Styczeń(1).doc

(133 KB) Pobierz
Styczeń

                        

                                  Styczeń  2009

 

 

        Ośrodki zainteresowań 

 

                1. Witamy Nowy Rok /Bal karnawałowy.

                2. Brr jak zimno.

                3. Dzień Babci i Dziadka /

                4. Ferie zimowe – gry i zabawy.

 

 

 

 

 

 

                                                                               

Witamy Nowy Rok /Bal karnawałowy.

 

 

Zintegrowane zajęcia

edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1. „Cztery pory roku”- poznanie cech charakterystycznych 4 pór roku na podst. Wiersza M. Terlikowskiej pt. „Kalendarz pełen radości”.

Kształtowanie pojęcia miesiąc, uświadomienie, ze rok ma 12 miesięcy

 

2.„Cztery pory roku”- praca plastyczna –wydzieranka,    wypełnianie konturów plasteliną, malowanie farbami.

 

3. „Dom Darka – wprowadzenie litery ‘d,D” na podst. wyrazów „dom, Darek”, czytanie sylab z nowo poznaną literą, zestawienie tekstu z ilustracją

 

4.„Noworoczna piosenka” – słuchanie i omówienie treści piosenki ilustracją w podręczniku. Całościowe rozpoznawanie napisów Stary Rok, Nowy Rok.

 

5.„Karnawał’’- słuchanie wiersza A. Dorsz „Bal przebierańców’’- rozmowy

na temat treści wiersza.

 

 

 

 

6. „ Karnawałowe maski”- wykonanie prac plastycznych z kartonu.

 

 

7. „Jasełka 2009” występ w teatrze Małym w Tychach.

 

9. „ Taniec formą ruchu” – poznawanie tajemnicy karnawałowej skrzyni – zabawa dydaktyczna.

rozwijanie wyobraźni, kształcenie umiejętności ilustrowania ruchem poezji i muzyki

 

 

10. Przyjaciele Zippiego”- zapoznanie z programem

 

 

 

                     BAL                       KARNAWAŁOWY

 

 

 

- dz. wymienia cztery pory roku

 

 

 

 

- dz. estetycznie wykonuje prace.

 

 

- czyta teksty wyrazowo – obrazkowe z literą „d” , rozpoznają literę w tekscie rymowanki , znają rymowankę na pamięć

 

 

- dz. potrafi dokonać porównania treści piosenki

z ilustracją, buduje zdania poprawnie pod względem gramatycznym,

 

- wie co oznacza termin „karnawał”

- potrafi uchwycić istotne cechy tańca.

 

 

 

- poprawne posługiwanie się nożyczkami,

 

 

 

-przeżywa radość z możliwości występu w teatrze,

 

 

 

-dostrzegania wartości w sztuce (muzyka, taniec) i sporcie; 

 

- potrafi dowolnie improwizować ruch

 

- samorzutnie wypowiada się w sposób komunikatywny,

 

 

 

§       Kolorowy deszcz sztucznych ogni- rysunek po śladzie ks 3ćw2

§       Rozmowa nt minionych świąt- układanie z cyfr obecnego roku

 

§       Kolorowanie obrazka wg podanego wzoru

 

§       Zabawy dowolne w kącikach;

 

§       „Cztery pory roku”- rozmowa nt charakterystycznych cech pór roku z wykorzystaniem ilustracji

 

§       wycinanie z kolorowych gazetek dowolnych produktów – rozwijanie umiejętności wycinania

 

§       rysowanie kredkami, mazakami, ołówkiem nt dowolny

 

§       budowanie z klocków „Dom moich Marzen”

 

 

§       Zabawa dydaktyczna „Ciepło – zimno” – doskonalenie umiejętności określania prawej i lewej strony

§       Co by było gdyby” – prowokacje myślowe – mobilizowanie dzieci do samodzielnego myślenia

 

§       Zbierz wszystkie gwiazdki – ćw. Koordynacji wzrokowo – ruchowej

 

§       Zabawy w małych grupach – wyrabianie u dzieci umiejętności organizacyjnych

 

§       Rozwiązywanie zagadek słownych – doskonalenie logicznego myślenia

 

ZABAWY RUCHOWE

·         „Zegary”

·         „Stary i Nowy Rok”

·         „Kręciołki”,

·         „ Wirujące śnieżki” ,

·         „ Lodowisko” ,

·         „Po śladach”

 

 

Zestaw ćwiczeń porannych

 

 

Doskonalenie analizy

i syntezy wzrokowej:

- dobieranie obrazków do określonej czynności ,

 

Brr , jak zimno

 

 

Zintegrowane zajęcia

edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1. Rak ma katar- wypowiedzi dzieci w oparciu o ilustrację, zapoznanie z wyglądem litery „r,R” drukowanej i pisanej

 

 

2. „Gdzie zimują raki”- na podstawie wiersza pt „Raki” S. Karaszewskiego zapoznanie dzieci ze środowiskiem naturalnym w jakim żyją raki

 

3. Co rzec można o śniegu- na podstawie wiersza H. Szayerowej szukanie odpowiedzi na pytanie „Co robi śnieg”

 

 

4. Rytmika- zabawy przy muzyce- zapoznanie dz. z piosenką Pt. „Ja mam dziadka”

 

5. Gdzie zimują lisy, sarny i inne zwierzęta -Zwierzęta w okresie zimowym- zapoznanie dzieci z trybem życia niektórych zwierząt żyjących w środowisku naturalnym

 

 

 

6. „Lisek”- wyklejanie papierem kolorowym. włóczką sylwety liska

 

 

7.Kształtowanie pojęcie liczby 6 - wprowadzenie cyfry 6.  

Kształtowanie pojęcia liczby 6 i zapoznanie dzieci z jej zapisem cyfrowym.

 

8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na świeżym powietrzu, kształcenie umiejętności bezpiecznej zabawy na śniegu. Doświadczenia ze śniegiem – „ czy śnieg jest czysty?”. 

 

9. „ Zimowe krajobrazy”- rozmowa w oparciu o literaturę dziecięcą,

redagowanie ustnych wypowiedzi , poszerzanie zasobu słownictwa.

 

10. „ Zimowy krajobraz”- wykonanie prac plastycznych farbami plakatowymi, rozwijanie zainteresowań plastycznych.

 

 

- dzieci znają literę „r,R”

dokonują analizy i syntezy wyrazów podstawowych „rak, Romek”, potrafią przeczytać wyrazy i zdania z tą literą

 

- znają wygląd raka oraz środowisko w którym żyje jak i sposób życia w okresie zimowym, potrafią znaleźć raka na rysunku i go pokolorować k s 12

 

- dz. wzbogacają swój słownik czynny określając śnieg liczą w zakresie6, wykonują proste doświadczenie sprawdzające czy śnieg jest czysty

 

- dz. ilustruje ruchem treść piosenki, potrafi dostrzeć zmiany w dynamice melodii

 

-dz. rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta wg. kryterium zasypiają na zimę, nie zasypiają,

 

 

 

- dz. potrafią powtórzyć rymowankę „Lisek”, wykleić sylwetę lisa, uczą się cierpliwości w doprowadzeniu pracy do końca

 

 

-dz. liczy do 6, rozpoznaje cyfrę

 

 

 

 

- dz. przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy na śniegu.

 

 

 

-  dz. wypowiada się na podany temat, formułuje dłuższe wypowiedzi.

 

- sprawnie posługuje się pędzlem

- dba o estetykę pracy, doprowadza ją do końca

 

 

§       Zabawy w małych grupach – wyrabianie u dzieci umiejętności organizacyjnych

 

§       Wypychanie liter z karty technicznej do klasera

 

§       Czytanie zdań z literą „r”- praca indywidualna

 

§       Ćwiczenia narządów mowy

„Zimowe zaprzęgi”

 

§     zabawy tematyczne – dzieci zgodnie współdziałają w zespole

 

§     słuchanie piosenki „Zimo biała”- ilustrowanie treści za pomocą prostych elementów ruchu

 

§     zabawy o charakterze umysłowym- gry planszowe ,puzzle, układanki

 

§     pokoloruj obrazek

 

 

§  układanie wyrazów z sylab, czytanie, przeliczanie sylab

 

§  wycinanie kartoników ze zwierzętami – dz. sprawnie wycina po linii prostej

 

§  wystukaj podany rytm- dz. odtwarza podany rytm instrumentem perkusyjnym

 

§  ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin