szkolenie bhp.wskazowki.doc

(51 KB) Pobierz
Imię i nazwisko………………………………………………………………………klasa……

 

 


http://www.zak.edu.pl/images/glowna_11.jpg

 

 

 

 

Kierunek:…………………….………………………………….…

Semestr………………………………………………………...……

Przedmiot………………………………………..…………………

Nauczyciel prowadzący……………………………………….

 

 

 

 

 

 

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

(temat pracy semestralnej)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data:……………………………………

                                                                                                                                    ….….……………….………………………………………….

                                                                                                                                                                                                                                                  (imię i nazwisko słuchacza)

 

………………..….…………………………………………….

                                                                                                                                                                                                         (podpis)

 

 

 

 

 

Projekt szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy

 

 

 

1.      Opis grupy docelowej

- kogo będziemy szkolić? Jakie są cechy osób na danym stanowiskach, co ma znaczenie przy wykonywanej pracy, jakie są warunki pracy w zakładzie, jakie zagrożenia mogą wystąpić, co może powodować stres itp.

… CZYLI  charakterystyka osób, które będzie szkolić i miejsca pracy w którym pracują!

 

 

 

 

2.      Potrzeby osób z grupy docelowej

Jakie mają potrzeby osoby na danym stanowisku, albo danym w miejscu pracy? Na jakie zagadnienia z bhp może być zapotrzebowanie (jaką wiedzę muszą mieć) – uzasadnić!

 

 

 

 

 

 

 

 

3.      Zagadnienie/a, które będzie/ą poruszane na szkoleniu (na podstawie potrzeb)

Wybieramy jedno zagadnienie, z którego chcemy szkolić daną grupę i w punktach staramy się opisać, z jakich treści się składa to zagadnienie.

 

 

4.      Cele szkolenia na podstawie zidentyfikowanych potrzeb

Formułujemy co najmniej trzy cele szkolenia? Opisujące, co na danym szkoleniu ma się zadziać, np.

·         Przekazanie wiedzy na temat…

·         Podniesie świadomości dotyczącej…

·         Wzrost motywacji do……

·         Przedstawienie zagadnień na temat…

·         Poinformowanie o ….

·         Zachęcenie do….

·         Przećwiczenie procedur dotyczących…

Itp.

 

 

5.      Metody wykorzystywane podczas szkolenia

Generalnie metody opisane są materiałach, do których linki Państwu wysłałam.

Metody to np. wykład, dyskusja, burza mózgów… praca w grupach itp. Proszę wybrać i wpisać, do jakich obszarów tematycznych te metody się odnoszą.

Np. wykład – prezentacja nowych przepisów dotyczących…

Dyskusja – wypracowanie procedur dotyczących postępowania w sytuacji zagrożenia pożarowego

PRZYNAJMNIEJ 3 METODY!

 

 

6.      Miejsce szkolenia

CHYBA JASNE…. Trzeba się zastanowić, jakie warunki będą najbardziej efektywne czy to będzie jakąś salka w zakładzie pracy czy trzeba będzie wynająć jakieś inne miejsce, bo nie będzie dostępu do rzutnika, a my będziemy go potrzebować (patrz punkt następny)

 

 

 

7.      Materiały potrzebne do przeprowadzenia szkolenia lub stworzone na potrzeby szkolenia

Zastanawiamy się i wpisujemy materiały i sprzęty, które podniosły by efektywność szkolenia.

Prezentacje, ksero materiałów, plansze z wykresami, schematami – staramy się opisać do jakie treści zawierały by dane materiały!

 

 

 

8.      Wiedza z psychologii i/lub socjologii, którą warto wykorzystać na etapie przygotowania i/lub podczas szkolenia

Wpisujemy jaki fragment wiedzy z psychologii/ socjologii i w jakim celu warto wykorzystać. Pomocne również w tym aspekcie będę materiały z podanych stron.

 

Np. bariery w komunikacji – zadbanie o komfortowe pomieszczenie, dostawanie języka do obiorców

 

Teorie motywacji – piramida Maslowa – zadbanie o to, aby potrzeby fizjologiczne uczestników były zaspokojone, np. dostęp do wody podczas szkolenia

 

Itp.

 

Wiadomo im, więcej tym lepiej…. MINIMUM 3 PRZYKŁADY!!!

 

 

 

9.      Ocena – ewaluacja  szkolenia

 

Jak sprawdzimy, czy cele szkolenia zostały osiągnięte??

Ankieta, obserwacja zachowań pracowników, oceny dyrekcji itp.

 

 

 

 

10.  Inne uwagi, refleksje spostrzeżenia.

 

Dowolnie, jeśli Państwu coś przyjdzie do głowy i uważają to za ważne podczas przygotowania szkolenia proszę wpisać!

 

 

3

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin