100Fps i wszystko o FPS.docx

(25 KB) Pobierz

//SPIS TREŚCI////

 

·         1. Co to w ogóle są FPS'y?

·         2. Dwie metody na sprawdzenie ilościu FPS'ów wyciąganych przez nasz sprzęt (w grze).

·         3. Trzy tryby wyświetlania grafiki.

·         4. Rozdzielczość.

·         5. Synchronizacja pionowa.

·         6. Sterowniki.

·         7. Modele.

·         8. System.

·         9. DirectX.

·         10. Podkręcanie.

·         11. Komendy na zwiększenie FPS, zmniejszające obciążenie grafiki w CS (tłumaczenie, zalecana wartość ich ustawienia, opis), publiczne.

·         12. Komendy na zwiększenie FPS, zmniejszające obciążenie grafiki w CS (zalecana wartość ich ustawienia).

·         13. Programy do robienia własnego CONFIGA.

·         14. Zwiększenie FPS (KARTY ATi i NVidia).

·         15. Dział DOWNLOAD (ZNAJDZIECIE TUTAJ WSZYSTKIE PROGRAMY, PO KTÓRYCH WYSTĘPUJE ZNAK "*").





1. Co to w ogóle są FPS'y?

Przyśpieszenie animacji, Animacja. Co odpowiada za jej płynność? Są to tak zwane FPS'y. Cóż to takiego? Z angielskiego oznacza to "Frames Per Second" - "Liczba Klatek animacji na Sekundę". Tłumacząc z języka polskiego na polski, jest to liczba klatek (pełnoekranowych obrazów), którą nasz komputer da radę wyświetlić podczas jednej sekundy. Im więcej FPS'ów tym szybciej obraz renderowany (generowany) przez kartę graficzną jest wyświetlany na monitorze. Czyli im więcej fps tym szybciej działa gra. Im lepszy sprzęt tym więcej FPS. Ogólnym i najczęstszym celem jest oczywiście zwiększanie liczby FPS.



2. Dwie metody na sprawdzenie ilościu FPS'ów wyciąganych przez nasz sprzęt:

 

·         cl_showfps '1' - pokazuje w lewym górnym rogu ekranu liczbę klatek na sekundę. Wpisujemy to w konsoli lub w bezpośrednio w configu.

·         net_graph - komenda wyświetla liczbę klatek, loss oraz choke. Możemy wpisać wartości 1, 2 lub 3. Proponuję ustawić net_graph '3'.





3. Trzy tryby wyświetlania grafiki:

Direct 3D - najbardziej FPS'ożerny. Grafika bardziej szczegółowa.

Software - słaba grafika, przydatne gdy uruchamiamy CS na bardzo archiwalnym komputerze.
Gdy używamy trybu Direct 3D będziemy odczuwać opóźnienie na myszce, aby się tego pozbyć wystarczy wpisać do configa komendę gl_d3dflip '1'.

OpenGL - średnia grafika, jednakże dużo więcej FPS.


4. Rozdzielczość

Im większa rozdzielczość, tym większy wysiłek komputera podczas generowania scen 3D. Co za tym idzie? Jeśli mamy rozdzielczość 1600x1200 będziemy mieli mniej FPS niż Ci, ktorzy grają na 640x480. No, chyba, że mamy dobry sprzęt :). Należy jednak pamiętać, iż nie ma dużej rożnicy pomiędzy rozmiarem 640x480 a 1024x768. Chociaż dla niektórych te kilka FPS to bardzo dużo.


5. Synchronizacja pionowa

 

·         Wyłączyć tą opcję możecie w ustawieniach karty graficznej, daje kilkanaście a czasem nawet kilkadziesiąt FPS więcej. Tutaj znajdziecie szczegółowe informacje o tym, jak ją wyłączyć w kartach ATI i NVidia.


Dodam, iż nie mam zamiaru kłócić się, czy FPS'y coś dają, czy też nie dają w grze, albo czy oszukujemy samego siebie "dodając" sobie klatek w ten sposób czy się nie oszukujemy. Ja tylko mówię co co robi. : )

6. Sterowniki

Tutaj są dwie opcje:

~Gramy na najnowszych sterownikach karty graficznej.

~Dobieramy starsze, lecz bardziej stabilne wersje.

 

·         Czemu taki rozłam? Otoż rożnie to bywa, niektórym najnowsze sterowniki pomagają w uzyskaniu większej liczby klatek, zaś inni mają optymalną liczbę FPS na sterownikach dostarczonych na przykład wraz z ich kartą. Pamiętajcie, żeby nigdy nie instalować sterowników 'na siebie'. Najpierw odinstalujcie starą wersję.
Ja osobiście jestem zwolennikiem najnowszych wersji driver'ów, aczkolwiek nie warto eksperymentować z rożnymi beta wersjami.
Sterowniki do kart graficznych NVidii ściągniecie na dole*, tak jak i do ATi**.




7. Modele

Aby uzyskać większą liczbę klatek możemy sciągnać specjalne modele broni oraz postaci. Są to odpowiednio HighFPS Weapons oraz HighFPS Models***.
Co to nam daje? Modele postaci są bardzo uproszczone (prostokątne głowy etc.), natomiast broń jest niewidoczna. Jest to nic innego jak r_drawviewmodel '0' ale z dźwiękiem przeładowywania.

8. System

To, czy mamy czysty OS w dużej mierze wpływa na szybkość komputera a co za tym idzie także Counter-Strike'a.
Przede wszystkim polecam użyc programu Ad-aware****. Dzięki niemu wykryjemy wszelkie programy i skrypty śledzące nasze poczynania, jak się zapewne domyślacie pożerają one moc obliczeniową procesora.
Następną rzeczą jaką możemy zrobić jest oczyszczenie autostartu i tray'a przy wchodzeniu do gry. Autostart? To folder zawierający rzeczy, które mają uruchomić się przy starcie komputera. Zaś tray to pole po prawej stronie paska zadań zawierajace ikony niektórych programów działających aktualnie w tle.
Do folderu autostart możemy dostać się poprzez Start/Programy/Autostart, szersza alternatywa tego folderu jest program msconfig i jedna z zakładek: Uruchamianie. Msconfig otwieramy wpisując w poleceniu Uruchom (Start/Uruchom) msconfig.
Trzecią rzeczą, którą zalecam wykonywać regularnie jest defregmentacja dysku. Nie muszę chyba tłumaczyć jak ją wykonać.
Co jeszcze? Windows XP uruchamia wiele niepotrzebnych usług spowalniając tym samym nasz komputer.


9. DirectX

Są wersje 8.0***** oraz 9.0******.
Do Counter-Strike'a poleca się wersję z numerem 8, najlepiej 8.1b*******. Można też użytkowac wersję 9.0 oraz 9.0b********.
Preferuję jeszcze jedne drivery - 10*********.


10. Podkręcanie

Nie będę się tu rozpisywał nad tematem overclocking'u. Niezbędne informacje możecie znaleźć na stronach:

 

·         MoDeD-KOMPz

·         Tweak.pl

·         Benchmark.pl



Dzikie Podkręcanie

 

·         Tom's Hardware.pl

·         Overclockers.pl





Komendy


11. [ Komenda ][ Zalecana wartość ][ Opis ]
 

 

·         gl_playermip 2 - Zmienia jakość modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyśpieszenie działania CS.

·         gl_picmip 2 - Zmienia jakość tekstur w OpenGL. Znacznie przyśpiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.

·         max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalną ilość 'dymków' pojawiających się po uderzeniach kul.

·         max_shells 0 - Ustala maksymalną ilość widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyśpieszenie gry.

·         fastsprites 1 - Zmienia jakość dymu z granatów. Ustawienie na 1 zapewnia przyśpieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.

·         fps_max 101 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciążenie procesora.

·         mp_decals 20 - Maksymalna ilość wyświetlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyśpieszenie działania gry.

·         hisound 0 - Zmniejsza jakość dźwięku, jednocześnie przyśpieszając działanie gry.
loadas8bit 1 Podobnie jak 'hisound' zmniejsza jakość dźwięku (do 8bit).

·         bgmvolume 0 - Wyłącza CD Audio.

·         gl_smoothmodels 0 - Wyłącza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).

·         gl_round_down 1 - Zmienia wygładzanie tekstur (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).

·         gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.

·         gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładności (szczeliny) w teksturach.

·         gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczość tekstur.

·         gl_texsort '0' 128 - Wyłącza sortowanie textels.

·         gl_clear 0 - Zmienia jakość tekstur.

·         r_dynamic 1 - Włącza dynamiczne oświetlenie.

·         r_mirroralpha 0 - Wyłącza refleksje swiatła.

·         r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud'a jeśli nie ma takiej potrzeby.

·         gl_round_down 3 - Mniejsza jakość tekstur.

·         cl_weather 0 - Wyłącza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku).

·         max_shells 0 - Nie wylatują nam łuski przy strzelaniu.


12. Trochę komend odemnie (mogą się powtarzać z wyżej napisanymi)



[ Komendy [ Preferowane liczby ich ustawienia ] ]
 

 

·         cl_himodels 0

·         cl_dynamiclights 0

·         cl_shadows 0

·         cl_minmodels 1

·         cl_identiconmode 0

·         cl_particlefx 0

·         cl_weather 0

·         cl_corpsestay 1

·         gl_keeptjunctions 0

·         gl_clear 0

·         gl_cull 1

·         gl_dither 1

·         gl_lightholes 0

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin