KONSPEKT GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ
TEMAT: Gramy i bawimy się razem.
ZADANIE GŁÓWNE: Wzmacnianie mm. pośladkowych i kulszowo- goleniowych.
CELE GŁÓWNE:
● UMIEJĘTNOŚCI- uczeń potrafi prawidłowo wykonać zadane mu ćwiczenia i wykorzystuje je ćwicząc w domu
● MOTORYKA- uczeń posiada odpowiednio wzmocnione mm. pośladkowe i kulszowo- goleniowe, rozc. mm odc lędźwiowego kręgosłupa, wzm mm brzucha
● WIADOMOŚCI- uczeń wie jak wygląda prawidłowa postawa ciała i jakie ćwiczenia ją kształtują
● AKCENT WYCHOWAWCZY- dyscyplina, samokontrola, współpraca w 2-kach i w zespole
WADA: plecy okrągło-wklęsłe
WIEK: 10 lat
PŁEĆ: dz. i chł.
IL. ĆWICZĄCYCH: 10
MIEJSCE ĆWICZEŃ: salka gimnastyczna
CZAS: 45 min
PRZYBORY/PRZYRZĄDY: drabinki, ławeczki, piłki gumowe, kocyki, woreczki, laski gimnastyczne
TOK LEKCJI
CELE ĆW.
OPIS ĆWICZENIA
DOZ.
CZYNN. ORGANIZAC.- METODYCZNE
CZ.WSTĘPNA
●ZORGANIZOWANIE GRUPY
●KOREKCJA, AUTOKOREKCJA
●ZABAWA OŻYWIAJĄCA
●ĆW. ODDECHOWE WSPOMAGANE
Pobudzenie ukł. nerwowego, zaangażowanie receptorów wzroku i czucia głębokiego
Pobudzenie ukł. krążeniowo- oddechowego, kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
Wzm. mm. oddechowych, kszt. piersiowego toru odd.
Zbiórka w szeregu
Korekcja postawy przez N, autokorekcja przed lustrem: korygowanie ustawienia: głowy, barków, talii, kolan, stóp, brzucha, łopatek →marsz w tej postawie
„Berek pajacyk”- po złapaniu przez berka dziecko staje w rozkroku z RR w bok w skorygowanej postawie i dopiero po wybawieniu przez kolegę (dotknięciu między łopatki) ten wykonuje 10 pajacyków i wraca do zabawy.
Leżenie tyłem, NN ugięte, RR w górę bokiem – wdech, bokiem w dół wydech
1
min
2
3
-stojąc przodem, bokiem
-po autokorekcji przed lustrem, marsz dookoła sali na palcach
-w leżeniu przyciśnięcie odc. lędźwiowego do podłoża, poduszka pod szczyt kifozy piersiowej
CZ. GŁÓWNA
1. Ćw. RR i obręczy bark.
2. Ćw. NN
3. Ćw. NN i pośladków
4. Ćw. elongacyjne i oddechowe
5. Ćw. mm grzbietu
6. Ćw. mm. brzucha sterując górą
7.Ćw. mm NN i pośladkowych
8. Ćw. oddechowe
9. Ćw. równoważne
10. Ćw. NN i pośladków, ćw.
mm. brzucha
11. Ćw. mm grzbietu – rozciąganie
12. Ćw. mm brzucha na przyrządzie z przyborem
13. Ćw. mm NN i pośladków
14. Ćw. oddechowe
15. Zwis bierny
16. Ćw. mm stóp
17. Zwis czynny
18. Gra
Zwiększ. ruchomości w st barkowych- likwidacja przykurczy, czynne rozc mm piersiowych
Rozc. mm zginaczy stawu biodrowego
Wzm mm. pośladkowych i kulszowo goleniowych
Wzm. mm. oddech., kształt. piersiowego toru oddechowego, wydłużenie kręgosłupa
Wzm mm. grzbietu odc. piersiowego, odc. lędźwiowego, mm. karku, rozc. mm zginaczy stawu biodrowego
Wzm mm brzucha, kształtowanie kl. piersiowej
Wzm. mm pośladkowych i kulszowo-goleniowych
Wzm. mm. oddechowych, kształtowanie piersiowego toru oddechowego
Kształtowanie równowagi nawyku prawidłowej postawy
Wzm mm brzucha (praca w zbliżeniu przyczepów) sterując dołem, wzm mm pośladkowych i kulszowo goleniowych
Rozc. mm. prostownika grzbietu odcinka lędźw.
Wzm. mm skośnych brzucha sterując górą, kształtowanie klatki piersiowej
Wzm mm pośladkowych i kulszowo goleniowych
Rozc. kręgosłupa, rozc. m piersiowych, wzm. mm. brzucha
Wzm. mm wysklepiających stopy
Wzm mm powierzchownych grzbietu, RR i obręczy barkowej
Wzm. mm prostownika grzbietu odc. piersiowego, wzm mm pośladkowych, wzm mm ściągających łopatki
Marsz dookoła sali w pozycji skorygowanej, w RR laska: wznos prostych RR w górę, odmachy RR (4x), założenie laski za łopatki (kark), zgięcia RR z pogłęb. (4x)
PW- wypad przodem do drabinki, stopa nogi wykrocznej oparta na 3- 5 szczebelku, pochylenie wyprostowanego T w przód, RR w pozycji „skrzydełek”
Siad prosty, RR oparte o podłogę za sobą. Wznos bioder wykonując podpór tyłem, napięcie pośladków, wciągnięcie brzucha, uwypuklenie kl. piersiowej- wytrzymać 5-8 sek, powrót do siadu prostego.
„Wypychanie korka z butelki” -siad skrzyżny, RR na biodrach, wyciągnięcie się w górę z głębokim wdechem, rozluźnienie- wydech.
„Skradający się kotek”- klęk podparty z ugiętymi RR, palce rąk skierowane do środka, kl. piersiowa i głowa nisko nad podłogą- dzieci przesuwają się powoli do przodu przez przestawienie dłoni, a następnie podciągają do przodu jedną nogę (druga pozostaje wyprostowana z tyłu), znów RR w przód i druga noga itd.
Klęk prosty, RR z laska założoną za łopatki, na sygnał napięcie mm. i opad T w tył do momentu, w którym dzieci mają wrażenie, że mogłyby upaść→ powrót do pionu.
„Wyścig wskazówek zegara”- w parach w podporze tyłem naprzeciwko siebie, stopy przy stopach partnera. Na sygnał zawodnicy przesuwają się po obw. koła ruchem RR, stopy w miejscu, starając się dogonić przeciwnika
Leżenie tyłem, RR w bok, NN lekko ugięty, plecy w odc. lędźwiowym przylegają do podłoża- głęboki wdech (z uniesieniem kl. piersiowej), powolny, spokojny wydech.
Przejście w prawidłowej postawie po odwróconej ławeczce, RR w bok, na głowie woreczek.
Leżenie przodem na stole, RR trzymają za krawędź stołu z boku, unoszenie NN z piłka między stopami nie wyżej niż do poziomu stołu- wytrzymanie 6-8 sek z napięciem mm pośladkowych, powrót.
PW- rozkrok, laska założona za łopatki, opady T w przód z pogłębieniem do 4.
Leżenie tyłem przy drabinkach, stopy zaczepione o dolny szczebel, NN lekko ugięte, laska założona za łopatki- wznos T (brzuszki) ze skrętem T raz w prawo , raz w lewo
„Ślizgacze”- leżenie tyłem na kocykach, NN ugięte, stopy na podłodze, RR trzymają kocyk przy głowie → na sygnał ślizg do linii mety odpychając się raz PN, raz LN
„Gaszenie świeczek”- siad na ławeczce, skorygowanie postawy, RR ugięte odwiedzione na boki, palce wskazujące –świeczki. Głęboki wdech, skręt głowy w prawo- zgaszenie świeczki- wydech. J.w. w lewą stronę.
„Przeni...
palka861186