Temat : Harce na powietrzu
Cele ogólne:
- Kształtowanie sprawności fizycznej
- Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
- Rozwijanie aktywności ruchowej
- Rozwijanie zainteresowań sportowych
Cele szczegółowe:
- zna gry i zabawy ruchowe
- kształtuje i rozwija sprawność fizyczną
- rozwija umiejętności współpracy w grupie
- integracja grupy poprzez wspólną zabawę
Metody pracy:
- gry
- zabawy
Formy pracy:
- grupowa
- zbiorowa
Środki dydaktyczne:
- szarfy
- chorągiewki
- skakanki
- hula hop
- garnuszki
- piłki
- balony
- talerze papierowe
Przebieg zajęć:
1. Rozgrzewka
a) Berek kucany
Wyznaczany jest berek. Próbuje on dotknąć któreś z biegnących dzieci, zanim ukucnie.
b) Zbieramy kwiatki
Dzieci chodzą po boisku i zbierają kwiaty.
2. Zabawa orientacyjno – porządkowa
Dzieci swobodnie biegają po boisku. Na gwizdek ustawiają się w kole trzymając za ręce . Dobierają się kolorami szarf przy chorągiewkach. Wygrywa ta drużyna, która najszybciej się ustawi .
3. Wyścig rzędów
Zespoły stają w rzędach, każdy za biodra chwyta swego poprzednika. Na sygnał zespoły biegną tam i z powrotem i ustawiają się w rzędach na mecie. Wygrywa ten zespół, który szybciej się ustawi.
4. Bieg ze skakanką
Ustawienie w rzędach. Zawodnicy przeskakują w dowolny sposób przez skakankę do pachołka. Z powrotem również przeskakują przez skakankę i przekazują ją kolejnemu zawodnikowi . Wygrywa ta drużyna, która szybciej wykona zadanie.
5. Pajac
Dzieci stoją w rzędach. Na sygnał pierwszy zawodnik z każdego rzędu wykonuje na przemian. rozkrok i zeskok do mety. Powrót biegiem. Wygrywa ten zespół, który szybciej ukończy zadanie.
6. Podaj dalej
Dzieci ustawiają się w szeregu. Każdy szereg otrzymuje po dwa garnuszki, jeden pusty jeden napełniony wodą. Na znak nauczyciela pierwszy zawodnik przelewa
wodę z pełnego garnuszka do garnuszka pustego i obydwa garnuszki podaje dalej. Zwycięża ta drużyna, która najszybciej wykonała zadanie i najmniej rozlała wody.
7. Piłka w tunelu
Dzieci ustawiają się w rzędach. Pierwszy uczeń z rzędu podaje piłkę tak aby toczyła się przez tunel powstały z nóg graczy. Ostatni chwyta piłkę i biegnie z nią na początek. Wygrywają ci, którzy pierwsi ukończą zabawę.
8. Balonowy spacer
W drużynie ,dzieci dobierają się w pary. Każda drużyna otrzymuje nadmuchany balon. Pary wkładają balon między swoje głowy i idą w tej pozycji do chorągiewki , tak aby nie zgubić balonu i nie przytrzymywać rękami, i z powrotem. Wygrywa ta drużyna, która szybciej wykona zadanie.
9. Przeprawa przez rzekę
Dzieci podzielone są na grupy. Uczestnicy mają za zadanie dotrzeć na bezpieczny brzeg, nie dotykając ziemi. Mogą stawać tylko na kamieniach – talerze papierowe. Zwycięża grupa, która pierwsza dotrze na brzeg , nie dotykając ziemi.
10. Żaba
Dzieci ustawiają się w rzędach . Na znak nauczyciela pierwszy zawodnik z każdego rzędu biegnie w pozycji żabki do chorągiewki . Powrót biegiem. Zwycięża ta drużyna, która najszybciej wykonała zadanie.
11. Wyścig z hula hop
W drużynie ,dzieci dobierają się w pary. Każda drużyna otrzymuje hula hop. Pary wchodzą w hula hop i w tej pozycji biegną do mety i z powrotem. Wygrywa ten zespół, który w jak najkrótszym czasie ukończy zabawę.
12. Figura geometryczna
Dzieci podzielone są na drużyny. Każda z nich losuje figurę geometryczną. Dzielą się na tych którzy będą tworzyć figurę i na tych, którzy będą kierować zadaniem. Wygrywa ta drużyna , która najszybciej ukończy figurę i prawidłowo ją ustawi.
13. Marsz z piłką
W drużynie ,dzieci dobierają się w pary. Na znak nauczyciela pierwsza para z każdej drużyny biegnie do chorągiewki podając sobie piłkę. Wracają biegiem. Wygrywają ci, którzy najszybciej ukończą bieg.
14. Zakończenie
Gra w piłkę nożną
Na zakończenie zajęć odbywa się mecz piłki nożnej.
2
krechula