jak-wygrac-w-biznesie.pdf

(2915 KB) Pobierz
795041259.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Jak wygrać w biznesie?"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Marek Zabiciel, rok 2010
Autor: Marek Zabiciel
Tytuł: Jak wygrać w biznesie?
Data: 16.06.2011
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
Część I . ................................................................................12
I. Czego się boimy? . ..........................................................13
II. Przyczyny powstawania nowych firm . ..........................17
3. Chęć tworzenia .............................................................20
4. Udowodnię sobie . ..........................................................20
5. Chęć niesienia pomocy innym . ......................................21
6. Ucieczka od bólu ...........................................................22
7. Chęć dominacji nad innymi . ..........................................23
8. Ja wam teraz pokażę . ...................................................25
9. Zemsta ..........................................................................26
10. Robienie kasy . .............................................................26
III. Wybór profilu działalności . ...........................................29
1. Co decyduje o
...............29
Oprzyj się na solidnych fundamentach . ...............................................29
Koncentracja na wybranym sektorze . ..................................................31
Zaczynaj z
pomyślności przedsięwzięcia?
wizją końca
. .......................................................................34
2. Jak trafić w
. ................................................35
Rób to, co kochasz . .............................................................................35
Nie kieruj się tylko chęcią zysku . .........................................................38
Dostosuj działalność do typu swojej osobowości . ...............................38
Rób to, na czym się znasz . ..................................................................39
Wykorzystaj swoje uczucia . .................................................................40
Spójrz w
dziesiątkę?
. ............................................................................41
Rozwijaj swoje talenty . ........................................................................42
Pisz i
przyszłość
. .....................................................43
3. Podejmij ostateczną decyzję . ........................................46
IV. Planowanie — założenia wstępne . ...............................48
1. Wysokość kapitału początkowego . ................................48
Jaką kwotą dysponujesz? . ...................................................................49
Jakie w
myśl, pisz i
myśl, pisz i
myśl
tym momencie widzisz źródła finansowania?
.........................50
2. Solo czy w
spółce?
. .......................................................51
Co skłania nas do tego, by zakładać spółki z
........................51
Zalety spółek . ......................................................................................52
Kiedy spółka ma perspektywę rozwoju i
innymi?
...........................52
Zaplanuj, jak będziecie się rozchodzić . ...............................................53
Ustalcie wspólną wizję . ........................................................................54
Podzielcie się obowiązkami . ................................................................54
3. Wybór formy prawnej ....................................................55
Poznaj dokładnie wszystkie formy prawne . .........................................56
Która z
przeżycia?
działalności? . .......................................................................................56
4. Zaplanuj wielkość zatrudnienia . ....................................57
Ile osób będzie potrzebnych w
istniejących form prawnych najlepiej nadaje się do Twojej
............58
Jakie kwalifikacje powinny mieć te osoby? . ........................................58
Dostosuj miejsce do profilu Twojej działalności . ..................................60
Nie zadowalaj się byle czym . ...............................................................61
V. Badanie rynku . ................................................................63
1. Analiza konkurencji . ......................................................63
Sprawdź, ile na rynku działa firm o
pierwszym roku działalności?
działalności . .........................................................................................64
Zbierz maksymalnie dużo informacji na ich temat . ..............................65
Jakie są ich silne i
podobnym do Twojego profilu
. .......................................................65
słabe punkty?
.................................................66
Sprawdź je jako klient . .........................................................................66
2. Analiza produktów i
.............68
Rozmowy środowiskowe . ....................................................................72
Rozmowy branżowe . ...........................................................................72
Przygotowanie gruntu potencjalnych odbiorców . ................................73
Analizuj każde „za” i
ofert reklamy i
marketingu
„przeciw”
. ............................................................74
. ......................................................................................75
4. Poznaj najnowsze technologie . .....................................76
Nieustannie szukaj nowych technologii . ..............................................76
Sprawdź, co się zmieniło w
Pytaj i
słuchaj
Twojej branży na przestrzeni 100 lat
.......78
..78
5. Poznaj właścicieli firm . ..................................................80
VI. Wybór strategii i
Sprawdź, z
jakich technik, metod i
narzędzi korzysta lider w
branży
. .........................................82
rozwiązań
795041259.002.png
 
Każdą grupę danych dokładnie przemyśl . ...........................................83
Gdzie musisz się dostosować? . ..........................................................84
Gdzie są punkty nasycenia, a
. ........................................86
Nie zmieniaj fundamentalnych założeń . ..............................................88
Szukaj, dopóki nie znajdziesz . .............................................................89
Opieraj się na faktach . .........................................................................89
4. Wykorzystaj kreatywność . .............................................89
Rysuj własne mapy procesów . ............................................................91
5. Wybierz nazwę firmy . ....................................................91
Nazwa firmy . ........................................................................................91
Logo . ....................................................................................................93
Hasło reklamowe . ................................................................................94
Kolory . .................................................................................................95
Kształty . ...............................................................................................96
Obrazy . ................................................................................................96
Łatwość identyfikacji . ...........................................................................96
Połączenie ze stroną www . .................................................................97
Szyldy . .................................................................................................98
Spójność marki . ...................................................................................98
6. Dlaczego klient Cię kupi? . .............................................99
Jakiego klienta chcesz obsługiwać? . ...................................................99
Co chcesz dać swojemu klientowi? . ..................................................100
Co spowoduje, że klient wróci? . ........................................................101
Czym szczególnym się wyróżniasz? . ................................................102
Na ile Twoja usługa ulepszy życie innych ludzi? . ..............................103
7. Dokonaj analizy finansowej .........................................104
Koszty . ...............................................................................................104
Plan rentowności . ..............................................................................106
Określenie celów finansowych . .........................................................107
Lewizna to równia pochyła . ................................................................110
8. Mała Ideologia i
gdzie braki?
Mała Misja
..........................................111
. ...........................................112
Mała Misja — po co istnieje firma? . ...................................................113
9. Dobierz odpowiednich partnerów i
Mała Ideologia — co, komu i
dlaczego?
......114
Biuro rachunkowe . .............................................................................115
poddostawców
Zgłoś jeśli naruszono regulamin