Ćwiczenia 3.doc

(41 KB) Pobierz
Ćwiczenia 3

Ćwiczenia 3              06.03.2012

Budowa matrycy logicznej, drzewo problemów, drzewo celów

Etapy budowania matrycy:

1.      analiza interesariuszy (stakeholders)

2.      analiza problemów

a.      burza mózgów

3.      analiza celów

4.      analiza strategii

Jak utworzyć drzewo problemów?

1.      problemy muszą być sformułowane jako negatywne sytuacje

2.      problemy muszą być rzeczywiste a nie przyszłe czy wyimaginowane

3.      pozycja problemu w hierarchii nie odnosi się do jego ważności

4.      problem nie

Jak utworzyć drzewo problemów? (2)

Krok 1:                            identyfikacja głównych problemów charakteryzujących istniejącą sytuację (burza mózgów)

Krok 2:                            wybór pojedynczego problemu startowego / głównego

Krok 3:                            identyfikacja problemów związanych z problemem startowym

Krok 4:                            ustanowienie hierarchii przyczynowo-skutkowej

·         problemy, które bezpośrednio powodują problem startowy umieszczane są poniżej

·         problemy, które są bezpośrednimi efektami problemów startowych są umieszczane powyżej

 







Drzewo problemów



Skutki







                                                       







Problem startowy





















Przyczyny

 

Problem startowy:              aktualna butelka jest zbyt mało rozpoznawalna wśród konsumentów

Przyczyny:                            - niespełnienie oczekiwań klientów

                                                        - ta sama butelka od lat

                                          - brak badań rynkowych

                                                        - brak informacji

                                                        - brak środków na ich przeprowadzenie

                                          - brak kampanii reklamowej

                                          - mało atrakcyjna etykieta

                                                        - brak zmian w etykiecie nawiązujących do aktualnych trendów

                                                        - etykieta prowadzi do negatywnych skojarzeń

                                          - brak reakcji kierownictwa na sugestie pracowników

                                          -

Skutki:                                          - słaba sprzedaż

                                          - mały udział w rynku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Niewykorzystanie pełnej mocy produkcyjnej

Słaba pozycja konkurencyjna

Mały udział w rynku

Słaba sprzedaż

 









 











AKTUALNA BUTELKA JEST ZBYT MAŁO ROZPOZNAWALNA WŚRÓD KONSUMENTÓW

 

Brak reakcji kierownictwa na sugestie pracowników

Mało atrakcyjna etykieta

Brak kampanii reklamowej

Brak informacji

Niespełnienie oczekiwań klientów













Zły model zarządzania

Etykieta prowadzi do negatywnych skojarzeń

Brak zmian w etykiecie nawiązujących do aktualnych trendów

Brak badań marketingowych

Ta sama butelka od lat

 





Brak środków na jej przeprowadzenie

Nienadążanie za trendami we wzornictwie

Brak środków na ich przeprowadzenie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin