Cechy celów kształcenia
Cechy celów kształcenia:
I KONSTYTUTYWNE:
• Wykonalność (realność) – dające się zrealizować,
• Logiczność – pozbawione wewnętrznych sprzeczności,
• Dostrzegalność – określone tak, aby można było ustalić stan ich wykonania,
• Wymierność – określone tak, aby można było dostrzec, czy dany cel został zrealizowany, czy nie,
• Rzeczowość i precyzyjność – cele powinny zawierać syntetyczny opis tego, co chcemy osiągnąć.
II SPECYFICZNE CECHY CELÓW SZCZEGÓŁOWYCH:
• Są sformułowane z punktu widzenia ucznia,
• Opisuje, co uczeń potrafi zrobić po zakończeniu procesu kształcenia, np. uczeń umie nazwać, rozpoznać, zastosować, przeanalizować itp.,
• Wymieniają warunki ograniczające, które muszą być spełnione np.: ograniczenie czasu, ograniczenie liczby błędów, ograniczenie dotyczące tego, co może być stosowane jako pomoc przy wykonaniu zadania itp.,
• Reprezentują różne typy zachowania ucznia.
[dydaktyka.info]
whajduk91