Budowa i integracja systemów Wstępny plan projektu
Nazwa i akronim projektu:
{nazwa projektu}
System rezerwacji biletów na Euro2012
Zleceniodawca:
{nazwa klienta zewnętrznego}
Zleceniobiorca:
{PJWSTK}
PJWSTK
Numer zlecenia:
{numer zespołu projektowego}
„h”
Kierownik projektu:
{kierownik zespołu projektowego}
…
Opiekun projektu:
{opiekun projektu z ramienia uczelni}
Nazwa / kod dokumentu:
Wstępny plan projektu
Nr wersji:
{wersja dokumentu, np. 02}
1.0
Odpowiedzialny za dokument:
{nazwisko, imię}
Data pierwszego sporządzenia:
{data wykonania pierwszej wersji dokumentu}
10.04.2010
Data ostatniej aktualizacji:
{data wykonania ostatniej wersji dokumentu}
15.04.2010
Historia dokumentu
Wersja
Opis modyfikacji
Rozdział / strona
Autor modyfikacji
Data
{wersja}
{opis, np. wstępna wersja}
Wersja wstępna
{np. całość}
Całość
{data zmiany}
10-04-2010
1.01
{np. poprawka wstępnego opisu}
Poprawka najważniejszych funkcji systemu
{np. punkty 3.3 i 4}
Rozdział 4
15-04-2010
{Produkty / usługi. Stan po zrealizowaniu. Spodziewane korzyści. MIERZALNE!}
Celem systemu jest umożliwienie sprzedaży przez Internet biletów na EURO 2012. System musi w krótkim czasie obsłużyć wiele jednoczesnych wejść na stronę. Musi zapewnić bezpieczeństwo przechowywanych danych. System ma przechowywać informację o wszystkich klientach (imię, nazwisko, adres, telefon, PESEL). Klientem może zostać osoba, która ukończyła 18 lat życia. System powinien weryfikować klientów po numerze PESEL (sprawdzenie wieku i czy nie chce wielokrotnie dokonać zakupu/rezerwacji)
Podstawą będzie utworzenie bazy danych zawierającej wszystkie bilety na EURO 2012 oraz spis wszystkich klientów rezerwujących/kupujących bilety.
{Użytkownicy i ich specyfika. Powiązane systemy i ich interfejsy.}
Nadzór – kontrola projektu,
Działacz – kontrola systemu,
Klient – rejestracja, zakup biletów,
Pracownik obsługi klienta – weryfikacja danych klientów, rozprowadzenie biletów,
Księgowość – potwierdzenia dokonania wpłat,
Adminstrator – obsługa (utrzymanie) systemu,
{rozwiązania techniczne : koncepcja, standardy, technologia. Strategia prowadzenia prac etapy wytwórcze: cele, zadania, powiązania, produkty, miary}
System bazodanowy rozproszony obsługiwany przez niezależne serwery: osobne dla poszczególnych funkcji (rejestracja, przydział biletów, raporty kasowe), osobne dla poszczególnych obiektów (na życzenie Zamawiającego osobne dla każdej imprezy). Rejestracja i składanie zamówień dokonywana przez Internet za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej obsługującej skrypty Java i PHP. Nadzór, kontrola, obsługa systemu dokonywana za pomocą dedykowanych programów zapewniających bezpieczne połączenia Internetowe.
Strategia prowadzenia prac etapy wytwórcze:
Cele, zadania, powiązania, produkty,
- utworzenie baz danych (zbiór informacji o klientach, o dostępnych miejscach, o wpłatach) baza SQL;
- aplikacje do zarządzania bazami program ,
- aplikacje i interfejsy publiczne,
- aplikacje nadzorujące system,
- aplikacje księgowo rozrachunkowe (moduł kontroli kosztów),
- system wysyłki e-biletów,
- system weryfikujący danych podanych przez klientów,
{wymagania funkcjonalne}
Identyfikator:
F.Z.1
Priorytet:
średni
Tytuł:
Graficzna prezentacja stadionów.
Opis:
Przegląd dostępnych miejsc z wirtualnym podglądem płyty stadionu z danego sektora,
Powiązania:
F.Z.2
wysoki
Obsługa rezerwacji miejsc
Możliwość rezerwacji miejsca przez klienta.
F.Z.1, F.Z.3, F.Z.7
F.Z.3
Zakup biletów.
Zarezerwowane miejsce może zostać zakupione przez zarejestrowana osobę.
F.Z.2, F.Z.4, F.Z.6, F.Z.8, F.Z.9, F.Z.10
F.Z.4
Rejestrowanie nowego klienta.
Podanie niezbędnych danych do zakupu biletów.
F.Z.3, F.Z.5
F.Z.5
beziak