Cechy celów kształcenia.doc

(25 KB) Pobierz

Cechy celów kształcenia

 

Cechy celów kształcenia:

 

I KONSTYTUTYWNE:

         Wykonalność (realność) – dające się zrealizować,

         Logiczność – pozbawione wewnętrznych sprzeczności,

         Dostrzegalność – określone tak, aby można było ustalić stan ich wykonania,

         Wymierność – określone tak, aby można było dostrzec, czy dany cel został zrealizowany, czy nie,

         Rzeczowość i precyzyjność – cele powinny zawierać syntetyczny opis tego, co chcemy osiągnąć.


II SPECYFICZNE CECHY CELÓW SZCZEGÓŁOWYCH:

         Są sformułowane z punktu widzenia ucznia,

         Opisuje, co uczeń potrafi zrobić po zakończeniu procesu kształcenia, np. uczeń umie nazwać, rozpoznać, zastosować, przeanalizować itp.,

         Wymieniają warunki ograniczające, które muszą być spełnione np.: ograniczenie czasu, ograniczenie liczby błędów, ograniczenie dotyczące tego, co może być stosowane jako pomoc przy wykonaniu zadania itp.,

         Reprezentują różne typy zachowania ucznia.

 

[dydaktyka.info]

Zgłoś jeśli naruszono regulamin