ściąga.docx

(12 KB) Pobierz

Skonto: zapłata w terminie

1.Dokonujemy zakupu telewizora. Marketingowa koncepcja produktu obejmuje:

-opakowany produkt i warunki płatności

2.Kanibalizm produktowy to:

-wypieranie dawnych produktów przez ich substytuty

3. Firma x oferuje 20 modeli w czterech liniach produktów, każda linia zawiera tyle samo modeli. Jaka jest długość gamy produktowej?

-20

4.Producent samochodów Ford na etykiecie o kształcie elipsoidalnym stylizowany zamieszcza napis Ford. Jest to:

-marka towarowa

5.Logo banku Pekao stanowi:

A+B (samoistna nazwa Pekao pisana… i rysunek stylizowanego żubra)

6.Produkty różnych marek postrzegane przez nabywców jako zbliżone pod względem cech jakościowych ale zróżnicowane pod względem ceny to produkty:

-homogeniczne

7.Cykl życia produktu oraz analiza BCG:

-są ze sobą zbieżne

8.W fazie wzrostu cyklu życia produktu najlepiej stosować strategię w zakresie produktu

-rozszerzenie gamy

9.W fazie dojrzałości cyklu życia produktu istotą strategii cenowej jest

-cena konkurencyjna (lub penetracji, to jest pokurwione)

10.Największą masę zysku ze sprzedaży produktu zapewniają:

-nowatorzy i induktorzy

11.Strategia pozycjonowania jest koncepcją:

-w swej treści działania marketingowe sprowadzają się w obu strategiach do tego samego (pozycjonowania  i segmentacji rynku)

12.Cenę odkosztową stosuje się w celu:

-ustalenia ceny równowagi (lub ceny nowości, chuj go wie)

13.Tzw. BEP to punkt przegięcia:

-przychodu całkowitego i kosztu całkowitego

14.Firma wprowadza na rynek nowy model kasy fiskalnej wraz z przenośnym modułem POS. Jaką cenę powinna zastosować?

-wysoką (?)

15.Firma wprowadza na rynek model roweru turystycznego sprzedawanego w działach technicznych sklepów wielko powierzchniowych. Najlepszą ceną byłaby:

-porównawcza (lub zwyczajowa, kto wymyślał te pytania…?)

16.Produkty „niepostrzegane” to produkty:

-których konsumenci nie znają lub nie potrzebują

17.Największą masę (zysku?) ze sprzedaży nowego produktu uzyskuje się w fazie:

-wzrostu

18.Strategia szybkiego zbierania śmietanki w przypadku nowego produktu polega na zastosowaniu :

-wysokiej ceny przy intensywnej promocji

19.Strategia modyfikacji rynku w fazie dojrzałości cyklu życia produktu może być zrealizowana poprzez:

-poszerzenie rynku lub zwiększeniu intensywności konsumpcji przez dotychczasowych nabywców

20.Przedmiotem pomiaru w badaniach marketingowych są:

-cechy osób i cechy rzeczy

21.Stopień anonimowości wywiadu telefonicznego w stosunku do ankiety telefonicznej jest:

-mniejszy

22.Badania syndykatowe:

-oparte są na stałej próbie badawczej

23.Analiza trendów jest elementem badania: (kolejne pojebane pytanie…)

-marketingowego

-rynkowego również, jeżeli  postawy, zachowania, preferencje i motywy konsumentów zaliczamy do trendów, nie wiem jak to ocenić…

24.Segmentacja a priori to:

-segmentacja po przeprowadzeniu badania na podstawie wcześniej przyjętych kryteriów

25.Segmentacja polegająca na grupowaniu konsumentów według ich wiedzy o produkcie (..)

26.Rynek marketingowy to:

Zbiór nabywców mających interes w zakupie danego produktu (?)

Zgłoś jeśli naruszono regulamin