Konspekt 21 24.09 5k..doc

(57 KB) Pobierz
KONSPEKT NR

KONSPEKT NR 21

 

 

I.                   Metryczka konspektu

1.      Imię i nazwisko osoby prowadzącej lekcje: Adam Kmiotek

2.      Klasa: 5

3.      Data prowadzonej lekcji: 24.09.2010r.             

4.      Miejsce realizacji lekcji: Sala 5

5.      Czas trwania lekcji: 1245-1330

 

 

II.              Umiejscowienie lekcji w strukturze jednostki metodycznej

1.      Temat lekcji poprzedniej: Wpływ umeblowania i wystroju mieszkania na samopoczucie człowieka.

2.      Temat lekcji prowadzonej: Racjonalne korzystanie z instalacji wodno-kanalizacyjnej.

3.      Temat lekcji następnej: Racjonalne korzystanie z instalacji wodno-kanalizacyjnej.

 

 

III.              Wiązka celów operacyjnych

A: Operacyjne cele instrumentalne

 

1.      Wiadomości:

·         Wiadomości do zapamiętania:

-          uczeń wie co to jest instalacja wodno-kanalizacyjna.

·         Wiadomości do zrozumienia:

-          uczeń. rozumie, jaki wpływ na życie człowieka ma instalacja wodno-kanalizacyjna.

2.      Umiejętności:

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach typowych:

Uczeń potrafi scharakteryzować w jaki sposób doprowadzana jest woda do domu.

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych:

Uczeń potrafi poradzić sobie w sytuacjach trudnych i w razie problemu zwrócić się o pomoc do osoby dorosłej.

3.      Zdolności poznawcze (Spostrzegawczość; Wyobraźnia techniczna (przestrzenna, konstrukcyjna, operacyjna); Myślenie techniczne (wyobrażeniowe, graficzne, pojęciowe); Pamięć; Uwaga; Zainteresowania techniczne) nabywane w czasie lekcji przez ucznia (należy nazwać oraz w krótko opisać sposób ich nabywania:

Myślenie techniczne – wizualne rozmieszczenie instalacji..

 

B: Operacyjne cele kierunkowe

1.      Działanie

·         Uczestnictwo w działaniu: Uczeń zna pojęcie instalacji wodno-kanalizacyjnej.

·         Podejmowanie działań: Uczeń nazywać instalacje językiem technicznym.

2.       Postawy: Uczeń prezentuje postawę poznawczą.

3.     Nastawienie na działania:

System działań: Uczeń postępuje zgodnie z poleceniami prowadzącego zajęcia lekcyjne, oraz aktywnie uczestniczy w pracy grupy.

 

IV.              Metody uczenia się, nauczania i dydaktyczne środki kształcenia

1.      Podstawowa strategia dydaktyczna:

-          Strategia: Skupienie uwagi ucznia na wykładzie prowadzącego zajęcia lekcyjne.

-          Dominujące metody uczenia się: Słuchanie i wykonywanie zadań zgodnie z poleceniami nauczyciela.

-         Dominujące metody nauczania: Tłumaczenie treści wykładu..

-          Środki dydaktyczne: Podręcznik, schematy instalacji wodno-kanalizacyjnej..

2.   Awaryjna strategia dydaktyczna:

¨       Strategia: Praca z podręcznikiem..

¨       Dominująca metoda uczenia się: Analiza tekstu i sytuacji obrazkowych zawartych w podręczniku..

¨       Dominująca metoda nauczania: Zadawanie teoretycznych ćwiczeń mających na celu pobudzenie wyobraźni ucznia.

¨       Środki dydaktyczne: Podręcznik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.              Struktura lekcji

L.p.

Fazy/ogniwa lekcji

Czas trwania

1.

Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, wpis tematu lekcji do dziennika)

5

2.

Uświadomienie celów lekcji

5

3.

Zapoznanie z tematem lekcji

5

4.

Rozwinięcie celów dydaktycznych w struktury wiedzy i umiejętności

5

5.

Praca nad tematem lekcji

15

6.

Podsumowanie

5

7.

Czynności organizacyjno porządkowe, zakończenie lekcji

5

 

 

 

VI.              Przebieg lekcji

L.p.

Faza/ogniwa lekcji

Czynności nauczyciela

Oczekiwane czynności / zachowania uczniów:

1.

Czynności organizacyjne

- czynności wstępne – powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji

 

- zajmują miejsca i wykonują polecenia nauczyciela

2.

Uświadomienie celów lekcji

- omówienie organizacji zajęć i podanie głównego celu zajęć

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin