plan pracy maj.doc

(61 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA MIESIAC MAJ

GRUPA ZRÓŻNICOWANA WIEKOWO.

 

1.     PODZIWIAMY KWITNĄCY SAD (5.05.2011-13.05.2011)

 

2.     OBSERWUJEMY MIESZKAŃCÓW ŁĄKI (16.05.2011- 20.05.2011)

 

3.     KOCHAMY NASZE MAMY (23.05.2011- 31.05.2011)             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: PODZIWIAMY KWITNĄCY SAD (5.05.2011-13.05.2011)

Treści

podstawy programowej

Sytuacja

Edukacyjna

Literatura,

Pomoce

Ukierunkowane

i swobodne zabawy,

ćwiczenia ruchowe

Praca indywidualna

Współpraca

z rodzicami

4/ 3, 12/ 3

 

 

9/3, 2/ 5

 

 

 

 

1/ 2, 2/ 4, 6/2,

11/1, 12/1, 12/3

 

 

 

4/3, 12/2, 12/3

14/5, 3/3/ 1/2

 

13/5, 1/1, 1/2

 

 

14/5, 3/1  3/3

9/2, 1/ 2, 2/5

 

 

13/3

 

3/3, 4/3, ½

 

8/1

 

8/1, 8/2

 

½, 2/5, 9/2

„List do Pani wiosny”- zabawa dydaktyczna, wzbudzanie odpowiedzialności za przyrodę.

 

„wiosenne drzewo”- tworzenie drzewa przez darcie papieru kolorowego i naklejanie na kartkę, kwiaty z bibuły lub stemple.

 

„Kwitnący sad”- piesza wycieczka do sadu, okreslanie zmian w przyrodzie, nazywanie części drzew, różnice, rozwój motyla.

 

„ W pasiece”- historyjka obrazkowa, kojarzenie przyczyny ze skutkiem, znaczenie roślin dla ludzi.

 

„Wielkie eksperymentowanie”- stałość długości, porównywanie długości,

 

„Biały sad”- wiersz S. Szuchowej

 

„Pszczoła”- praca plastyczna, malowanie farba plakatową pszczoły.

 

„Liczę i bawię się”- zabawa dydaktyczna, utrwalenie liczebników głównych

 

„Wiosna i jej goście”- inscenizacja utworu

 

„Moja mama”- nauka I zwrotki piosenki

 

„Polka niemiecka”- nauka prostego układu tanecznego do utworu

„Kwitnący sad”- wykonanie zbiorowej makiety drzewa z kubka plastikowego, talerzyka papierowego, ozdabianie bibułą

 

Gra

 

Kartka, papier kolorowy, klej, stemple, tusz, bibuła

 

 

Przyroda

 

 

Historyjka obrazkowa

 

 

Sznurek, paski papieru,

 

Wiersz S. Szuchowej

 

Kartka, farby plakatowe, pędzel, woda

 

 

Gra

 

Kukiełki,

 

 

Płyta Cd. Tekst

 

Płyta z muzyką

 

 

Kubek plastikowy, talerzyk papierowy, bibuła, klej, farby, pędzel, woda

 

Zabawy ruchowe: „Powódź,” ”Dzieci i motyle”, „Taniec radości”, „Słońce – deszcz”, „Ptaki w gniazdach”, „Pszczoły i kwiaty”, „W sadzie”, „Bocian i żaby”

 

Zabawy wg zainteresowań- zabawy z mozaiką geometryczną, łączenie kropek motyla, zabawy konstrukcyjne z klockami,

 

Wyjście do ogrodu- spontaniczne zabawy ruchowe

 

Wyjście na boisko- zabawy ze skakanka,,  zabawy w piaskownicy, z hula- hop, rysowanie kredą na asfalcie, jazda na rowerach,

 

Wyjście na spacer- oglądanie łabędzi, sadów- swobodne rozmowy

 

Zabawy kołowe- „Lisek”, „Jawor, Jawor” ”Rolnik”

 

„Owady na łące”- zestaw ćw. gimnastycznych metodą W. Sherborne

 

Gimnastyka poranna- układ własny

 

 

Indywidualna obserwacja dziecka

 

Karty pracy- etapy rozwoju motyla

 

Skojarzenia- koncentracja uwagi

 

„Wiosenne zabawy z leniwą ósemką”- ćw. kinezjologii edukacyjnej- gimnastyki mózgu

 

Rysowanie motyli

 

Szukanie rymów- karta pracy

 

Ćw. grafomotoryczne wg tymichowej

 

„dokończ zdanie”- zbogacanie słownictwa

 

„O jakiej osobie mówie”- rozwijanie spostrzegawczości

 

Wyszukaj jednakowe wyrazy i pokoloruj tym samym kolorem

 

 

Rozmowy z dzieckiem na temat pobytu w przedszkolu

 

Oglądanie wystawy prac dziecka

 

Pomoc przy organizowaniu kącika przyrody

 

Wspólne spędzanie czasu wolnego na świeżym powietrzu, na grach i zabawach

 

Stwarzanie warunków do rozwoju zainteresowań

 

Indywidualna praca z dzieckiem w domu

 

 

Temat kompleksowy: OBSERWUJEMY MIESZKAŃCÓW ŁĄKI (16.05.2011- 20.05.2011)

Treści

podstawy programowej

Sytuacja

Edukacyjna

Literatura,

Pomoce

Ukierunkowane

i swobodne zabawy,

ćwiczenia ruchowe

Praca indywidualna

Współpraca

z rodzicami

14/2, 14/7, 3/1, 3/3, ¾

3/3, 14/5

 

9/2, 1/ 2, 2/ 5,

 

 

10/2, 10/3, ½, 13/5

 

1/ 2, 1/3,  3/1, 3/3, 5/4,  7/1, 8/2, 8/1

9/2, 2/5

 

8/4, 8/1

 

8/3, 8/ 4

 

½, 3/3, 14/5

 

Oglądanie ilustracji w książkach- wypowiedzi dzieci na temat obrazków

„Podglądamy mieszkańców łąki”- słuchanie opowiadania Dlaczego żaba zakład przegrała.

„Wiosenna łąka”- wykonanie pracy plastycznej przy pomocy kropienia kartki woskiem, dorysowywanie szczegółów mazakiem, kredką.

Narzędzia pomiaru długości”- zapoznanie z miarką krawiecką i stolarską, taśmą mierniczą, linijką, posługiwanie się narzędziami, odczytywanie długości.

Spotkanie z Franklinem i Misiem na świeżym powietrzu, wspólne czytanie bajek, zabawy i tańce, rozmowy.

„Kwiaty na łące”- wykonanie kwiatka z pudełka i kartonu- praca wg instrukcji N

„Bal wiosenny”- nauka I zwrotki piosenki

Improwizacja rytmu na instrumentach perkusyjnych do utworu

„Cztery motyle”- słuchanie bajki na świeżym powietrzu

„O ślimaku co Pierogów szukał”- opowiadanie H. Ożogowskiej

Ilustracje, albumy, książki

Opowiadanie

 

Kartki, świeczka, zapałki, mazaki, kredki

 

Marka krawiecka, linijka, miara stolarskam, taśma miernicza

Bajki o Franklinie i Misiu, krzesła, koce, radio, płyty

Pudełko, bibuła, klej, papier kolorowy, nożyce

Płyta CD, instrumenty perkusyjne

Bajka, koce

Opowiadanie

 

„Owady na łące”- zestaw ćw. gimnastycznych met. W. Sherborne

Zabawy ruchowe: „Bocian”, „Znajdź swoją mamę”, „Kolorowe owady”, „Słońce- deszcz”, „Kwiaty i pszczoły”, „Wiosenny taniec”, „Bocian i żaby”

Zabawy rytm.- ruch „Kto mieszka na łące”

Zabawa Dyd. „Czego tu brakuje”

Wyjście do ogrodu- słuchanie bajki „Nieznośna biedronka”,  jazda na rowerach, hulajnodze, rzuty piłką do celu

Wyjście na łąkę- obserwacja zwierząt żyjących na łące

Zabawy kołowe: „Kółko graniaste”, „Balonik”, „Rolnik”

Gimnastyk poranna- układ własny

Wyjście na ogród- zabawy z elementami współzawodnictwa- z piłką, woreczkami zwisy, wspinanie się po drabinie

„tor przeszkód”- zorganizowanie toru przeszkód na boisku

Indywidualna obserwacja dziecka

Kolorowanie wg kodu

Połącz kropki

Odwzoruj figurę na prawą stronę kartki

Kolorowanie rysunku

Naklej brakujące elementy na obrazku

Nazwij zwierzęta tana łące

Ćwiczenia ortofoniczne

Karty pracy

Cw. Dźwiękonaśladowcze- naśladowanie odgłosów zwierząt na łące

Ćwiczenia w skojarzeni- dokończ zdanie, , wzbogacanie słownictwa

 

 

Rozmowy z dzieckiem na temat pobytu w przedszkolu

 

Oglądanie wystawy prac dziecka

Pomoc przy przyniesieniu narzędzi do pomiaru

Wspólne spędzanie czasu wolnego na świeżym powietrzu, na grach i zabawach

Stwarzanie warunków do rozwoju zainteresowań

 

Indywidualna praca z dzieckiem w domu

 

Wspólne spacery, rozwijanie tematu przewodniego

 

 

Tematyka kompleksowa: KOCHAMY NASZE MAMY (23.05.2011- 31.05.2011)

Treści

podstawy programowej

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin