Marzec.doc

(155 KB) Pobierz
Marzec -miesięczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 6-letnich -wych

Marzec -miesięczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 6-letnich -wych. M.Żmuda (gr.VIII)

 

 

Temat dnia

Cele ogólne

Plan pracy-tematyka

Obszary aktywności

Przewidywane osiągnięcia- dziecko:

                                               Cykl tematyczny: „W świecie sztuki

1.„Świat książek”

-zapoznanie z utworem literackim związanym z tematem zajęć;

-uświadamianie znaczenia książek w życiu człowieka;

-rozwijanie zasobu słownikowego;

-redagowanie ustnych wypowiedzi na podany temat;

-kształtowanie kultury prowadzenia rozmowy;

-wdrażanie do systematycznego kontaktu z książką;

-kształtowanie pojęcia liczby naturalnej – aspekt kardynalny i porządkowy;

-rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej;

I. „Zgrabny człowiek” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem książek;

II. Rozmowa na temat książek oraz na temat ulubionych bohaterów literackich;

-„Z czego składa się książka?” – oglądanie książek, odszukiwanie wskazanych stron, opisywanie, co znajduje się na okładce, odczytywanie numerów stron, wybór najładniejszej ilustracji itp.;

-prezentacja wiersza B.S. Kossuth „Wielki skarb” – rozmowa na temat treści wiersza;

-rozmowa na temat: „Jak powstaje książka?”;

-ćwiczenia w przeliczaniu i wskazywaniu właściwej liczby Ćw.s.62 z.1;

-aspekt porządkowy liczby – ćwiczenia Ćw. s. 62 z.2;

-improwizacja muzyczna do wybranych rymowanek – tworzenie własnych melodii do tekstu;

-zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem gazet;

 

 

językowa

 

 

 

matematyczna

 

 

 

muzyczna

 

 

 

ruchowa

-opowiada o znaczeniu książek w życiu człowieka;

-opowiada o swoich ulubionych bohaterach literackich;

-zna i właściwie stosuje pojęcia związane z powstawaniem książek;

-umie wskazać różne części książki;

-uczestniczy w rozmowie, przestrzegając zasad kulturalnego słuchania i mówienia;

-odszukuje wskazaną stronę;

-przelicza elementy i wskazuje właściwą liczbę;

-śpiewa tekst literacki do skomponowanej przez siebie melodii;

-sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnast.  z niekonwencjonalnymi przyborami;

2.„Świat malarstwa”

-kształtowanie pojęcia liczby naturalnej;

-rozwijanie postawy badawczej wobec otaczającej rzeczywistości;

-rozwijanie wrażliwości plastycznej i muzycznej;

-wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „p”, „P”;

-doskonalenie słuchu fonematycznego;

-określenie cech spółgłoski „p”;

-doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter;

-rozwijanie sprawności grafomotoryczne;

I. „Taniec z parasolami” –zabawa ruchowa;

-ćwiczenia grafomotoryczne Ćw.s.56;

-zabawa badawcza – doświadczenia z wodą;

-„Krople deszczu”- muzyczna zabawa ruchowa;

II. Spacer po parku – obserwacja krajobrazu;

-omówienie wybranych reprodukcji przedstawiających pejzaże, wyjaśnienie pojęć „krajobraz”, „pejzaż”, określanie i nazywanie kolorów, wyobrażenie sobie odgłosów towarzyszących sytuacji na obrazie, rozmowa na temat malarstwa  K. s.94;

-synteza i analiza głoskowa wyrazów zawierających głoskę „p”, określanie cech tej głoski, wyszukiwanie wyrazów zawierających ją;

-budowanie modelu wyrazu „plakat”, wprowadzenie litery „p”, „P”;

-wskazywanie poznanych liter w zestawach wyrazów, czytanie zdań z wykorzystaniem poznanych liter Ćw.s.57, K.s.94,95;

-„Parasole” – praca plastyczna;

-zabawa dydaktyczna „Co się zmieniło?”;

 

 

ruchowa

 

 

przyrodnicza

 

 

językowa

 

 

plastyczna

 

