14-Ulepszamy kształt jabłka.doc

(43 KB) Pobierz
Ulepszamy kształt jabłka

 

 

Ulepszamy kształt jabłka.

 

Parametr modyfikacji Taper wykonał zgrubne odkształcenie kuli. Aby osiągnąć lepszy efekt musisz załamać kształt kuli za pomocą modyfikatora editable mesh przy użyciu  Soft Selection.

 

To co widzisz w oknie ekranu to zawężony obraz szkieletowy całego jabłka. Dla bardziej szczegółowego modelowania należy wybrać tylko część jabłka. Poprzez załamywanie ( colapsing ) kuli przy użyciu editable mesh należy użyć sub-object przez operację wyboru przedmiotu.

 

Gdy zaznaczyłeś jabłko to przejdź do panelu bocznego i w stanowisku Modify na nazwie przedmiotu Sphere w okienku modyfikatorów pod nazwą modyfikatora Taper, kliknij prawym przyciskiem myszki w nazwę przedmiotu i z listy wybierz Collapse All. Następnie w oknie Warning kliknij przycisk Yes.

Zawężona kula staje się editable mesh.

Narzędzie to możesz wybrać z menu kontekstowego, menu Modifers lub z listy modyfikatorów.

 



 

W okienku modyfikatorów obok Editable Mesh, kliknij znak (+) by rozwinąć poziomy modyfikacji.

 

 

Z listy która się rozwinie wybierz Vertex.

W oknie ekranu na obiekcie ukażą się niebieskie wierzchołki ( vertex).

 

Aktywuj okno ekranu Left.

 

Kliknij Zoom Extents All w kontrolkach ekranu - viewport navigation controls.

Jabłko jest powiększone w trzech oknach ekranu.

 

W oknie ekranu Front lub Left zaznacz ramką wyboru dwa lub trzy dolne rzędy jabłka, gdy puścisz przycisk myszki operacja wyboru jest wykonana a wierzchołki zmieniają kolor na czerwony.

Ta technika jest nazwana  region-select. Jest to wspólna metoda dla wykonywania sub-object, przedmiotu operacji wyboru.

 

Sub-Obiect.

 

Praca z setkami wierzchołków jest trudna, więc dobrym pomysłem jest nadanie nazw tym operacją które możesz rozpoznać później.

Ponieważ twoje umiejętności modelowania dopiero rozwijają się, rozpoczniesz rozpoznawać korzyści z nadanych nazw kompletów operacji wyboru.

 

W głównym pasku narzędzi - main toolbar znajduje się okienko w które wpisuje nazwy operacji wyboru. W tym przypadku wprowadź nazwę dolna część jabłka i wciśnij ENTER.

Ta operacja jest zapamiętana jako plik.

 

 

Mógłbyś mieć wiele nadanych nazw operacji wyboru jednego obiektu, ale gdy wybierzesz operację Dolna część jabłka, wtedy wracasz do poziomu editable mesh - Vertex. W poziomie tym możesz zrobić wielokrotnie operacje wyboru i każdej z nich nadać różniącą się nazwę. Możesz wtedy poeksperymentować z którą Ci się pracuje najlepiej.

 

Użyj Soft Selection.

 

Soft Selection pomaga region blend z resztą przedmiotu.

 

W stanowisku Modify panel rozwiń roletę Soft Selection.

Roletę możesz przesunąć za pomocą kursora w kształcie ręki.

 

W rolecie tej zaznacz okienko Use Soft Selection.

Wierzchołki teraz są pokazane w stopniowanym zabarwieniu.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin