Z wizytą u lekarza (4-5 latki).doc

(30 KB) Pobierz
KONSPEKT ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW

KONSPEKT ZAJĘCIA DLA  DZIECI 4-5 LETNICH

 

 

TEMAT: Z wizytą u lekarza – zabawa tematyczna

 

CEL GŁÓWNY: Tworzenie atrakcyjnych sytuacji kształtujących umiejętności współżycia w grupie, wzbogacanie dziecięcej wiedzy

o sytuacji życiowej, która jest odtwarzana w zabawie.

 

CELE OPERACYJNE:

Dziecko – wykonuje polecenia, słuchając instrukcji nauczycielki,

         -  wie, jak nazwać zgromadzone przedmioty i wykorzystać je

            w zabawie,

         - potrafi działać i tworzyć w zespole,

         - przestrzega reguł i zasad zabawy.

 

1. Powitanie – zabawa integracyjna, dzieci witają się różnymi częściami ciała,

na hasło: witają się palce, witają się ręce, witają się........

2. Wiersz „Chory kotek” – W. Grodzieńskiej, przedstawiony za pomącą sylwet.

                            Chory kotek

                           

                            Wyszedł kotek na deszczyk,

                            dostał kaszlu i dreszczy.

                            Boli głowa i oczy,

                            nogi w błocie przemoczył.

 

                            Kładzie mama koteczka,

                            do dużego łóżeczka.

                            Bierze synka za rączkę:

                            „oj, masz, kotku, gorączkę”.

 

                            Przyszedł tatuś wieczorem,

                            z siwym panem doktorem.

                            „ratuj, panie doktorze,

                            bo synkowi wciąż gorzej!”

 

                            Doktor kotka opukał,

                            okularów poszukał.

                            I powiada: „Dam ziółka,

                            będzie zdrowy jak pszczółka.

 

                            Dam i proszki na dreszcze,

                            niech poleży dzień jeszcze,

                            ale lepsze niż proszki

                            są na dreszcze kaloszki”.

 

3. Rozmowa o przygodzie kotka, na temat przyczyn choroby:

-         dlaczego kotek zachorował?,

-         po czym poznajemy, że kotek był chory?,

-         kto zaopiekował się chorym kotkiem?,

-         co robić, żeby nie zachorować, gdy na dworze deszcz?,

-         jak wy, się ubieracie, kiedy wychodzicie na dwór podczas deszczu?,

-         co trzeba zrobić, żeby nie zmoknąć, gdy pada deszcz?.

 

4. Zabawa ruchowa „Koty przez błoto”

 

5. Epidemia grypy w przedszkolu –(w pudełku przygotowane: czepek   pielęgniarki, aparat do mierzenia ciśnienia, słuchawki lekarskie, białe fartuchy, pojemniki po lekarstwach, kartki, długopis),

-         nasze zabawki źle wyglądają, chyba mają grypę, słyszę jak kaszlą zajączki, zobaczę czy mają gorączkę, są takie blade, trzeba iść do lekarza- mówi n-ka, ( n-ka organizuje ośrodek zdrowia, zakłada fartuch, słuchawki, pomoc n–ki, ustawia pojemniki po lekarstwach, jest apteka),

-         trzeba pomóc chorym, (n-ka rozdziela zabawki wśród dzieci), mówi – tutaj jest przychodnia zdrowia, ja jestem lekarzem, a tam apteka, tutaj poczekalnia, zaraz będę przyjmować chorych,

-         dzieci z chorymi zabawkami siedzą cierpliwie w poczekalni,

-         kolejno wchodzą do gabinetu i rozmawiają z lekarzem o tym, co trzeba zrobić, aby pluszowa zabawka wyzdrowiała,

-         mierzą maskotce temperaturę, przykrywają kocykiem, podają wykupione lekarstwo, noszą na rękach, śpiewają kołysanki,

-         leczenie jest bardzo skuteczne, zabawki wyzdrowiały i są zadowolone.

-          

6. Relaksacja – „Zmęczony pajac”.

 

7. Ewaluacja –pokazanie przez dzieci za pomocą mimiki twarzy, czy podobało  się zajęcie.

 

 

8. W dalszej części zajęcia, nauczycielka rozdziela role wśród dzieci, przypominając o zasadach  zabawy. Obserwuje dzieci, służy radą i pomocą.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin