Standard: Dziecko kończące naukę w przedszkolu posługuje się słowami określającymi czas.
Wskaźniki:
■ dziecko posługuje się słowami: długo, krótko
■ dziecko posługuje się słowami: szybko, wolno
■ dziecko posługuje się słowami: dłużej krócej
■ dziecko posługuje się słowami: teraz, potem, najpierw
■ dziecko posługuje się słowami: dzisiaj, wczoraj, jutro
■ dziecko posługuje się słowami: rano, południe, wieczór, noc
■ dziecko wie, że po dniu jest noc, a po nocy dzień
■ dziecko nazywa kolejne dni tygodnia
■ dziecko nazywa kolejne nazwy miesięcy w roku
■ dziecko nazywa pory roku
■ dziecko wie, do czego służy kalendarz
■ dziecko wie, do czego służy zegar
Monitoring dzieci:
■ dzieci wykazują zainteresowanie i aktywność
■ dzieci chętnie przystępują do sytuacji edukacyjnych związanych określaniem czasu
■ dzieci cieszą się umiejętnością określania czasu
Monitoring nauczyciela:
■ stosuje różnorodne metody aktywizujące
■ tworzy trafne sytuacje edukacyjne
■ umożliwia korzystanie ze środków dydaktycznych
■ stwarza miły, sympatyczny klimat zajęć
■ dostrzega osiągnięcia dzieci i chwali je
Narzędzia:
■ indywidualne karty obserwacji dzieci
■ karty pracy, scenariusze zabaw dydaktycznych
ARKUSZ OBSERWACJI
Standard: dziecko kończąc naukę w przedszkolu posługuje się słowami określającymi czas
Imię i nazwisko dziecka
Posługuje się słowami: długo, krótko
Posługuje się słowami szybko, wolno
Posługuje się słowami: dłużej krócej
Posługuje się słowami: teraz, potem, najpierw
Posługuje się słowami: dzisiaj, wczoraj, jutro
Posługuje się słowami: rano, południe, wieczór, noc
Wie, że po dniu jest noc, a po nocy dzień
Nazywa dni tygodnia
Nazywa kolejne nazwy miesięcy
Nazywa pory roku
Wie, do czego służy kalendarz
Wie, do czego służy zegarze
I
V
X
szanelka-marta