Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze
W ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej w grupie 6 latków
Cele:
§ Wykształcanie prawidłowego uchwytu kredki, ołówka, nożyczek i innych narzędzi.
§ Wykształcenie nawyków ruchowych związanych z postawą, ciała, ułożeniem kartki, ręki, kredki podczas rysowania, pisania lewą ręką
§ Wykształcenie nawyków ruchowych mających związek z kierunkiem pisania od strony lewej do prawej.
Obszary oddziaływań:
1. Ćwiczenia kształcące prawidłowy uchwyt i regulujące napięcie mięśniowe rąk
§ Świadomość prawidłowego uchwytu i napięcia mięśniowego
§ Ćwiczenia z nasadką H. Tymichowej
§ Ćwiczenia w płaszczyźnie pionowej.
§ Ćwiczenia grafomotoryczne H. Tymichowej
2. Ćwiczenia kształcące nawyki ruchowe związane z kierunkiem pisania
§ Uświadamianie kierunków prawo - lewo w schemacie własnego ciała.
§ Ćwiczenia w określaniu kierunków w przestrzeni: góra - dół, prawo - lewo.
§ Ćwiczenia utrwalające zachowanie kierunku ruchu od lewej do prawej strony.
§ Ćwiczenia grafomotoryczne z utrwaleniem kierunku kreślenia linii pionowych i poziomych oraz kręgów
3. Ćwiczenia kształcące świadomość w schemacie ciała i orientację w przestrzeni.
§ Uświadamianie schematu własnego ciała (Wskazywanie lewej i prawej strony ciała; Zabawy ruchowe związane z pokazywaniem lewej ręki, prawej ręki, lewej nogi, prawej nogi; Dotykanie naprzemienne: lewy łokieć, prawe kolano, prawy łokieć lewe kolano, prawa dłoń, lewa stopa, lewa dłoń prawa stopa, chwytanie prawą ręką lewego ucha i odwrotnie; Obrysowywanie części ciała i nazywanie ich)
§ Ćwiczenia ruchowe prowadzone metodą Weroniki Sherborne.
§ Ćwiczenia równoważne: chodzenie po równoważni prostej, pochyłej ( plac zabaw); Chodzenie po liniach prostych, krzywych, łamanych; Chwytanie piłki raz lewą, raz prawą ręką
§ Ćwiczenia metodą dobrego startu.
Metody:
§ Ruch rozwijający Weroniki Sherborne
§ Metoda Dobrego startu Marty Bogdanowicz
§ Kinezjologia edukacyjna Dennisona
1
Przedszkole nr 2 im. Kubusia Puchatka w Mikołowie
marzena_kaszowska