 

matematyczna

-aktywnie uczestniczy w zabawach badawczych;

-inscenizuje muzykę ruchem;

-wypowiada się na temat oglądanych dzieł sztuki (pejzaże);

-identyfikuje poznane litery z odpowiadającymi im głoskami;

-rozpoznaje graficzny obraz liter: „p”, „P” i identyfikuje go z głoską „p”;

-określa głoskę „p” jako spółgłoskę;

-czyta wyrazy z głoską „p”;

-prawidłowo wskazuje zbiory, w których jest tyle samo, więcej lub mniej elementów;

-posługuje się różnymi technikami malarskimi;

-potrafi zaprezentować swoją pracę plast.;

3.„Jesteśmy artystami”

-utrwalenie obrazu graficznego liter „p”, „P”, pisanie po śladzie;

-kształtowanie pojęcia liczby naturalnej – aspekt porządkowy;

-utrwalenie obrazu graficznego poznanych cyfr;

-wdrażanie do przestrzegania reguł w grach , kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacji porażki;

-kształtowanie umiejętności werbalnego wyrażania emocji;

-estetyczne wykonywanie prac plast.;

I. „Jestem wesoły”- zabawa integracyjna, wyrażanie emocji;

II. Rozmowa na temat obrazu – wybranego przez nauczyciela pejzażu; plan pierwszy i drugi, tło;

-„Kolory na obrazie” –zabawa dydaktyczna;

-„Żywy obraz” – zabawa dydaktyczna, komponowanie obrazu z wykorzystaniem przedmiotów z sali;

-prezentacja prawidłowego zapisu małej i wielkiej litery „p”, „P”;

-pisanie na tacce z piaskiem, pisanie po śladzie Ćw.s.58;

-analiza słuchowa – wskazywanie głoski „p” w wyrazach Ćw.s.59;

-praca plastyczna „Pejzaż”- techniką „mokre w mokre”;

-zabawa dydaktyczna „Kartofel” – kształtowanie aspektu porządkowego liczby naturalnej w zakresie 9;

- nauka piosenki „Zbudź się rzeczko”;

 

 

plastyczna

 

 

językowa

 

 

 

 

matematyczna

 

-rozpoznaje litery „p”, „P” wśród innych znaków graficznych i identyfikuje je z właściwą głoską;

-dostrzega aspekt porządkowy i główny liczb;

-rozpoznaje cyfry w zakresie 1-9;

-przestrzega ustalonych reguł gry;

-cieszy się ze swojego zwycięstwa i zwycięstwa innych, potrafi przyjąć porażkę

-redaguje wypowiedzi na temat oglądanych reprodukcji;

-umie zastosować nową technikę plast;

4.„Portrety”

-uwrażliwianie na piękno w dziełach sławnych artystów;

-wyjaśnienie pojęć: „portret”, „autoportret”;

-utrwalanie obrazu graficznego poznanych liter;

-tworzenie wyrazów z sylab;

-doskonalenie umiejętności czytania;

-rozwijanie pamięci;

-kształcenie estetyki ruchu;

-wykonywanie prac plastycznych;

I. „Powiedz mi coś miłego”- zabawa integracyjna;

„ 1,2, 3”-zabawa dydaktyczno-ruchowa;

II. Omówienie obrazu C. Moneta „Kobieta z parasolką” Ćw.s.60;

-prezentacja reprodukcji portretów i autoportretów – wyjaśnienie znaczenia tych terminów;

-„Portret pamięciowy” –zabawa integracyjna;

-„Portret grupy” –praca plastyczna z wykorzystaniem profilów twarzy uzyskanych za pomocą cienia;

-„Portret”- ćwiczenie pamięci bezpośredniej;

-zabawy dydaktyczne z sylabami i wyrazami: „Gra w sylaby”, „Sprytna ciuciubabka”, „Szukaj słowa w słowie”;

-zestaw ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem gazet;

 

matematyczna

 

 

plastyczna

 

 

językowa

 

 

ruchowa

 

-wypowiada się na temat oglądanych reprodukcji;

-rozumie różnicę między portretem a autoportretem i umie ją wyjaśnić;

-rozpoznaje poznane litery;

-tworzy wyrazy z sylab;

-czyta wyrazy globalnie i dobiera je tak, aby jeden był częścią drugiego;

-estetycznie wykonuje pracę plastyczną i zaznacza niezbędne szczegóły;

-aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;

5.„Rzeźby”

-kształtowanie wrażliwości na dzieła sztuki – rzeźba;

-zapoznanie z techniką tworzenia rzeźby;

-projektowanie i wykonywanie rzeźb

-kształtowanie orientacji przestrzennej – opisywanie wyglądu przedmiotów z różnych perspektyw;

-kształtowanie orientacji na płaszczyźnie;

-doskonalenie umiejętności czytania;

-poznawanie wytworów artysty rzeźbiarza;

I. „Tajemnicza piłka” – zabawa integracyjna;

-klasyfikacja ilustracji – „Imieniny lalki”

II. Ćwiczenia w czytaniu, spostrzegawczości i orientacji na płaszczyźnie Ćw.s.61;

-„Wesołe wagoniki” –zabawa ruchowa;

-poznawanie i opisywanie różnych form przestrzennych (rzeźb), prezentowanie rzeźb, opisywanie ich, opisywanie wyglądu wybranych przedmiotów z każdej strony;

-„Rzeźby” – zabawa ruchowa z zastosowaniem technik dramowych;

-„Potworek” – praca plastyczna o charakterze terapeutycznym, lepienie z plasteliny, opowiadanie o swoich lękach i wyobrażeniach strachu, zmiana potworka w przyjaciela;

-zabawy w ogrodzie przedszkolnym;

 

matematyczna

 

 

plastyczna

 

 

językowa

 

 

ruchowa

-wypowiada się na temat oglądanych rzeźb;

-odróżnia obraz od rzeźby;

-projektuje i wykonuje własne rzeźby z plasteliny;

-prezentuje swoje prace;

-opisuje przedmioty z różnych perspektyw;

-odwzorowuje ułożenie przedmiotów z jednego rysunku na drugi;

-czyta ze zrozumieniem w zakresie poznanych liter;

-tworzy zbiory i przelicza elementy;

-aktywnie uczestniczy w zabawach zespołowych;

                                              Cykl tematyczny: „W świecie sztuki c.d.

1.„Mały telewidz”

-doskonalenie umiejętności czytania;

-tworzenie wyrazów z sylab;

-redagowanie ustnych wypowiedzi na temat programów telewizyjnych dla dzieci;

-rozmowa na temat oglądania telewizji – korzyści i zagrożenia;

-kształtowanie pojęcia liczby 10;

-konstruowanie gry dydaktycznej;

-doskonalenie umiejętności liczenia;

-kształtowanie postawy czynnej wobec zdrowia (pobyt na świeżym powietrzu, aktywny wypoczynek);

I. „Ptaki”- zabawa integracyjna przy muzyce CD 35-38;

-tworzenie wyrazów dwusylabowych  W., doskonalenie czytania w zakresie poznanych liter K.s.100;

II. Słuchanie wiersza S. Grochowiaka „Telewizor”- rozmowa na temat treści wiersza;

-kształtowanie pojęcia liczby 10, tworzenie zbiorów dziesięcioelementowych, przeliczanie, liczenie w zakresie 10, prezentacja zapisu liczby 10 Ćw.s.68;

-ćwiczenia przygotowujące do pisania cyfr Ćw.s.69;

-doliczanie jako praktyczna czynność dodawania w zakresie 10 Ćw.s.68;

-konstruowanie gry dydaktycznej „Skaczące zajączki” –praca w parach;

-zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą K. Orffa;

 

językowa

 

 

matematyczna

 

 

ruchowa

 

 

muzyczna

-czyta proste teksty;

-układa wyrazy z sylab otwartych;

-wypowiada się na temat ulubionych programów telewizyjnych;

-potrafi wymienić przykłady korzyści i zagrożeń związanych z oglądaniem telewizji;

-przelicza elementy zbi...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin