, technologia. Strategia prowadzenia prac etapy wytwórcze: cele, zadania, powiązania, produkty, miary}  System bazodanowy rozproszony obsługiwany przez niezależne serwery: osobne dla poszczególnych funkcji (rejestracja, przydział biletów, raporty kasowe), osobne dla poszczególnych obiektów (na życzenie Zamawiającego osobne dla każdej imprezy). Rejestracja i składanie zamówień dokonywana przez Internet za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej obsługującej skrypty Java i PHP. Nadzór, kontrola, obsługa systemu dokonywana za pomocą dedykowanych programów zapewniających bezpieczne połączenia Internetowe. Strategia prowadzenia prac etapy wytwórcze: Cele, zadania, powiązania, produkty, - utworzenie baz danych (zbiór informacji o klientach, o dostępnych miejscach, o wpłatach) baza SQL; - aplikacje do zarządzania bazami program, - aplikacje i interfejsy publiczne, - aplikacje nadzorujące system, - aplikacje księgowo rozrachunkowe (moduł kontroli kosztów), - system wysyłki e-biletów, - system weryfikujący danych podanych przez klientów, Najważniejsze funkcje systemu {wymagania funkcjonalne} F1 Graficzna prezentacja stadionów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Identyfikator:

F.Z.1

Priorytet:

średni

Tytuł:

Graficzna prezentacja stadionów.

Opis:

Przegląd dostępnych miejsc z wirtualnym podglądem płyty stadionu z danego sektora,

Powiązania:

F.Z.2

T: Obsługa rezerwacji miejsc, O: Możliwość rezerwacji miejsca przez klienta. T: Zakup biletów, O: Zarezerwowane miejsce może zostać zakupione przez zarejestrowana osobę. T: Rejestrowanie nowego klienta, O: Podanie niezbędnych danych do zakupu biletów. T: Weryfikacja nowego klienta., O: Weryfikowanie niezbędnych danych do zakupu biletów. T: Kontrola sprzedaży, O: Sprawdzanie poprawności dokonywanych zakupów. T: Sprawdzenie stanu rezerwacji, O: Podgląd dokonanych rezerwacji. T: Wysyłka e-biletów, O: Dostarczenie klientom zakupionych biletów. T: Kontrola zakupów, O: Weryfikacja wpływów ze sprzedaży. T: Kontrola sprzedaży, O: Wystawianie dowodów zakupów (np. faktur) T: Raporty i statystyki, O: Zestawienia ilościowe i kwotowe służące do weryfikacje przez jednostki nadrzędne. Zasady zapewnienia jakości {analiza ryzyka} Brak doświadczenia zespołu obsługi – zapobieganie: szkolenia, zatrudnianie pracowników z doświadczeniem na podobnych stanowiskach. Przeciążenie systemów (zbyt duża liczba jednoczesnych wejść na stronę), nieefektywność czasowa – zapewnienie odpowiedniej przepustowości łącz i szybkich serwerów.

Różny poziom umiejętności użytkowników – intuicyjny, czytelny i prosty interfejs. Kradzież danych osobowych – obsługa zewnętrzna systemu baz danych, wynajem serwerów u profesjonalnych dostawców wyposażonych w odpowiednie zabezpieczenia. Awarii sprzętu utrata danych - wynajem serwerów u profesjonalnych dostawców dysponujących macierzami dyskowymi. Błędna identyfikacja wymagań w fazie analizy – nadzór nad projektem przez doświadczoną kadrę menadżerów.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin