Paweł_i_Piotr_Krzyworączka_-_Ebiznesplanowanie.pdf
(
598 KB
)
Pobierz
125443197 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
"Ebiznesplanowanie"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana, ani w jakikolwiek
inny sposób reprodukowana, powielana, ani odczytywana w środkach publicznego
przekazu bez pisemnej zgody wydawcy. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub
innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
© Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Piotr Krzyworączka i Paweł Krzyworączka
rok 2009
Data: 9.07.2009
Tytuł: Ebiznesplanowanie – fragment utworu
Autor: Piotr Krzyworączka, Paweł Krzyworączka
Wydanie I
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Redakcja: Magda Wasilewska, Sylwia Skwarek
Skład: Marcin Górniakowski
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www. ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Autorzy oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej
książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności
ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw
patentowych lub autorskich. Autorzy oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie ponoszą
również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania
informacji zawartych w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
.
..............................................................................................7
1. NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
..........................................11
2. WPROWADZENIE DO EBIZNESPLANU ORAZ PROFIL E
FIRMY
....13
Wstęp
/
wprowadzenie
.
..................................................................................................14
Profil e
- firmy
.
..................................................................................................................15
Rozbudowany opis przedsiębiorstwa
.
.......................................................................15
Charakterystyka świadczonych e-usług
.
...................................................................16
Misja przedsiębiorstwa
.
.............................................................................................17
Zadania
.
...........................................................................................................................18
3. PREZENTACJA ZESPOŁU
............................................................19
.
........................................................................20
Jakie macie doświadczenie przydatne do prowadzenia e
- firmie
.............................22
Jakie macie kwalifikacje, nabyte umiejętności?
.
..........................................................22
Prezentacja zespołu jako wspólnoty
.
.............................................................................23
Motywacja zespołu; poświęcenie dla projektu
.
.............................................................23
- firmy…?
Zadania
.
..........................................................................................................................24
...................................25
Ogólne tendencje panujące w gospodarce
.
...................................................................25
Ocena realiów politycznych, technologicznych, geograficznych i
..........26
Przewidywana grupa odbiorców
.
..................................................................................28
społecznych
..................................................................................................29
Zadania
.
..........................................................................................................................30
............................................................................................31
Cel – określenie planów przedsiębiorstwa
.
...................................................................32
Cel – unikaj stwierdzeń ogólnych na rzecz konkretów
.
...............................................33
Cel – powinien określać zyski z każdego obszaru prowadzonej działalności
.
.............34
Zadania
.
...........................................................................................................................35
.........36
Zakup sprzętu, oprogramowania oraz dostosowanie pomieszczeń
.
............................37
Zatrudnienie pracowników, podnoszenie ich kwalifikacji
.
..........................................38
Organizacja pracy w firmie
.
...........................................................................................39
Lokalizacja, otoczenie, dostawy, kontrola procesów
.
...................................................40
Próg rentowności
.
...........................................................................................................42
Zadania
.
..........................................................................................................................43
..........................................................................44
Mocne strony
.
.................................................................................................................45
Słabe strony
.
...................................................................................................................46
-
Skład osobowy, stanowiska w e
4. ANALIZA OTOCZENIA EBIZNESOWEGO
E - firmy konkurencyjne
5. CELE
6. PLAN ORGANIZACYJNY ORAZ WDRAŻANIE STRATEGII
7. ANALIZA SWOT
Szanse
.
.............................................................................................................................47
Zagrożenia
.
.....................................................................................................................49
Zadania
.
..........................................................................................................................50
.
.........................................................51
Produkt
.
...........................................................................................................................51
Cena
.
................................................................................................................................53
Dystrybucja
.
....................................................................................................................54
Promocja i reklama
.
.......................................................................................................56
Zadania
.
...........................................................................................................................57
...........................................................58
Rachunek zysków i strat
.
...............................................................................................60
Bilans
.
..............................................................................................................................61
Przepływy pieniężne
.
......................................................................................................62
Ocena opłacalności
.
........................................................................................................63
Zadania
.
...........................................................................................................................65
........................................66
Brak świadomości istoty ebiznesplanu
.
.........................................................................67
Zwlekanie z napisaniem ebiznesplanu
.
.........................................................................67
Unikanie ukazywania słabych stron i
zagrożeń e
...............................................68
.
................................................69
Funkcja ebiznesplanu i jego obiektywizm
.
...................................................................69
analiz rynkowych
.
........................................................71
Pomysłowość, inwencja – jak skonstruować ebiznesplan?
.
.........................................72
Czy warto podglądać innych?
.
........................................................................................73
Czy konsultacje z osobą trzecią to dobry pomysł?
.
.......................................................73
Z czego korzystać przy tworzeniu ebiznesplanu?
.
........................................................74
WNIOSKI
Czy jest to dokument ponadczasowy?
.
..........................................................................75
Jak budować ebiznesplan?
.
............................................................................................75
Czemu służą załączniki do ebiznesplanu?
.
....................................................................76
POLECANE WITRYNY, BLOGI, FORA, KSIĄŻKI
.
.............................77
Witryny internetowe, blogi, fora
.
...................................................................................77
Literatura
.
.......................................................................................................................78
...................................83
Ebiznesplan dla platformy szkoleń wideo – 30MinutoweSzkolenia.pl
.
....................112
Ebiznesplan dla firmy doradczo
zegarkami – Reloj.pl
- szkoleniowej – KRZYWY.PL
..................................137
SŁOWNIK TERMINÓW
.
.................................................................164
8. PLAN E
-
MARKETINGOWY
9. PROGNOZA FINANSOWA
10. NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY
- firmy
Bagatelizowanie znaczenia badań i
PODSUMOWANIE I
PRZYKŁADOWE EBIZNESPLANY
.
..................................................80
Ebiznesplan dla sklepu internetowego z
EBIZNESPLANOWANIE
–
darmowy fragment –
kliknij po więcej
Piotr Krzyworączka, Paweł Krzyworączka
1. Najczęściej zadawane pytania
Nasz FAQ (z ang.
Frequently Asked Questions
), czyli kilka najczę-
ściej zadawanych pytań dotyczących tradycyjnego biznesplanu.
Co to jest biznesplan?
Jest to dokument szczegółowo opisujący przedsięwzięcie finansowe
już istniejące lub takie, które dopiero ma powstać.
Po co pisać biznesplan?
Bez biznesplanu firma raczej nie ma szans na uzyskanie kredytu ban-
kowego, dotacji unijnej czy innej pomocy finansowej od potencjalne-
go inwestora. Biznesplan pisze się również na użytek wewnętrzny fir-
my, dla sprawnego jej funkcjonowania.
Jakie instytucje mogą dofinansować przedsięwzięcie?
Przede wszystkim banki, urzędy pracy, urzędy miast dysponujące
funduszami unijnymi, inni prywatni inwestorzy.
Komu potrzebny jest biznesplan: małym firmom, więk-
szym przedsiębiorstwom czy też wielkim korporacjom?
Każdej firmie. Począwszy od mikroprzedsiębiorstwa, poprzez średnie
firmy, skończywszy na wielkich międzynarodowych gigantach. Za-
sadnicza różnica jest taka, że mała firma walczy o mniejsze pieniądze
5
Plik z chomika:
Partyzancki
Inne pliki z tego folderu:
Dariusz_Puzyrkiewicz_-_Blyskawiczny_e-mail_marketing.pdf
(483 KB)
Artur_Jahns_-_Skuteczny_biznesplan.pdf
(1272 KB)
Artur_Samojluk_-_Sprzedawaj_w_sieci.pdf
(514 KB)
Emilia_Jedamska_-_Usprawnij_swój_serwis_internetowy_i_zwielokrotnij_zyski.pdf
(812 KB)
Emilia_Jedamska_-_Niezawodne_strategie_wygrywania_w_sieci.pdf
(1206 KB)
Inne foldery tego chomika:
Dla dorosłych
Edukacja finansowa
Informatyka
Inwestowanie
Kryminał i Sensacja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin