pytania.doc

(46 KB) Pobierz
tzw

Orientacja na sprzedażowa została wymuszona:

a) względna nadprodukcja

b) rozwojem technik reklamy i psychologii

c) rozwojem tzw. twardej sprzedaży

d) przede wszystkim czynnikiem a (podręcznik strona 16) – nie jestem pewien odpowiedzi

e) a, b i c

 

Przedsiębiorstwo zorientowane marketingowo to przedsiębiorstwo:

a) posiadające dział marketingu

b) dążące do satysfakcjonowania potrzeb wszystkich konsumentów

c) zaspokajające potrzeby tzw. rynku docelowego

 

Uzupełnij brakujące elementy koncepcji 4C po stronie konsumenta w relacji do elementów marketingu mix. Koncepcja 4P: produkt, cena, dystrybucja, promocja. Koncepcja 4C:

·           Potrzeby i wymagania nabywcy

·           Koszt ponoszony przez nabywcę,

·           Wygoda zakupu dla nabywcy

·           Komunikacja z nabywcą

 

Rynek w marketingu to:

a) zbiór potencjalnych nabywców mających interes w nabyciu danego produktu

b) zbiór potencjalnych nabywców danego dobra

c)zbiór potencjalnych konsumentów lub firm wyrażających zainteresowane danym produktem

d) zbiór potencjalnych nabywców funkcjonujących na danym obszarze

 

Elastyczność popytu jest większa na rynkach:

a) zmonopolizowanych

b) konkurencyjnych

c) nierozwiniętych

 

Krzyżowa elastyczność, gdy jest mniejsza od zera wtedy mamy do czynienia z dobrami:

a) komplementarnymi

b) substytucyjnymi

c) niezależnymi (to gdy elastyczność jest równa zero).

 

Ryzyko zakupu dobra przez jednostkę ma charakter:

a) ekonomiczny

b) subiektywny

c) obiektywny

d) społeczny

 

Ombudsman jako instytucja ochrony interesów konsumenta jest

a)          zależny od władzy ustawodawczej

b)         niezależny od administracji rządowej i władz ustawodawczych

c)zależny od władzy ustawodawczej i wykonawczej

 

Przedmiotem pomiaru w badaniach marketingowych są:

a)          cechy osób

b)         cechy rzeczy, stanów zdarzeń

c)          problemy rynkowe firm

d)         b i c

e)          a i b

 

Stopień anonimowości wywiadu telefonicznego w stosunku do ankiety telefonicznej jest

a)         mniejszy

b)         większy

c)          taki samo

 

Badania syndykatowe:

a)          oparte są na stałej próbie badawczej

b)         oparte są na danych wtórnych

c)          otrzymane wyniki badań przeprowadzonych w różnych okresach nie są porównywalne

 

Czy analiza trendów jest elementem badania:

a)          marketingowego

b)         rynkowego

c)          obu typów badań

 

Segmentacja a priori to

a)         segmentacja po przeprowadzeniu badania na podstawie wcześniej przyjętych kryteriów

b)         w oparciu o wynikające z analizy dużej liczby zmiennych

 

Segmentacja polegająca na grupowaniu konsumentów wg ich wiedzy o produkcie i używaniu go to:

a)          bazująca na stylu życia (czyli psychograficzna)

a)         segmentacja behawioralna

b)         psychograficzna

 

Istotną różnicą między PR a reklamą w odniesieniu do mediów jest to, że

a)          medium nie ma wpływu na emisję i treść promocji

b)         korzystanie z mediów jest zróżnicowane (chyba, nie znalazłem potwierdzenia w książce)

c)          różny jest odbiorca końcowy

d)         rozpowszechnianie informacji jest gratisowe

 

Produkt „niepostrzegane” to produkty:

a)          o cechach mało szczególnych

b)         nabywane bez namysłu

c)          których konsumenci nie znają lub nie poszukują

 

Największą masę zysku za sprzedaży nowego produktu uzyskuje się w fazie:

a)          wprowadzenia na rynek

b)         wzrostu

c)          nasycenia

 

Strategia szybkiego zbierania śmietanki w przypadku nowego produktu polega na stosowaniu:

a)          wysokiej ceny przy niezbyt intensywnej promocji

b)         wysokiej ceny przy intensywnej promocji

c)          niskiej ceny przy intensywnej promocji

 

Strategia modyfikacji rynku w fazie dojrzałości cyklu życia produktu może być realizowana poprzez:

a)          zmianę jednego lub kilku elementów dotychczas stosowanego marketingu mix

b)         poszerzenie rynku lub zwiększenie intensywności konsumpcji przez dotychczasowych nabywców

c)          poprawę jakości produktu i jego modernizację

Zgłoś jeśli naruszono regulamin