Konwersacje w biznesie.pdf

(501 KB) Pobierz
Microsoft Word - Technik ekonomista_341[02].Z2.02_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Danuta Malinowska-Bartków
Konwersacje w biznesie
341[02].Z2.02
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
 
385496951.001.png 385496951.002.png 385496951.003.png
Recenzenci:
mgr Janina Rosiak
mgr Grażyna Gabryliszyn
dr Patrycja Kamińska – opinia językowa
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Konsultacja:
mgr Andrzej Zych
Korekta:
mgr Joanna Fundowicz
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 341[02].Z2.02.
Konwersacje w biznesie zawartego w programie nauczania dla zawodu technik ekonomista.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4.1. Struktura organizacyjna firmy (Organisational Structure)
6
4.1.1. Materiał nauczania
6
4.1.2. Pytania sprawdzające
10
4.1.3. Ćwiczenia
10
4.1.4. Sprawdzian postępów
14
4.2. Wyrażenia grzecznościowe (Polite Expressions)
15
4.2.1. Materiał nauczania
15
4.2.2. Pytania sprawdzające
18
4.2.3. Ćwiczenia
18
4.2.4. Sprawdzian postępów
19
4.3. Savoir-vivre w biznesie (Good manners in Business)
20
4.3.1. Materiał nauczania
20
4.3.2. Pytania sprawdzające
21
4.3.3. Ćwiczenia
21
4.3.4. Sprawdzian postępów
22
4.4. Kształtowanie stosunków interpersonalnych (Shaping Interpersonal
Relationships)
23
4.4.1. Materiał nauczania
23
4.4.2. Pytania sprawdzające
24
4.4.4. Sprawdzian postępów
24
4.5. Przepisy prawne dotyczące działalności firmy (Company Law)
29
4.5.1. Materiał nauczania
29
4.5.2. Pytania sprawdzające
30
4.5.3. Ćwiczenia
31
4.5.4. Sprawdzian postępów
31
4.6. Kształtowanie wizerunku firmy (Public Relations)
32
4.6.1. Materiał nauczania
32
4.6.2. Pytania sprawdzające
32
4.6.3. Ćwiczenia
33
4.6.4. Sprawdzian postępów
33
5. Sprawdzian osiągnięć
35
6. Literatura
38
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4. Materiał nauczania
6
4.4.3. Ćwiczenia
28
1. WPROWADZENIE
Poradnik ten będzie Ci pomocny w nabywaniu biegłości w konwersacji w języku
angielskim, dotyczących języka praktycznego przydatnego w wykonywaniu zawodu.
Zawartość poradnika (pakietu):
wprowadzenie,
wymagania wstępne, czyli umiejętności jakie powinieneś mieć przed przystąpieniem do
zadań praktycznych, które pozwolą Ci doskonalić znajomość języka angielskiego w
mówieniu przydatnego w Twoim zawodzie,
wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z tym poradnikiem (pakietem),
materiał nauczania, czyli wiadomości na temat formy i struktury organizacyjnej
przedsiębiorstw, kształtowania wizerunku firmy, marketingu i reklamy, kształtowania
stosunków interpersonalnych, przepisów prawnych dotyczących działalności firmy oraz
savoir-vivre’u w biznesie,
zestawy pytań, które pomogą Ci sprawdzić, czy opanowałeś treści podane w materiale
nauczania,
ćwiczenia, które mają na celu wykształcenie Twoich umiejętności praktycznych,
sprawdzian postępów.
Poradnik zawiera również wykaz literatury oraz materiałów pomocniczych, tj.
słowników, opracowań specjalistycznych pomocnych zarówno w trakcie nauki, jak
i w wykonywaniu pracy zawodowej.
Zagadnienia omówione w materiale nauczania stanowią wprowadzenie do tematu.
Pragnąc rozwijać swoje umiejętności, powinieneś korzystać z literatury podanej w poradniku,
jak również z szeregu innych publikacji. W trakcie nauki pomocny Ci będzie nauczyciel,
który odpowie na Twoje pytania, rozwieje twoje wątpliwości oraz wskaże Ci dodatkowe
źródła informacji.
Zamieszczone w poradniku pytania pozwolą Ci na sprawdzenie, czy posiadasz
wystarczającą wiedzę z odpowiedniego zakresu materiału oraz czy możesz przystąpić do
wykonania ćwiczeń. Jeśli Twoje odpowiedzi będą poprawne, możesz przejść do dalszego
etapu, jeśli nie – będziesz wiedział, gdzie masz luki i co powinieneś uzupełnić. Pod
warunkiem, oczywiście, że będziesz odpowiadać na pytania samodzielnie.
Po etapie sprawdzania stanu Twojej wiedzy będziesz mógł przejść do następnego etapu,
czyli do wykonania ćwiczeń praktycznych, których celem jest uzupełnienie i utrwalenie
informacji teoretycznych.
Po wykonaniu zestawu ćwiczeń będziesz mógł sprawdzić swoje postępy, wykonując test
Sprawdzian postępów , zamieszczony zawsze w podrozdziale.
Poznanie przez Ciebie całego lub określonej części poradnika będzie stanowiło dla
nauczyciela podstawę przeprowadzenia sprawdzianu poziomu przyswojonych wiadomości
i ukształtowanych umiejętności. Nauczyciel posłuży się w tym celu Zestawem zadań
testowych zawierających różnego rodzaju pytania. W poradniku zamieszczony jest
przykładowy test.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji tej jednostki modułowej powinieneś umieć:
korzystać z różnych źródeł w celu znalezienia potrzebnych informacji,
czytać lub słuchać ze zrozumieniem tekst w języku angielskim na poziomie średnio
zaawansowanym (intermediate), zadać pytania do tekstu i udzielić odpowiedzi,
posługiwać się słownikiem anglojęzycznym w celu znalezienia definicji nieznanego
słowa w języku angielskim,
posługiwać się podręcznikiem gramatyki języka angielskiego w celu wyjaśnienia
wątpliwości z gramatyki,
wymawiać wyrazy angielskie zgodnie z transkrypcją fonetyczną podaną w słowniku bądź
w podręcznikach do nauki języka angielskiego,
stosować zasady transkrypcji fonetycznej,
stosować zasady gramatyki języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym
(intermediate).
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin