tylko-tutaj-tylko-dla-kobiet-jak-mezczyzni-postrzegaja-biznes-oraz-kobiety-w-biznesie_tykobi.pdf

(3032 KB) Pobierz
656195433 UNPDF
IDŹ DO:
TYLKO DLA KOBIET.
JAK MĘŻCZYŹNI
POSTRZEGAJĄ BIZNES
ORAZ KOBIETY W BIZNESIE
Spis treści
Przykładowy rozdział
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog online
Zamów drukowany
katalog
Autor: Christopher V. Flett
Tłumaczenie: Małgorzata Kalbarczyk
ISBN: 978-83-246-1782-1
Tytuł oryginału: What Men Don’t Tell Women
Alpha Male Playbook
Format: A5, stron: 272
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik
Chociaż w biznesie nie chodzi o sprawy osobiste, Twoja osobista reputacja jest
wszystkim.
autor
CZYTELNIA:
• Typy osobowoœci w biznesie
• Męski punkt widzenia
• Kobiety–sabotażystki
• Zwiedzanie wnętrza mężczyzny alfa
• Elementy biznesu, które „kręcą” facetów
• Sposoby pokazywania lub ukrywania emocji w pracy
Alfa… a potem długo nic
Samiec alfa — to on jest przywódcą stada. To on decyduje o podziale pożywienia
i ma pierwszeństwo przy wyborze najlepszych samic. Występuje w stadach wilków
i wielu innych ssaków, ale znajdziesz go także w dzikim œwiecie współczesnego
biznesu. Realizuje najkorzystniejsze transakcje, dzięki niemu firma ma nad czym
pracować. Jest wspólnikiem w kancelarii prawnej, głównym maklerem w firmie
œwiadczącej usługi finansowe, tym człowiekiem, którego nazwisko pojawia się
w kontekœcie wszystkich spółek deweloperskich w mieœcie. To po prostu „lepszy goœć”
— mężczyzna, którego pragną kobiety (zafascynowane władzą), niedoœcigniony ideał
samców nie–alfa.
Jeden z takich zdeklarowanych samców alfa zdecydował się rozbić męski monopol
władzy. Ujawnia, jak biznesmeni postrzegają swoje koleżanki po fachu. Zdradza,
co kobiety powinny wiedzieć o współpracy zawodowej, by zwyciężać na samczym
terytorium. Christopher Flett zaprasza Cię do klubu miłoœników cygar na szczerą
i nowatorską rozmowę, dotyczącą wszystkich cech, jakie musi mieć kobieta,
aby zdobywać szczyty w œwiecie biznesu. Jego uwagi mogą dziwić, szokować,
nawet obrażać, ale jednoczeœnie przygotują Cię na osiągnięcie sukcesu w œrodowisku,
w którym nadal dominują macho.
Kobiety nie powinny prosić o równoœć, powinny przejąć kontrolę.
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
redakcja: redakcjawww@onepress.pl
informacje: o księgarni onepress.pl
autor
656195433.001.png 656195433.002.png
Spis treści
Przedmowa
5
CZĘŚĆ I
Męski punkt widzenia
9
1
Kim jesteś?
11
2
Typy osobowości w biznesie
49
3
Dostać się do głowy mężczyzny Alfa
65
4
Elementy biznesu, które „kręcą” mężczyzn
93
CZĘŚĆ II
Kobieta jako sabotażystka
121
5
Wylewanie wody z łodzi: branie wszystkiego do siebie 123
6
Śpiewające syreny: przywdziewanie masek
131
7
Martwa cisza: przedstawianie pomysłów w formie pytań 147
8
Na mieliźnie: wymyślanie wymówek
153
9
Wyrzucone z pracy: otwarte wypowiedzenie wojny
159
10
Długi język, krótkie życie: niedotrzymywanie tajemnic 163
3
4
SPIS TREŚCI
11
Zagubiona dusza: przynoszenie do pracy
swoich osobistych problemów
169
12
Szamoczesz się i toniesz: poszukiwanie akceptacji
ze strony otoczenia
175
13
Kto zasługuje na miejsce w szalupie ratunkowej:
marzenie o sprawiedliwości w biznesie
179
14
Opuszczenie statku: przyzwolenie na złe traktowanie
187
15
„Pozwól, że będę wiosłować samodzielnie”:
próba bycia lubianą i wielkoduszną
193
16
„To ostatnia kamizelka ratunkowa. Ty ją weź!”:
proszenie o to, czego potrzebujesz
197
17
Szalupy ratunkowe z tyłu: przygotowanie planu B
201
18
„Witamy na pokładzie!”:
zrozumienie, czym jest rekomendacja w biznesie
207
CZĘŚĆ III
Typowe pytania zadawane przez kobiety
213
Pytanie o mężczyzn: co decyduje o sile żeglarza?
213
Pytanie o awans: przejęcie steru własnego statku
220
Rodzina czy kariera: z załogą, a może bez niej?
227
Stosunki koleżeńskie w miejscu pracy:
zbaczanie z kursu
233
Zarządzanie emocjami: nadchodzący przypływ
241
Polityczna poprawność: poruszanie się
po niepewnych wodach
242
Sponiewieranie: uniknięcie szczęk rekina
244
Wrogie przejęcia oraz ogólna wrogość:
bitwy podjazdowe
251
Pozyskiwanie szacunku: zdobycie stopni żeglarskich
257
Epilog
261
5
Wylewanie wody z łodzi:
branie wszystkiego do siebie
Czy kiedykolwiek:
1.
Czułaś, że ominęła Cię dobra okazja?
2.
Spytałaś klienta, dlaczego nie zostałaś wybrana do pracy nad
projektem?
3.
Spytałaś klienta, dlaczego nie zostałaś wybrana do zespołu?
4.
Czułaś, że przeszedł Ci obok nosa awans na jakieś stanowisko?
5.
Czułaś, że masz dobre relacje z klientem, a on zlecił pracę
Twojej konkurencji?
6.
Czułaś, że wspierałaś kogoś (klienta, kolegę), ale z jego strony
nie otrzymałaś pomocy?
Kobiety obrywają w biznesie za bycie nadmiernie emocjo-
nalnymi. „Nie bierz tego osobiście, nie chodzi o ciebie. Tak jest po
prostu najlepiej dla firmy”. Nawet jeśli usłyszymy te słowa, wcale
nie czujemy się lepiej. W idealnym świecie biznes jest apolityczny,
123
656195433.003.png
124
WYLEWANIE WODY Z ŁODZI: BRANIE WSZYSTKIEGO DO SIEBIE
aseksualny i obiektywny. Niestety, ludzie spowodowali bałagan,
przynosząc na tę płaszczyznę własne problemy. Biznes jest budo-
wany w oparciu o osobiste zależności, ale osoby, dla których decyzje
biznesowe okazały się niekorzystne, nie powinny brać tego do siebie.
Łatwiej powiedzieć, niż wykonać.
Kiedy zapadłe decyzje nie są po mojej myśli, próbuję zastanowić
się, co mogłem zrobić inaczej, dlaczego klienci zdecydowali wbrew
mojej sugestii i co takiego uczyniłem, że mogło skutkować nieko-
rzystnym rezultatem końcowym. Gdy tylko dopadnie mnie podobny
tok myślenia, zatrzymuję się i „resetuję”. Biznes to biznes. Nie chodzi
o atak na moją osobę. Decyzje powinny odzwierciedlać to, co jest
najlepsze z punktu widzenia firmowych celów. Ciężko przełknąć
gorzką pigułkę, ale nie ma wyjścia. Zawsze staram się oddzielić siebie
od konkretnego zdarzenia i spojrzeć obiektywnie na aspekt czysto
biznesowy. Zadaję sobie pytania:
1.
Jakich jest pięć potencjalnych powodów, dla których nie zosta-
łem wybrany do pracy nad projektem?
2.
Czy doszło do jakichkolwiek konfliktów pomiędzy osobami
zaangażowanymi w proces podejmowania decyzji?
3.
Czy miał miejsce nacisk polityczny na władzę?
4.
Gdybym ja był na ich miejscu, jak bym zdecydował?
5.
Jakie mogłyby być potencjalne negatywne skutki mojego zwy-
cięstwa?
6.
Czego mnie to może nauczyć?
Odpowiedzi uzyskuję dzięki obiektywnemu przyjrzeniu się
przebiegowi zdarzeń. W zeszłym roku nasza firma komunikacyjna
została zaproszona do złożenia oferty w przetargu na przeprowa-
dzenie badań i opracowanie planu uzdrowienia problematycznego
rejonu Vancouver. Teren jest opanowany przez prostytutki, narko-
Zgłoś jeśli naruszono regulamin