Kierunek:…………………….………………………………….…
Semestr………………………………………………………...……
Przedmiot………………………………………..…………………
Nauczyciel prowadzący……………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(temat pracy semestralnej)
Data:……………………………………
….….……………….………………………………………….
(imię i nazwisko słuchacza)
………………..….…………………………………………….
(podpis)
Projekt szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
1. Opis grupy docelowej
- kogo będziemy szkolić? Jakie są cechy osób na danym stanowiskach, co ma znaczenie przy wykonywanej pracy, jakie są warunki pracy w zakładzie, jakie zagrożenia mogą wystąpić, co może powodować stres itp.
… CZYLI charakterystyka osób, które będzie szkolić i miejsca pracy w którym pracują!
2. Potrzeby osób z grupy docelowej
Jakie mają potrzeby osoby na danym stanowisku, albo danym w miejscu pracy? Na jakie zagadnienia z bhp może być zapotrzebowanie (jaką wiedzę muszą mieć) – uzasadnić!
3. Zagadnienie/a, które będzie/ą poruszane na szkoleniu (na podstawie potrzeb)
Wybieramy jedno zagadnienie, z którego chcemy szkolić daną grupę i w punktach staramy się opisać, z jakich treści się składa to zagadnienie.
4. Cele szkolenia na podstawie zidentyfikowanych potrzeb
Formułujemy co najmniej trzy cele szkolenia? Opisujące, co na danym szkoleniu ma się zadziać, np.
· Przekazanie wiedzy na temat…
· Podniesie świadomości dotyczącej…
· Wzrost motywacji do……
· Przedstawienie zagadnień na temat…
· Poinformowanie o ….
· Zachęcenie do….
· Przećwiczenie procedur dotyczących…
Itp.
5. Metody wykorzystywane podczas szkolenia
Generalnie metody opisane są materiałach, do których linki Państwu wysłałam.
Metody to np. wykład, dyskusja, burza mózgów… praca w grupach itp. Proszę wybrać i wpisać, do jakich obszarów tematycznych te metody się odnoszą.
Np. wykład – prezentacja nowych przepisów dotyczących…
Dyskusja – wypracowanie procedur dotyczących postępowania w sytuacji zagrożenia pożarowego
PRZYNAJMNIEJ 3 METODY!
6. Miejsce szkolenia
CHYBA JASNE…. Trzeba się zastanowić, jakie warunki będą najbardziej efektywne czy to będzie jakąś salka w zakładzie pracy czy trzeba będzie wynająć jakieś inne miejsce, bo nie będzie dostępu do rzutnika, a my będziemy go potrzebować (patrz punkt następny)
7. Materiały potrzebne do przeprowadzenia szkolenia lub stworzone na potrzeby szkolenia
Zastanawiamy się i wpisujemy materiały i sprzęty, które podniosły by efektywność szkolenia.
Prezentacje, ksero materiałów, plansze z wykresami, schematami – staramy się opisać do jakie treści zawierały by dane materiały!
8. Wiedza z psychologii i/lub socjologii, którą warto wykorzystać na etapie przygotowania i/lub podczas szkolenia
Wpisujemy jaki fragment wiedzy z psychologii/ socjologii i w jakim celu warto wykorzystać. Pomocne również w tym aspekcie będę materiały z podanych stron.
Np. bariery w komunikacji – zadbanie o komfortowe pomieszczenie, dostawanie języka do obiorców
Teorie motywacji – piramida Maslowa – zadbanie o to, aby potrzeby fizjologiczne uczestników były zaspokojone, np. dostęp do wody podczas szkolenia
Wiadomo im, więcej tym lepiej…. MINIMUM 3 PRZYKŁADY!!!
9. Ocena – ewaluacja szkolenia
Jak sprawdzimy, czy cele szkolenia zostały osiągnięte??
Ankieta, obserwacja zachowań pracowników, oceny dyrekcji itp.
10. Inne uwagi, refleksje spostrzeżenia.
Dowolnie, jeśli Państwu coś przyjdzie do głowy i uważają to za ważne podczas przygotowania szkolenia proszę wpisać!
3
pousiu18