KONSPEKT NR 21
1. Imię i nazwisko osoby prowadzącej lekcje: Adam Kmiotek
2. Klasa: 5
3. Data prowadzonej lekcji: 24.09.2010r.
4. Miejsce realizacji lekcji: Sala 5
5. Czas trwania lekcji: 1245-1330
1. Temat lekcji poprzedniej: Wpływ umeblowania i wystroju mieszkania na samopoczucie człowieka.
2. Temat lekcji prowadzonej: Racjonalne korzystanie z instalacji wodno-kanalizacyjnej.
3. Temat lekcji następnej: Racjonalne korzystanie z instalacji wodno-kanalizacyjnej.
A: Operacyjne cele instrumentalne
1. Wiadomości:
· Wiadomości do zapamiętania:
- uczeń wie co to jest instalacja wodno-kanalizacyjna.
· Wiadomości do zrozumienia:
- uczeń. rozumie, jaki wpływ na życie człowieka ma instalacja wodno-kanalizacyjna.
2. Umiejętności:
· Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach typowych:
Uczeń potrafi scharakteryzować w jaki sposób doprowadzana jest woda do domu.
· Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych:
Uczeń potrafi poradzić sobie w sytuacjach trudnych i w razie problemu zwrócić się o pomoc do osoby dorosłej.
3. Zdolności poznawcze (Spostrzegawczość; Wyobraźnia techniczna (przestrzenna, konstrukcyjna, operacyjna); Myślenie techniczne (wyobrażeniowe, graficzne, pojęciowe); Pamięć; Uwaga; Zainteresowania techniczne) nabywane w czasie lekcji przez ucznia (należy nazwać oraz w krótko opisać sposób ich nabywania:
Myślenie techniczne – wizualne rozmieszczenie instalacji..
1. Działanie
· Uczestnictwo w działaniu: Uczeń zna pojęcie instalacji wodno-kanalizacyjnej.
· Podejmowanie działań: Uczeń nazywać instalacje językiem technicznym.
2. Postawy: Uczeń prezentuje postawę poznawczą.
3. Nastawienie na działania:
System działań: Uczeń postępuje zgodnie z poleceniami prowadzącego zajęcia lekcyjne, oraz aktywnie uczestniczy w pracy grupy.
1. Podstawowa strategia dydaktyczna:
- Strategia: Skupienie uwagi ucznia na wykładzie prowadzącego zajęcia lekcyjne.
- Dominujące metody uczenia się: Słuchanie i wykonywanie zadań zgodnie z poleceniami nauczyciela.
- Dominujące metody nauczania: Tłumaczenie treści wykładu..
- Środki dydaktyczne: Podręcznik, schematy instalacji wodno-kanalizacyjnej..
2. Awaryjna strategia dydaktyczna:
¨ Strategia: Praca z podręcznikiem..
¨ Dominująca metoda uczenia się: Analiza tekstu i sytuacji obrazkowych zawartych w podręczniku..
¨ Dominująca metoda nauczania: Zadawanie teoretycznych ćwiczeń mających na celu pobudzenie wyobraźni ucznia.
¨ Środki dydaktyczne: Podręcznik.
L.p.
Fazy/ogniwa lekcji
1.
Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, wpis tematu lekcji do dziennika)
5
2.
Uświadomienie celów lekcji
3.
Zapoznanie z tematem lekcji
4.
Rozwinięcie celów dydaktycznych w struktury wiedzy i umiejętności
5.
Praca nad tematem lekcji
15
6.
Podsumowanie
7.
Czynności organizacyjno porządkowe, zakończenie lekcji
VI. Przebieg lekcji
Faza/ogniwa lekcji
Czynności organizacyjne
- czynności wstępne – powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji
- zajmują miejsca i wykonują polecenia nauczyciela
- omówienie organizacji zajęć i podanie głównego celu zajęć
LenovoA820