Nowoczesna firma.pdf
(
984 KB
)
Pobierz
125788938 UNPDF
© Copyright for Polish edition by Wydawnictwo
ZloteMysli.pl
Data: 18.06.2009
Darmowa publikacja
, dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
Tytuł: Nowoczesna firma
Autor: Wiesław Kluz
Skład: Magda Wasilewska
Korekta: Magda Wasilewska
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
..............................................................................................4
1. SKUTECZNY PRZEDSIĘBIORCA
...................................................5
1.1. Duch przedsiębiorczości
...........................................................................................9
.......................................................................................................11
1.3. Osiem wzorów skutecznego i
...................................13
1.3.1. Przedsiębiorcy posiadają umiejętności dostrzegania i „łapania” okazji
efektywnego przedsiębiorcy
.......13
1.3.2. Przedsiębiorcy czują przymus odpowiedzialności
.........................................14
1.3.3. Historia innowacyjnych działalności z
dzieciństwa
.......................................15
..................................................................................16
1.3.5. Dziki napęd, energia i nieustępliwość
............................................................17
1.3.6. Entuzjazm, który graniczy z urojeniami na temat produktu
........................18
...............................................................................18
1.3.8. Umiejętność traktowania niepowodzeń jako okazji
......................................19
2. 100 ABSOLUTNIE NIEZŁOMNYCH PRAW SUKCESU
...................................................................................................20
2.2. Prawa Sukcesu (6–19)
............................................................................................21
2.3. Prawa Biznesu (20–33)
..........................................................................................23
2.4. Prawa Przywództwa ( 34–45)
................................................................................24
.......................................................................................25
2.6. Prawa Sprzedawania (59–72)
................................................................................26
2.7. Prawa Negocjowania (73–87)
................................................................................28
2.8. Prawa Zarządzania Czasem ( 88–100)
.................................................................29
........................................................................31
4 PRZYKŁADY SPÓŁEK PRAWA HANDLOWEGO
..........................34
..............................................................................................34
4.2. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (spółka z o.o.)
....................................35
...........................................................................................................35
4.4. Spółka komandytowa
.............................................................................................36
4.5. Spółka komandytowo
-
akcyjna
.
..............................................................................36
...................................................................................................37
5. SPÓŁKA CYWILNA DWÓCH SPÓŁEK Z O. O. — IDEALNE
ROZWIĄZANIE
.
...............................................................................38
5.1. Wprowadzenie
........................................................................................................38
5.2. Prowadzenie działalności gospodarczej w
.............................38
5.3. Spółka cywilna dwóch spółek z o.o. — nowoczesna propozycja
tradycyjny sposób
..........................40
......................................41
5.3.2. Jak założyć własną spółkę cywilną dwóch spółek z o.o.
...............................43
5.3.3. Koszty związane z założeniem i
prowadzeniem s.c.
......................................47
5.3.4. Sposób rozliczania dokumentów księgowych
...............................................48
............................................................48
5.3.6. Inne korzyści, które przynosi spółka cywilna dwóch sp. z o.o.
....................50
ZAKOŃCZENIE
...............................................................................55
WSTĘP
1.2. Misja w biznesie
1.3.4. Talent improwizowania
1.3.7. Niezawodny pragmatyzm
W BIZNESIE
....................................................................................20
2.1. Prawa Życia (1–5)
2.5. Prawa Pieniędzy (46–58)
3. POTĘGA SPÓŁEK
4.1. Spółka akcyjna (S.A.)
4.3. Spółka jawna
4.6. Spółka partnerska
5.3.1. Niektóre zalety spółki cywilnej dwóch spółek z o.o.
5.3.5. FAQ — najczęściej zadawane pytania
NOWOCZESNA FIRMA —
Wiesław Kluz
Wstęp
●
str. 4
Wstęp
Bardzo często zdarza się, że nie mamy dostępu do informacji, dzięki
którym moglibyśmy w naszym życiu zmienić coś, co ułatwiłoby nam
funkcjonowanie, zaoszczędziło nasz czas, nerwy oraz pieniądze.
Obecnie żyjemy w epoce informacyjnej (industrialna jest już od wie-
lu lat historią), w której informacja jest ważniejsza niż pieniądze.
Chodzi o to, by umiejętnie oddzielać informacje ważne (dla zdrowia,
własnej firmy etc.) od informacji nieważnych (zwanych, językiem
komputerowym, „spamem”), czasem nawet destrukcyjnych dla na-
szego życia i finansów (np. reklamy, po których kupujemy jak
w transie).
Powszechnie wszystkim wiadomo, że niewiedza (brak wiedzy) jest
przyczyną wielu błędnych decyzji, nieraz prowadzących do ruiny
i porażki. To, że czegoś nie wiemy, to nie nasza wina — czasem bra-
kuje nam dojścia do pewnych kluczowych informacji, porad, wskazó-
wek, które może kosztują nieraz kilkanaście (kilkadziesiąt) złotych,
ale z pewnością mogą nas ustrzec przed utratą czasu (naszego naj-
większego z aktywów), zdrowia, powodzenia życiowego, czasem wie-
lu tysięcy złotych.
Porady i wskazówki te znajdziemy z pewności tutaj: w pozycjach
książkowych Wydawnictwa „Złote Myśli” — pozycjach, po które nie
trzeba nawet wychodzić z domu, mamy je na wyciągnięcie ręki (a do-
kładniej — na kliknięcie myszą).
Stąd też pojawił się pomysł stworzenia poradnika dla wielu przedsię-
biorców, który przybliża tematy związane z przedsiębiorczością, biz-
nesem oraz sposobami prowadzenia działalności gospodarczej, a tak-
że przedstawia konkretną propozycję — sposób prowadzenia własnej
firmy.
Wstęp
NOWOCZESNA FIRMA —
Wiesław Kluz
1. Skuteczny przedsiębiorca
●
str. 5
1. Skuteczny przedsiębiorca
Tak więc myślisz, że jesteś przedsiębiorcą? Czy masz wizję własnego
biznesu? Czy jest ona Twoją pasją? Czy wierzysz, że właśnie natkną-
łeś się na bardzo wielką rzecz, ideę na miarę Microsoftu? Jeśli tak, to
możemy w niewielkim stopniu stwierdzić, że posiadasz pewną cechę
przedsiębiorcy. Myślisz tak jak większość przedsiębiorców, wielkimi
kategoriami. Ale jeszcze nie jesteś certyfikowanym przedsiębiorcą.
Jest coś więcej niż tylko wielkie marzenia i pomysły, co odróżnia
przedsiębiorców od reszty — to ich pęd, chęć do działania i dążenia
do tego marzenia. Nie tracą oni czasu na czczą gadaninę. Są w cią-
głym ruchu — celowym i przemyślanym.
Przedsiębiorca to osoba, która dostrzega okazję, zbiera zespół i roz-
wija biznes, który dzięki tej okazji przynosi zyski. Jeśli dostrzeżesz
okazję i możesz ją wykorzystać sam, wówczas jesteś przedstawicie-
lem małego biznesu (small business), osobą samozatrudnioną.
Prawdziwy przedsiębiorca nie jest w stanie zrealizować własnych ce-
lów w pojedynkę. Musi zebrać mądrych ludzi z różnych dziedzin
i o różnych umiejętnościach — i zaangażować ich do pracy nad reali-
zacją wspólnego celu. Inaczej mówiąc, tworzy on zespoły do wytwa-
rzania produktów, których nikt nie jest w stanie wykonać samodziel-
nie. Większość ludzi nie poszerza swej działalności, ponieważ zajmu-
ją się problemami, które potrafią rozwiązać sami. Natomiast przed-
siębiorcy do osiągania swych celów potrzebują pracowników. Siłą
rzeczy — można o takich ludziach powiedzieć, że ich działalność za-
pobiega i zmniejsza bezrobocie (teoretycznie). Czyli im więcej przed-
siębiorców, tym więcej miejsc pracy.
Paradoksalnie nasz przestarzały system szkolnictwa kształci nas na
dobrych pracowników, a nie przedsiębiorców. Przedsiębiorczości
Plik z chomika:
freebooki
Inne pliki z tego folderu:
Inwestuj we własny etat.pdf
(570 KB)
Życie to teatr.pdf
(744 KB)
Po prostu żyj.pdf
(495 KB)
Kurs tworzenia map myśli.pdf
(3424 KB)
Jak kupować nieruchomości poniżej ich wartości rynkowej.pdf
(544 KB)
Inne foldery tego chomika:
_Darmowe Audiobooki
Biznes, praca, zarabianie
Informatyka
Nauka języków obcych
Polityka Prywatności
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin