MediaFun Magazyn 2011-05.pdf

(7574 KB) Pobierz
mediafun magazyn (#5) 2011
media fun
magazyn
#marketing #social media #internet
nr 5 (2011)
mętna woda
pozwala
skuteczniej łowić
tylko niektórym
poukładany
na Facebooku
Z biblioteczki
(kontr)rewolucjonisty
www.mediafunmagazyn.pl
VaGla
Marketing
Konkursy
734679166.021.png
#gada naczelny
media fun
magazyn
Redaktor naczelny:
Maciej Budzich
tel. 502-265-535
e-mail: maciek@mediafun.pl
Startup – modne słowo
Zastępca redaktora naczelnego:
Barbara Jakubek
tel. 794-334-849
e-mail: basia@mediafun.pl
ny numer „mediafun magazynu”, któ-
ry udowadnia, że nasze „groźby” na temat
pracy nad regularnością magazynu nabie-
rają realnych kształtów. Na łamach maga-
zynu oraz w pozostałych mediafunowych
przejawach aktywności (blog, Facebook,
YouTube, Twitter, Google+) będziemy kon-
taktować się z Wami coraz częściej.
Drużyna mediafun magazynu
Adam Przeździęk
Agnieszka Kminikowska
Anita Wojtaś-Jakubowska
Anna Miotk
Jakub Górnicki
Justyna Dziegieć
Kacper Korzeniewski
Marek Miller
Michał Cortez
Michał Lewandowski
Monika Bartnik
Natalia Hatalska
Paweł Iwaniuk
Piotr Mrzygłód
Przemysław Żyła
Robert Wróbel
Tomasz Gruszka
Łukasz Kluj
Redakcja zaokrętowała się na stałe w Re-
aktorze ( reaktor.net) , czyli w specyicznym
miejscu, na warszawskim Żoliborzu, w któ-
rym pracuje lub integruje się sporo osób
z polskiej branży startupowej. Inicjatywy takie jak „Open Reaktor” czy „Pimp my
Startup”, sporo imprez ( sprawdźcie kalendarz) związanych ze startupami (kon-
kursy, barcampy) spowodowały, że coraz częściej słowo „startup” pojawia się
w mediach. Jestem przekonany, że to nie tylko przejaw sezonu ogórkowego,
ale tego, że coraz więcej ciekawych rzeczy dzieje się w sektorze małych irm,
które wykorzystują nowoczesne technologie. Jeśli tylko te małe irmy będą po-
traiły zadbać o efektywne zbudowanie silnej marki, skuteczny buzz i sensowny
PR i przestaną myśleć, że „dobry produkt sam się sprzeda” – duży krok w suk-
cesie rynkowym będzie zrobiony. Czy doczekamy się w końcu „polskiego Zuc-
kerberga”? Tego nie wiem, na razie mamy „księżniczkę startupów” (wystarczy
„wygooglać”), a to już są określenia, które media łatwo kupują i droga do dar-
mowej reklamy stoi otwarta. Odnalezienia źródeł dobrej wiedzy z zakresu ko-
munikacji, marki i marketingu (mam nadzieję, że w tej puli znajdzie się miejsce
dla „mediafun magazynu”) życzę w rozpoczynającym się właśnie sezonie konfe-
rencyjnym wszystkim młodym irmom i kandydatom na polskich Zuckerbergów.
Maciej Budzich – bloger
KONTAKT Z REDAKCJĄ:
ul. Bohomolca 15
01-613 Warszawa
maciek@mediafun.pl
Zdjęcie na okładce:
Przemek Chudkiewicz
bank fotograii:
przyjemnej lektury
Maciej Budzich
Mediafun magazyn skierowany jest do wszystkich śledzących trendy w marketingu, kampanie i zmia-
ny zachodzące w mediach, internecie – zarówno dla branży interaktywnej, managerów, studentów kie-
runków ekonomicznych jak i biznesu (MŚP) budującego swoją markę w sieci i szukających rozwiązań,
wiedzy i inspiracji... mówiąc krótko, dla wszystkich którzy mają głowę pełną pomysłów, dostęp do kla-
wiatury poszukują narzędzi jak swoje kreatywne ADHD skutecznie wykorzystać.
Jest skierowany do tych wszystkich którzy na liście swoich zainteresowań mogą wymienić: #social
media, #nowe media, #blogosfera, #mikroblogi, #technologie, #internet, #biznes, #marketing, #rekla-
ma, #marka, #public relations i #edukacja.
A jeśli masz ochotę dołączyć do zespołu, podzielić się swoimi doświadczeniami lub skorzystać z naszej wie-
dzy – daj znać szybko na maila maciek@mediafun.pl
3
P rzed Wami, drodzy Czytelnicy, kolej-
734679166.023.png 734679166.024.png 734679166.001.png 734679166.002.png 734679166.003.png 734679166.004.png 734679166.005.png 734679166.006.png 734679166.007.png 734679166.008.png 734679166.009.png 734679166.010.png 734679166.011.png 734679166.012.png 734679166.013.png
#spis treści
Spis treści
06 Piotr VaGla Waglowski: Mętna woda
32 Kindle, czyli e-atramentu czar
34 Škoda i jej show – Monika Bartnik
13 Raport Brand24 – reakcje polskich
internautów po decyzji Steva Jobsa
36 E-mail marketing. Od czego zacząć?
– Piotr Krupa
14 Świat „gdziejesteś“, „corobisz“
– Barbara Stawarz
38 Konkursy na Facebooku
– Wojtek Szywalski
16 Z biblioteczki (kontr)rewolucjonisty
– Piotr Wrzosiński
42 Marketing poukładany – Piotr Mrzygłód
20 Marcin Szałek (Groupon): Wszystko za
46 Gra w handlowanie? … czyli o tym, czy
50% mniej... i więcej – rozmawia
Tomasz Gruszka
sprzedaż nadal jest taka sama
– Przemysław Żyła
24 Jak się tanio nie sprzedać
– Tomasz Gruszka
48 LOMBB, czyli jak się robi lokalny
26 Remigiusz Maciaszek: Cześć, ja jestem
Rock... a to jest Moja Tuba – rozmawia
Maciej Budzich
50 Skanuj i korzystaj
30 Jak z fan page’a Born in the PRL zrobić
56 Narzędzia to podstawa
58 Pokonferencyjne releksje dotyczące
Wygraj kurs
w Akademii Sztuk
Komunikacji
o wartości 6 000 zł!
sprawdź >>
współpracy z blogerami – Anna
Proszkowska-Sala, Krystian Cieślak
60 Najnowsze trendy w pomiarze efektów
4
pozwala skuteczniej łowić tylko niektórym
– rozmawia Maciej Budzich
– Adam Przeździęk
marketing w Berlinie i Brandenburgii
– Marta Eichstaedt
– Łukasz Dębski
serwis społecznościowy inPRL.pl
– Artur Racicki
– Kuba Filipowski
działań PR – Anna Miotk
734679166.014.png 734679166.015.png 734679166.016.png 734679166.017.png
media fun magazyn
734679166.018.png 734679166.019.png 734679166.020.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin