3. Przykładowy plan indywidualnej pracy z dzieckiem.doc

(101 KB) Pobierz
Plan indywidualnej pracy z dzieckiem

7

 

Przykładowy plan indywidualnej pracy z dzieckiem

* o przeciętnym poziomie rozwoju (dysharmonijnym niski poziom percepcji słuchowej)

w roku szkolnym 2010/2011.

 

Imię i nazwisko dziecka: Bartek Kowalski

Data urodzenia/wiek dziecka: 19.02.2005 r./ 5 lat

Grupa przedszkolna: III

Nauczyciele prowadzący: Anna Kamińska

Cele ogólne (całoroczne) wspomagania rozwoju dziecka:

- stymulowanie percepcji słuchowej,

- rozwijanie i doskonalenie umiejętności odbioru, rozpoznawania i naśladowania odgłosów i dźwięków z najbliższego otoczenia,

- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej oraz słuchu fonematycznego.

Wyniki obserwacji I cech rozwojowych dziecka 5 - letniego (na podstawie: Arkusza obserwacji cech rozwojowych dziecka)

Dziecko charakteryzuje przeciętny poziom rozwoju  z dysharmonią rozwojową - niski poziom rozwoju spostrzegania słuchowego.

Cele szczegółowe (półroczne: wrzesień - styczeń) wspomagania rozwoju dziecka:

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania dźwięków naturalnych (pochodzących z otoczenia),

- rozwijanie umiejętności dostrzegania i opisywania różnic w dźwiękach,

- rozwijanie pamięci słuchowej (powtarzanie różnych dźwięków i ich układów rytmicznych),

- zapoznanie ze strukturą wypowiedzi - wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, w zdaniach - słów,

- rozwijanie umiejętności rytmizacji wypowiedzi z jednoczesnym podziałem słów na sylaby,

- rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez określanie pierwszej głoski w słowach.

____________________________________

* Uzupełnienie do wyboru na podstawie wyników obserwacji I Arkusza obserwacji cech rozwojowych dzieci:

- o wysokim poziomie rozwoju (fizycznego/umysłowego/społeczno - emocjonalnego)

- o przeciętnym poziomie rozwoju (harmonijnym/dysharmonijnym)

- o niskim poziomie rozwoju (dysfunkcje określonych cech, np. spostrzegania wzrokowego).

Planowany przebieg pracy z dzieckiem w pierwszym półroczu:

 

Lp.

 

Forma realizacji planu

 

Planowany

okres

realizacji założeń

 

Opis działań

 

Pomoce

Bieżące spostrzeżenia dotyczące efektów podjętych działań

1.

Praktyczne działania dziecka w naturalnych sytuacjach

 

 

 

IX - I

·     Słuchanie piosenek.

·     Odtwarzanie swobodnym ruchem nastroju i charakteru słyszanej muzyki.

·     Śpiewanie piosenek.

·     Wsłuchiwanie się w dźwięki otoczenia podczas spacerów, zabaw na placu przedszkolnym.

·     Reagowanie na różne określenia słowne, np. podskoki, przysiady itp.

nagrania piosenek,

 

2.

Zabawy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X/XI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

XII

 

 

 

I

 

 

 

·     Gdzie jest ukryty zegar? - rozpoznawanie źródła dźwięku poprzez wskazywanie miejsca ukrycia.

·     Skąd dochodzi głos? - wskazywanie kierunku skąd dochodzi określony dźwięk.

·     Czyj to głos? - rozpoznawanie po głosie kolegów.

·     Ile dźwięków? - podawanie liczby słyszanych dźwięków.

·     Co to za pojazd? - rozpoznawanie i naśladowanie dźwięków wydawanych prze pojazdy.

·     Co grało? - określanie kolejności wysłuchanych brzmień instrumentów.

·     Poruszam się według poleceń - poruszanie się po sali według polecenia nauczyciela.

·     Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy - reagowanie ruchem (zatrzymanie) na usłyszane hasło.

·     Zabawa rytmiczna przy danej piosence.

·     Tyle kroków - ile słów - określanie liczby słów w zdaniach, robienie odpowiedniej liczby kroków.

·     Dokończ słowo - kończenie słów, których pierwszą sylabę podał nauczyciel.

·     Imię na podaną sylabę - podawanie imion rozpoczynających się podaną sylabą.

·     Robimy zakupy - określanie pierwszej głoski w słowach - nazwach towarów, których nazwy podał nauczyciel bez pierwszej głoski (np. ∙leko, - mleko, ∙asło - masło).

·     Co okręt wiezie? - podawanie słów rozpoczynających się określoną głoską.

 

 

głośno tykający zegar

 

 

 

 

 

bębenek

 

 

instrumenty perkusyjne

 

 

 

 

 

 

nagrania piosenek

 

3.

Ćwiczenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X/XI

 

 

 

 

XI

 

 

 

 

 

 

XII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I

 

·     Rozpoznawanie dźwięków dochodzących z otoczenia.

·     Rozpoznawanie wytwarzanych dźwięków -...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin