Skonto: zapłata w terminie
1.Dokonujemy zakupu telewizora. Marketingowa koncepcja produktu obejmuje:
-opakowany produkt i warunki płatności
2.Kanibalizm produktowy to:
-wypieranie dawnych produktów przez ich substytuty
3. Firma x oferuje 20 modeli w czterech liniach produktów, każda linia zawiera tyle samo modeli. Jaka jest długość gamy produktowej?
-20
4.Producent samochodów Ford na etykiecie o kształcie elipsoidalnym stylizowany zamieszcza napis Ford. Jest to:
-marka towarowa
5.Logo banku Pekao stanowi:
A+B (samoistna nazwa Pekao pisana… i rysunek stylizowanego żubra)
6.Produkty różnych marek postrzegane przez nabywców jako zbliżone pod względem cech jakościowych ale zróżnicowane pod względem ceny to produkty:
-homogeniczne
7.Cykl życia produktu oraz analiza BCG:
-są ze sobą zbieżne
8.W fazie wzrostu cyklu życia produktu najlepiej stosować strategię w zakresie produktu
-rozszerzenie gamy
9.W fazie dojrzałości cyklu życia produktu istotą strategii cenowej jest
-cena konkurencyjna (lub penetracji, to jest pokurwione)
10.Największą masę zysku ze sprzedaży produktu zapewniają:
-nowatorzy i induktorzy
11.Strategia pozycjonowania jest koncepcją:
-w swej treści działania marketingowe sprowadzają się w obu strategiach do tego samego (pozycjonowania i segmentacji rynku)
12.Cenę odkosztową stosuje się w celu:
-ustalenia ceny równowagi (lub ceny nowości, chuj go wie)
13.Tzw. BEP to punkt przegięcia:
-przychodu całkowitego i kosztu całkowitego
14.Firma wprowadza na rynek nowy model kasy fiskalnej wraz z przenośnym modułem POS. Jaką cenę powinna zastosować?
-wysoką (?)
15.Firma wprowadza na rynek model roweru turystycznego sprzedawanego w działach technicznych sklepów wielko powierzchniowych. Najlepszą ceną byłaby:
-porównawcza (lub zwyczajowa, kto wymyślał te pytania…?)
16.Produkty „niepostrzegane” to produkty:
-których konsumenci nie znają lub nie potrzebują
17.Największą masę (zysku?) ze sprzedaży nowego produktu uzyskuje się w fazie:
-wzrostu
18.Strategia szybkiego zbierania śmietanki w przypadku nowego produktu polega na zastosowaniu :
-wysokiej ceny przy intensywnej promocji
19.Strategia modyfikacji rynku w fazie dojrzałości cyklu życia produktu może być zrealizowana poprzez:
-poszerzenie rynku lub zwiększeniu intensywności konsumpcji przez dotychczasowych nabywców
20.Przedmiotem pomiaru w badaniach marketingowych są:
-cechy osób i cechy rzeczy
21.Stopień anonimowości wywiadu telefonicznego w stosunku do ankiety telefonicznej jest:
-mniejszy
22.Badania syndykatowe:
-oparte są na stałej próbie badawczej
23.Analiza trendów jest elementem badania: (kolejne pojebane pytanie…)
-marketingowego
-rynkowego również, jeżeli postawy, zachowania, preferencje i motywy konsumentów zaliczamy do trendów, nie wiem jak to ocenić…
24.Segmentacja a priori to:
-segmentacja po przeprowadzeniu badania na podstawie wcześniej przyjętych kryteriów
25.Segmentacja polegająca na grupowaniu konsumentów według ich wiedzy o produkcie (..)
26.Rynek marketingowy to:
Zbiór nabywców mających interes w zakupie danego produktu (?)
Allen_Green