Ulepszamy kształt jabłka.
Parametr modyfikacji Taper wykonał zgrubne odkształcenie kuli. Aby osiągnąć lepszy efekt musisz załamać kształt kuli za pomocą modyfikatora editable mesh przy użyciu Soft Selection.
To co widzisz w oknie ekranu to zawężony obraz szkieletowy całego jabłka. Dla bardziej szczegółowego modelowania należy wybrać tylko część jabłka. Poprzez załamywanie ( colapsing ) kuli przy użyciu editable mesh należy użyć sub-object przez operację wyboru przedmiotu.
Gdy zaznaczyłeś jabłko to przejdź do panelu bocznego i w stanowisku Modify na nazwie przedmiotu Sphere w okienku modyfikatorów pod nazwą modyfikatora Taper, kliknij prawym przyciskiem myszki w nazwę przedmiotu i z listy wybierz Collapse All. Następnie w oknie Warning kliknij przycisk Yes.
Zawężona kula staje się editable mesh.
Narzędzie to możesz wybrać z menu kontekstowego, menu Modifers lub z listy modyfikatorów.
W okienku modyfikatorów obok Editable Mesh, kliknij znak (+) by rozwinąć poziomy modyfikacji.
Z listy która się rozwinie wybierz Vertex.
W oknie ekranu na obiekcie ukażą się niebieskie wierzchołki ( vertex).
Aktywuj okno ekranu Left.
Kliknij Zoom Extents All w kontrolkach ekranu - viewport navigation controls.
Jabłko jest powiększone w trzech oknach ekranu.
W oknie ekranu Front lub Left zaznacz ramką wyboru dwa lub trzy dolne rzędy jabłka, gdy puścisz przycisk myszki operacja wyboru jest wykonana a wierzchołki zmieniają kolor na czerwony.
Ta technika jest nazwana region-select. Jest to wspólna metoda dla wykonywania sub-object, przedmiotu operacji wyboru.
Sub-Obiect.
Praca z setkami wierzchołków jest trudna, więc dobrym pomysłem jest nadanie nazw tym operacją które możesz rozpoznać później.
Ponieważ twoje umiejętności modelowania dopiero rozwijają się, rozpoczniesz rozpoznawać korzyści z nadanych nazw kompletów operacji wyboru.
W głównym pasku narzędzi - main toolbar znajduje się okienko w które wpisuje nazwy operacji wyboru. W tym przypadku wprowadź nazwę dolna część jabłka i wciśnij ENTER.
Ta operacja jest zapamiętana jako plik.
Mógłbyś mieć wiele nadanych nazw operacji wyboru jednego obiektu, ale gdy wybierzesz operację Dolna część jabłka, wtedy wracasz do poziomu editable mesh - Vertex. W poziomie tym możesz zrobić wielokrotnie operacje wyboru i każdej z nich nadać różniącą się nazwę. Możesz wtedy poeksperymentować z którą Ci się pracuje najlepiej.
Użyj Soft Selection.
Soft Selection pomaga region blend z resztą przedmiotu.
W stanowisku Modify panel rozwiń roletę Soft Selection.
Roletę możesz przesunąć za pomocą kursora w kształcie ręki.
W rolecie tej zaznacz okienko Use Soft Selection.
Wierzchołki teraz są pokazane w stopniowanym zabarwieniu.
pinoccio