Style Creator.pdf

(33 KB) Pobierz
452137482 UNPDF
[YAMAHA] Obsługa StyleCreator
Nadesłał kkrychu
W poradniku tym przedstawiê obsługê Style Creatora, jednak bêdzie to tylko metoda Step – to
– Step (Krok po kroku), poniewa¿ jest ona najdokładniejsza.
1. Uruchamiamy Style Creator -------------------------------------- 2. Na pierwszym ekranie
widzimy co¶ takiego. Wybieramy opcjê „New Style” (przycisk [C], aby wykasowaæ
poprzednie dane i rozpocz±æ tworzenie nowego stylu. Na dole ekranu widzimy poszczególne kanały
stylu. 2 pierwsze to kanały perkusji, nastêpny to bas, jakie¶ wstawki akordowe, pad i frazy wariacyjne.
Aby nagraæ dane na który¶ z nich to przytrzymuj±c opcjê „Rec Ch” (przycisk [F]) i
przyciskami od [1] – [8] (pod wy¶wietlaczem) wybieramy interesuj±cy nas kanał, pod którym
powinno wy¶wietliæ siê „Rec”. Opcja „Delete” działa podobnie.
Przytrzymuj±c tê opcjê (przycisk [I]), a nastêpnie wybieraj±c kanał kasujemy dane z danego kanału. Na
tym samym ekranie, wciskaj±c przycisk „Exit” ujrzymy co¶ takiego.
„Section” to poszczególne partie stylu (Main A – D, Intro 1 – 3, itp.),
natomiast „Pattern Lenght” to długo¶æ partii wyra¿anej w taktach (długo¶æ mo¿na
regulowaæ bodaj¿e od 1 – 32). UWAGA! - zmieniaj±c warto¶æ długo¶ci taktu nale¿y zawsze
wybieraæ opcjê "Execute" Wciskaj±c przycisk [B] mo¿emy teraz ustawiæ tempo oraz metrum naszego
stylu. -------------------------------------- 3. Za pomoc± przycisku TAB > przechodzimy do ostatniej
zakładki „Edit”. Widzimy co¶ takiego. Wybieramy opcjê „Step Rec”
(przycisk [G]) i widzimy to. Wybieramy opcjê „Del.” usuwaj±c zestaw perkusyjny.
Nastêpnie wciskamy przycisk wyboru brzmienia (mamy wybrany kanał perkusji, wiêc wciskamy
„Perc. & Drum Kit”. Wybieramy zestaw perkusyjny (ja dla przykładu wybiorê zestaw HitKit.
Zaznaczamy go i widzimy co¶ takiego. A teraz krótki opis poszczególnych opcji na tym ekranie:
• „Kbd. Vel” (Keyboard Velocity) – gło¶no¶æ uderzenia; wciskaj±c wielokrotnie
przycisk [G] zmieniamy gło¶no¶æ • „Nrm.” – procentowe oznaczenie długo¶ci
trwania d¼wiêku. Do wyboru jest 5 opcji, przy czym wybieraj±c typ „Man.” (manual)
mo¿emu kółkiem funkcyjnym samemu ustawiaæ długo¶æ. • Ikona æwierænuty – hmm, jak by
to nazwaæ – tutaj ustalamy pewnego rodzaju rytmikê: prost±, przedłu¿on± o pół warto¶ci i
triolow±. • „DEL.” – kasowanie nuty. Ikony nut na dole wy¶wietlacza na dole
to długo¶ci warto¶ci jakie chcemy uzyskaæ. „Bar” to wybór taktu (je¶li mamy wiêcej ni¿
jeden), „Beat” to warto¶æ taktu (metrum), a „Clk” – i tu dłu¿sza
rozpiska. „Clock” pozwala na superdokładne wklepanie nuty. Zakres wynosi od 0000 dod
1919. Warto¶ci, które siê wam przydadz± – 0480 – szesnastka; 0720 – szesnastka z
kropk±; 0960 – ósemka; 1280 – ósemka z kropk±. Mo¿na tak¿e samemu ustalaæ tê warto¶æ
kółkiem. ¯eby wklepaæ pauzê po prostu zamiast d¼wiêku na klawiaturze wciskamy przycisk danej
warto¶ci nutowe. ------------------------------------------- A zatem sekcje perkusyjne mniej wiêcej
mamy opisane. Teraz sekcja basu. Podstaw± s± jest gama CM7. Mo¿na tê podstawê zmieniaæ,
aczkolwiek mi najwygodniej pracuje siê na tym. Procedura wklepywania jest taka sama, jak przy sekcji
perkusyjnej, tylko pamiêtaæ, ¿e potem podczas grania ze stylu bêdziecie zmieniaæ akordy, wiêc
sprawdzaæ dokładnie czy bas gdzie¶ potem nie fałszuje. Sekcja pad. Co tu do opisywania? Na ekranie
parametr „Nrm.” zmieniamy na „Ten. 99%”, ¿eby pad siê nie urywał
przy koñcu taktu. I pad wklepujemy na d¼wiêkach C E G H (lub ich przewrotach), oczywi¶cie na warto¶ci
całej nuty. Je¶li mamy np. wielotaktow± partiê stylu i chcemy przedłu¿yæ warto¶æ, powiedzmy padu na
powiedzmy 4 takty, to przytrzymuj±c klawisze klawiatury wciskamy kilkakrotnie (w zale¿no¶ci od długo¶ci
partii) przyciski danej warto¶ci nutowej. -------------------------------------- Pozostałe sekcje
Pozostawiam to waszej kreatywno¶ci. Bazujecie na gamie CM7, a wklepujecie co wam siê ¿ywnie podoba,
byle miało to jakie¶ brzmienie. -------------------------------------- 4. Po uzyskaniu ju¿ poszczególnych
partii stylu przychodzi czas na „mini mastering”, czyli dostosowywanie poziomów gło¶no¶ci
poszczególnych kanałów. Wciskamy zatem przycisk „Mixing Console” a¿ do wy¶wietlenia
siê ekranu: Mamy tutaj widok kanałów stylu. Teoretycznie gło¶no¶ci dopasowuje siê na ucho, w
zale¿no¶ci co nagrali¶cie na ¶cie¿kach. Ja jednak stosujê mniej wiêcej tak: RHY 1 i 2 – 90; BASS
– 80 – 85; PAD – 30 – 65; pozostałe kanały – wg uznania. Zakładka
„Filter” – opcje wg uznania, zakładka „Effect” – wg uznania.
Tu trzeba po prostu siê pobawiæ z poszczególnymi opcjami, albowiem efekty bywaj± ciekawe (np.
nało¿enie efektu Overdrive na dance’ow± perkusjê zmienia jej brzmienie na perkê
hardstyle’ow±). ------------------------------------------ 5. Na koniec wracamy do głównego
ekranu, zapisujemy styl („Save”) i cieszymy siê jacy my to nie jeste¶my m±drzy. Proszê
siê nie zra¿aæ, je¶li Wam jaki¶ styl nie wyjdzie za pierwszym razem – mi te¿ nie wychodził. To jest
po prostu kwestia wprawy i obycia siê z tym. Niniejszym ¿yczê udanej zabawy.
http://www.instrumentyklawiszowe.com - Instrumenty klawiszowe
Powered by Mambo
Generated: 12 November, 2010, 10:50
452137482.001.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin