Scenariusz imprezy z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia pod hasłem.doc

(46 KB) Pobierz
Scenariusz imprezy z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia pod hasłem „Wszystkie misie nasze są

 

Scenariusz imprezy z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia pod hasłem „Wszystkie misie nasze są!”

 

 

1.      Cele:

§                     kształcący:

-          kształtowanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych i artystycznych,

-          zapoznanie uczniów z tekstami wartościowymi literacko,

-          wzbogacanie słownictwa uczniów,

-          rozwijanie umiejętności manualnych uczniów,

§                     wychowawczy:

-          kształtowanie u uczniów poczucia konieczności poszanowania zabawek i książek oraz cudzej pracy,

-          rozwijanie aktywnej postawy w czasie zajęć,

-          kształtowanie umiejętności pracy w grupie,

§                     poznawczy:

-          zapoznanie uczniów z podstawowymi informacjami związanymi z życiem niedźwiedzi

-          nauka wiersza J. Brzechwy pt. „Niedźwiedź”,

-          nauka zabawy „Stary niedźwiedź mocno śpi”

 

2.      Odbiorcy: uczniowie w wielu od 4 do 10 lat

 

3.      Czas trwania: 60 – 90 minut (z 15 minutową przerwą)

 

4.      Pomoce:

§                     Zestaw książek tematycznie związanych z wystawą,

§                     Pluszowe misie zebrane wcześniej przez uczniów,

§                     Prace plastyczne związane tematycznie z wystawą,

§                     Sztalugi, papier do rysowania, kredki i pisaki,

§                     Napisy: „25 XI 2005 r. - Światowy Dzień Pluszowego Misia”, „Słodkie małe co nieco...”, „Stary niedźwiedź mocno śpi czyli o zwyczajach niedźwiedzi”, „Misiowe lekturki”, „Wierszyki z szuflady misia”, „Proszę Państwa – oto miś...czyli misie znane i lubiane”, 

§                     Trzy przebrania pszczółek,

§                     Elementy zdobnicze tematycznie związane z wystawą,

§                     Znaczki promujące spotkanie,

 



 

 

 

 

 

 

 

§                     Kolorowanki dla dzieci z obrazkami misiów,

§                     Płyta CD z nagraniami piosenek dla dzieci (tematycznie związane z wystawą) oraz fragmenty muzyki filmowej z dobranocek,

§                     Drewniany talerz oraz ciasteczka na poczęstunek,

§                     Teksty wybranych wierszy oraz piosenek,

§                     Tekst poświęcony ciekawostkom z życia niedźwiedzi,

§                     Tekst opowiadania o pierwszym pluszowym misiu,

§                     Teksty z informacjami o sławnych misiach.

5.      Plan spotkania:

-          przywitanie uczniów i nauczycieli;

-          wprowadzenie do tematyki spotkani;

-          rozdanie znaczków promujących imprezę;

-          opowiadanie o pierwszym pluszowym misiu;

-          zabawa „Malowanie misiów”;

-          przedstawienie uczniom kącika sławnych misiów;

-          rozpoznawanie tytułów dobranocek po ich ścieżce dźwiękowej;

-          przedstawienie ciekawostek z życia niedźwiedzi;

-          nauka wiersza J. Brzechwy „Niedźwiedź”;

-          zabawa „Stary niedźwiedź mocno śpi”

-          czytanie wiersza Cz. Janczarskiego ”Naprawiamy misia”;

-          pogadanka na temat poszanowania zabawek;

-          zwiedzanie i omówienie wystawy pluszowych misiów oraz prac dzieci;

-          poczęstunek;

-          rozdanie kolorowanek;

-          pożegnanie uczniów.

 

6.      Szczegółowy przebieg spotkania:

 

Przywitanie dzieci przed wystawą:

·         Dzień dobry! Witajcie. Czy wiecie jaki dziś dzień? Nie? Dziś obchodzimy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Tak, tak. Dziwicie się? 1 czerwca wszystkie dzieci mają swój dzień – Dzień Dziecka a 25 listopada wszystkie misie mają swój dzień. Bardzo nam miło, że możemy was gościć w Krainie Pluszowych Misiów. Ż tej okazji przygotowaliśmy dla was specjalne znaczki (rozdajemy dzieciom znaczki). A czy dzieci znają historię pierwszego pluszowego misia? Nie? To posłuchajcie...

Tekst opowieści:

Historia pluszowego misia zaczyna się w 1902 roku. Pewnego dnia prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt wybrał się na polowanie. Myśliwi zobaczyli małego niedźwiadka i chcieli go zabić. Ale prezydent sprzeciwił się temu ratując tym samym życie maleństwu. Świadkiem tego wydarzenia był pewien pan – Clifford Berryman. On to właśnie uwiecznił całe zdarzenie na rysunku. Rysunek opublikowała gazeta. Pewnego dnia zapewne przy porannej kawie przeczytał tą historię Morris Michton – właściciel sklep[u z zabawkami. Nie zwlekając ani chwili wykonał kilka zabawek – pluszowych misiów. Misie sprzedawały się znakomicie. Za zgodą prezydenta pierwszy pluszowy miś dostał swoje imię – Teddy (od imienia prezydenta: Theodore’a).

Czyż nie piękna historia?

·         Ciekawe jak wyglądał ten pierwszy miś. Mam dla was propozycję – zabawę „Malowanie misiów”. Pobawimy się w malarzy (nauczyciel wybiera kilku ochotników, dzieci z przewiązanymi oczami malują misie, po zakończeniu zabawy oceniamy prace).

·         Misie stały się bardzo sławne. Popatrzcie na zdjęcia. Czy potraficie rozpoznać sławne misie i podać ich imiona? Misie spotykamy wszędzie np. w bajkach (nauczyciel wskazuje kącik książek pt. „Misiowe lekturki”i czyta niektóre tytuły).

·         Misie znalazły swoje miejsce także w wierszach (nauczyciel wskazuje kącik poezji pt. Wiersze z misiowej szuflady”, czytamy wybrany przez dzieci wiersz).

·         Niektóre misie zdobyły sławne jako aktorzy. Czy potraficie wymienić kilka tytułów takich filmów? (nauczyciel pokazuje gazetkę z informacjami na temat „filmowych” misiów pt. „Proszę Państwa – oto miś...czyli misie znane i lubiane”; w tle muzyka z dobranocki o misiu Uszatku).

(Nauczyciel śpiewa fragment piosenki: Stary niedźwiedź mocno śpi...) Znacie tę piosenkę, prawda? Porozmawiajmy przez chwilę o zwyczajach niedźwiedzi (Nauczyciel podaje kilka podstawowych informacji z życia niedźwiedzi – można o współpracę poprosić nauczyciela przyrody, gazetka ścienna pt. „Stary niedźwiedź mocno śpi...czyli o zwyczajach niedźwiedzi”). Nauczymy się teraz wierszyka o niedźwiedziu (nauczyciel uczy dzieci wiersza J. Brzechwy „Niedźwiedź”).

·         Jak usłyszeliśmy, niedźwiadki to straszne śpiochy ale wiosną lubią pobrykać na zielonej trawce. My też teraz pobawimy się w starą zabawę: „Stary niedźwiedź mocno śpi” (nauczyciel objaśnia zasady gry, przeprowadzamy zabawę w rytm muzyki do piosenki „Stary niedźwiedź mocno śpi”).

·         Oj, widzę, że nasze misie zmęczyły się odrobinkę. Porozmawiajmy teraz o misiach pluszowych i ich prośbach do dzieci. Miś Uszatek śpiewał w dobranocce: „Dzieci lubią misie, misie lubią dzieci” ale tylko wtedy, kiedy dzieci je szanują. Posłuchajcie wierszyka o pewnym misiu (nauczyciel czyta wierszyk – Cz. Janczarski: ”Naprawiamy misia”). A czy szanujecie swoje zabawki? (rozmowa z dziećmi o poszanowaniu zabawek).

·         Dzieci naprawdę kochają swoje pluszaki. Zapraszam was teraz do obejrzenia wystawy prac dzieci. Znajdziecie tutaj piękne rysunki, figurki z plasteliny. Dzieci przyniosły również swoje pluszowe misie. Zobaczcie jakie piękne! (dzieci zwiedzają wystawę, w tle słychać piosenki dla dzieci – najlepiej z tekstami o misiach).

·         Ojej, dzisiejszy dzień był naprawdę pełny wrażeń. Hmmm...na pewno zgłodnieliście. Zapraszam Was teraz do naszego specjalnego kącika „Słodkie małe co nieco”. A wiecie co najbardziej smakuje niedźwiadkom? Tak, miód. A wiecie kto produkuje miód? Pracowite pszczółki. Oho, a kogóż ja tu widzę! Trzy wesołe pszczółki! (trzech starszych uczniów przebranych za pszczoły). Och, przepraszam – dwie pszczółki: Maja i Tekla, i jeden bączek – Gucio. Wprawdzie pszczoły powiedział nam, że miód przechowują dla pana pszczelarza ale w zamian poczęstują nam czymś równie słodkim (uczniowie – „pszczółki” wraz z nauczycielemi roznoszą ciasteczka na poczęstunek).

·         Dziękujemy wam, drogie dzieci za wizytę w Krainie Pluszowych Misiów. Bardzo nam miło, że zechcieliście nas odwiedzić. Na pożegnanie mamy dla Was kolorowanki – oczywiście z misiami (nauczyciel rozdaje kolorowanki). Do widzenia! I nie zapomnijcie pozdrowić od nas Waszych pluszowych przyjaciół! (żegnamy dzieci).

 

 

Opracowały: mgr Marta Jasiczek, mgr Teresa Makuch

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin