negocjacje_w_biznesie.pdf

(113 KB) Pobierz
Tytuł kursu:
Sylabus 18 Wykład specjalizacyjny do wyboru
Tytuł kursu:
NEGOCJACJE W BIZNESIE
Semestr:
8
Autor kursu: Prof. dr hab. Urszula Kałążna-Drewińska
Opis kursu:
Przekazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu negocjacji w
biznesie.
Przygotowanie do prowadzenia rozmów negocjacyjnych poprzez:
poznanie podstawowych zasad procesu komunikowania się z
kontrahentami.
Poznanie i wyrobienie umiejętności posługiwania się strategiami i
taktykami, tak aby osiągnąć zamierzony cel.
Poznanie i zrozumienie zachowań negocjacyjnych oraz nabycie
umiejętności wywierania wpływu na te zachowania.
Nauczenie umiejętności praktycznego rozwiązywania różnych
dylematów negocjacyjnych.
Umożliwienie studentom jak najszerszego spojrzenia na negocjacje,
zarówno w ich wymiarze menedżerskim jak też etycznym.
Tematyka
poszczególnych
zajęć:
1. Pojęcie, istota, geneza negocjacji.
2. Związek negocjacji z marketingiem.
3. Sylwetka negocjatora (cechy pożądane i niepożądane).
4. Skład zespołu negocjacyjnego i role poszczególnych uczestników.
5. Rodzaje negocjacji i kryteria ich wyodrębniania.
6. Czynności w ramach procesu przygotowawczego do negocjacji.
7. Przebieg rozmów w fazie zasadniczej.
8. Faza finalna i jej znaczenie dla przyszłych kontaktów.
9. Formułowanie strategii w negocjacjach – rozmowy oparte na zasadach.
10 Style rozmów negocjacyjnych i ich uwarunkowania.
11 Taktyki negocjacyjne i ich związek ze strategią rozmów.
12 Typologia negocjatorów i jej użyteczność praktyczna.
13 Scenariusz i program rozmowy negocjacyjnej
14 Zachowania negocjacyjne przedstawicieli różnych krajów – ich specyfika
15 Komunikacja niewerbalna w negocjacjach.
1 6 Trening negocjacyjny (negocjacje handlowe, społeczne, ekologiczne
polityczne)
Literatura
podstawowa
1. R. Fisher, W.Ury, B.Patton: Dochodząc do tak. Negocjowanie bez
poddawania się, PWE Warszawa 2004
2. Z. Nęcki: Negocjacje w biznesie. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,
Kraków 2000 i późniejsze
3. J. Kamiński: Negocjowanie – techniki rozwiązywania konfliktów, Poltext,
Warszawa 2003
4. R.A. Rządca: Negocjacje w interesach. PWE, Warszawa 2003
5 . U. Kałążna-Drewińska: Negocjacje w biznesie. Kluczowe problemy, AE
Wrocław 2006
Literatura
1. P. Steele , J. Murphy,R. Rusill: Jak odnieść sukces w negocjacjach,
1
127477035.001.png
uzupełniająca
Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005
2. H. Jastrzębska-Smolagi (red.) Ekonomiczne podstawy negocjacji, Diffin,
Warszawa 2007
3. C. Lyons: Ja wygrywam, ty wygrywasz. MT. BIZNES, Warszawa 2008
4. K. Bargiel-Matusiewicz: Negocjacje i mediacje, PWE Warszawa 2007
5. E.M. Cenker: negocjacje, Wyd. Wyższej Szkoły Komunikacji i
Zarządzania, Poznań 2002
Wymagania
wstępne
zaliczenie kursu „Marketing”, „Podstawy biznesu”
Efekty
kształcenia
Wiedza:
Zapoznanie studentów z kluczowymi problemami negocjacji
Umiejętności:
Wykorzystanie w praktyce wiedzy teoretycznej z zakresu negocjacji a
zwłaszcza umiejętności praktycznego sporządzania scenariuszy
negocjacyjnych i profesjonalnego rozwiązywania różnych przypadków,
w taki sposób, aby, aby odnieść sukces w negocjacjach.
Forma kursu
wykład + ćwiczenia
Liczba godzin w
semestrze
30
Liczba miejsc nieograniczona
Forma
zaliczenia
Ocena ciągła, pisemny test końcowy
2
127477035.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin