KWIECIEŃ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
TYDZIEŃ I - KOLOROWA WIELKANOC
Cel głowny: zapoznanie z charakterystycznymi elementami związanymi ze świętami wielkanocnymi.
Cel pośredni: rozmowa o zwyczajach i tradycjach związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych, rozmowa na temat zwyczaju oblewania się wodą w lany poniedziałek – odwołanie się do własnych doświadczeń dzieci;
TYDZIEŃ II - ZWIERZĘTA TEŻ LUBIĄ WIOSNĘ
Cel głowny: utrwalanie wiadomości na temat zwierząt hodowanych przez człowieka.
Cel pośredni: rozmowa o zwierzętach, ich zwyczajach, spożywanym pokarmie, miejscu zamieszkania (przebywania); w jaki sposób należy korzystać z zabawek na placu zabaw? – wypowiedzi dzieci. omówienie zasad bezpieczeństwa; poznawanie sprzętu sportowego wykorzystywanego latem i zimą. omówienie zasad bezpiecznej zabawy w różnych porach roku;
TYDZIEŃ III - LUBIMY ZABAWY I SPORTY
Cel głowny: rozwijanie logicznego myślenia.
Cel pośredni: poznawanie sprzętu sportowego wykorzystywanego latem i zimą; omówienie zasad bezpiecznej zabawy w różnych porach roku;
TYDZIEŃ IV - WSZYSTKO WOKÓŁ KWITNIE
Cel głowny: zapoznanie ze sposobem sadzenia rozsady kwiatowej; rozumienie, czego roślina potrzebuje do wzrostu. wdrażanie do pielęgnowania roślin.
Cel pośredni: rozpoznawanie i nazywanie roślin w najbliższym otoczeniu; zwracanie uwagi na ich bogata kolorystykę i zapachy; posługiwanie się nazwami roślin kwitnących wiosną; dzielenie się własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami; budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie;
fikandor