DZIENNIK SPOTKAŃ OPIEKUNA STAŻU – MGR ……………………………………….. Z NAUCZYCIELEM STAŻYSTĄ – MGR ……………………………………….
Data
Cel spotkania
Sposób realizacji
Podpis opiekuna stażu
Podpis stażysty
WRZESIEŃ
2007
20
Otrzymanie propozycji od dyrektora szkoły objęcia funkcji opiekuna stażu nad młodym nauczycielem – Panią ……………….. pracującą na stanowisku wychowawcy świetlicy.
Ø Przyjęcie propozycji objęcia funkcji opiekuna stażu.
Ø Analiza obowiązków opiekuna stażu wynikających z zapisów zawartych w: Karcie Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. oraz Rozporządzeniu MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Ø Opracowanie poradnika opiekuna stażu w oparciu o przepisy prawa oświatowego, dostępną literaturę i publikacje internetowe.
Spotkanie organizacyjno – informacyjne.
Zawarcie kontraktu.
Ø Omówienie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego.
Ø Sposób prowadzenia dokumentacji zawodowej związanej z realizacją planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.
Ø Przedstawienie wzajemnych oczekiwań i ustalenie zasad współpracy.
Rozmowa na temat pisania planu rozwoju zawodowego.
Analiza wytycznych odnośnie pisania planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego:
· zadania,
· formy realizacji,
· terminy,
· dowody realizacji, uwagi, wskazówki.
Omówienie przygotowanego przez stażystę planu rozwoju zawodowego.
Ø Analiza treści.
Ø Ocena planu rozwoju zawodowego według przyjętych kryteriów:
· Czy plan rozwoju zawodowego obejmuje właściwe obszary?
· Czy zaplanowane są efekty, jakie chce uzyskać nauczyciel w czasie stażu?
· Czy prawidłowo zaplanowany jest sposób realizacji celu?
· Czy plan jest równomiernie rozłożony w czasie, bez przestojów i bez nadmiernego zagęszczenia zadań?
· Czy plan jest realny?
· Czy dokumentacja jest dobrana do rodzaju zadań?
Ø Nanoszenie poprawek.
Ø Wstępne ustalenie terminów hospitacji i ich tematyki w I semestrze.
Spotkanie instruktażowo – konsultacyjne.
Jak prawidłowo pisać scenariusze zajęć, co powinny zawierać itp.
Prowadzenie zebrania z rodzicami w obecności stażysty.
Omówienie zebrania, wnioski.
Obserwacja uroczystości prowadzonej przez stażystę w obecności dyrektora szkoły, rodziców, zaproszonych gości i opiekuna stażu: „Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2007/2008”.
Omówienie uroczystości, wnioski.
Prowadzenie zajęć w obecności nauczyciela stażysty – zajęcia w klasie I: „Gry i zabawy porządkowe”.
Omówienie zajęć ze stażystą, wnioski.
Uczestnictwo w zajęciach świetlicowych prowadzonych przez stażystę: „Poznajemy koleżanki i kolegów” – gry i zabawy integracyjne.
Omówienie, wnioski.
PAŹDZIERNIK
Spotkanie: „Czym jest ewaluacja?”
Omówienie zadań i celu ewaluacji. Rodzaje ewaluacji. Sposoby ewaluacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych.
Spotkanie dotyczące analizy ofert doskonalenia zawodowego.
Wybór warsztatów: „Pedagogika zabawy – przedstawienie propozycji zabaw i tańców do wykorzystania w pracy z dziećmi”.
Prowadzenie zajęć otwartych w obecności dyrektora szkoły, rodziców i nauczyciela stażysty – „Uroczystość pasowania na ucznia klasy I”.
Obserwacja zajęć otwartych prowadzonych przez stażystę w obecności dyrektora szkoły, rodziców, zaproszonych gości i opiekuna stażu – „Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej”.
LISTOPAD
Prowadzenia zajęć w klasie I w obecności stażysty: „Gry i zabawy ruchowe ze śpiewem”.
knadala