PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA MIESIAC MAJ
GRUPA ZRÓŻNICOWANA WIEKOWO.
1. PODZIWIAMY KWITNĄCY SAD (5.05.2011-13.05.2011)
2. OBSERWUJEMY MIESZKAŃCÓW ŁĄKI (16.05.2011- 20.05.2011)
3. KOCHAMY NASZE MAMY (23.05.2011- 31.05.2011)
Temat kompleksowy: PODZIWIAMY KWITNĄCY SAD (5.05.2011-13.05.2011)
Treści
podstawy programowej
Sytuacja
Edukacyjna
Literatura,
Pomoce
Ukierunkowane
i swobodne zabawy,
ćwiczenia ruchowe
Praca indywidualna
Współpraca
z rodzicami
4/ 3, 12/ 3
9/3, 2/ 5
1/ 2, 2/ 4, 6/2,
11/1, 12/1, 12/3
4/3, 12/2, 12/3
14/5, 3/3/ 1/2
13/5, 1/1, 1/2
14/5, 3/1 3/3
9/2, 1/ 2, 2/5
13/3
3/3, 4/3, ½
8/1
8/1, 8/2
½, 2/5, 9/2
„List do Pani wiosny”- zabawa dydaktyczna, wzbudzanie odpowiedzialności za przyrodę.
„wiosenne drzewo”- tworzenie drzewa przez darcie papieru kolorowego i naklejanie na kartkę, kwiaty z bibuły lub stemple.
„Kwitnący sad”- piesza wycieczka do sadu, okreslanie zmian w przyrodzie, nazywanie części drzew, różnice, rozwój motyla.
„ W pasiece”- historyjka obrazkowa, kojarzenie przyczyny ze skutkiem, znaczenie roślin dla ludzi.
„Wielkie eksperymentowanie”- stałość długości, porównywanie długości,
„Biały sad”- wiersz S. Szuchowej
„Pszczoła”- praca plastyczna, malowanie farba plakatową pszczoły.
„Liczę i bawię się”- zabawa dydaktyczna, utrwalenie liczebników głównych
„Wiosna i jej goście”- inscenizacja utworu
„Moja mama”- nauka I zwrotki piosenki
„Polka niemiecka”- nauka prostego układu tanecznego do utworu
„Kwitnący sad”- wykonanie zbiorowej makiety drzewa z kubka plastikowego, talerzyka papierowego, ozdabianie bibułą
Gra
Kartka, papier kolorowy, klej, stemple, tusz, bibuła
Przyroda
Historyjka obrazkowa
Sznurek, paski papieru,
Wiersz S. Szuchowej
Kartka, farby plakatowe, pędzel, woda
Kukiełki,
Płyta Cd. Tekst
Płyta z muzyką
Kubek plastikowy, talerzyk papierowy, bibuła, klej, farby, pędzel, woda
Zabawy ruchowe: „Powódź,” ”Dzieci i motyle”, „Taniec radości”, „Słońce – deszcz”, „Ptaki w gniazdach”, „Pszczoły i kwiaty”, „W sadzie”, „Bocian i żaby”
Zabawy wg zainteresowań- zabawy z mozaiką geometryczną, łączenie kropek motyla, zabawy konstrukcyjne z klockami,
Wyjście do ogrodu- spontaniczne zabawy ruchowe
Wyjście na boisko- zabawy ze skakanka,, zabawy w piaskownicy, z hula- hop, rysowanie kredą na asfalcie, jazda na rowerach,
Wyjście na spacer- oglądanie łabędzi, sadów- swobodne rozmowy
Zabawy kołowe- „Lisek”, „Jawor, Jawor” ”Rolnik”
„Owady na łące”- zestaw ćw. gimnastycznych metodą W. Sherborne
Gimnastyka poranna- układ własny
Indywidualna obserwacja dziecka
Karty pracy- etapy rozwoju motyla
Skojarzenia- koncentracja uwagi
„Wiosenne zabawy z leniwą ósemką”- ćw. kinezjologii edukacyjnej- gimnastyki mózgu
Rysowanie motyli
Szukanie rymów- karta pracy
Ćw. grafomotoryczne wg tymichowej
„dokończ zdanie”- zbogacanie słownictwa
„O jakiej osobie mówie”- rozwijanie spostrzegawczości
Wyszukaj jednakowe wyrazy i pokoloruj tym samym kolorem
Rozmowy z dzieckiem na temat pobytu w przedszkolu
Oglądanie wystawy prac dziecka
Pomoc przy organizowaniu kącika przyrody
Wspólne spędzanie czasu wolnego na świeżym powietrzu, na grach i zabawach
Stwarzanie warunków do rozwoju zainteresowań
Indywidualna praca z dzieckiem w domu
Temat kompleksowy: OBSERWUJEMY MIESZKAŃCÓW ŁĄKI (16.05.2011- 20.05.2011)
14/2, 14/7, 3/1, 3/3, ¾
3/3, 14/5
9/2, 1/ 2, 2/ 5,
10/2, 10/3, ½, 13/5
1/ 2, 1/3, 3/1, 3/3, 5/4, 7/1, 8/2, 8/1
9/2, 2/5
8/4, 8/1
8/3, 8/ 4
½, 3/3, 14/5
Oglądanie ilustracji w książkach- wypowiedzi dzieci na temat obrazków
„Podglądamy mieszkańców łąki”- słuchanie opowiadania Dlaczego żaba zakład przegrała.
„Wiosenna łąka”- wykonanie pracy plastycznej przy pomocy kropienia kartki woskiem, dorysowywanie szczegółów mazakiem, kredką.
„Narzędzia pomiaru długości”- zapoznanie z miarką krawiecką i stolarską, taśmą mierniczą, linijką, posługiwanie się narzędziami, odczytywanie długości.
Spotkanie z Franklinem i Misiem na świeżym powietrzu, wspólne czytanie bajek, zabawy i tańce, rozmowy.
„Kwiaty na łące”- wykonanie kwiatka z pudełka i kartonu- praca wg instrukcji N
„Bal wiosenny”- nauka I zwrotki piosenki
Improwizacja rytmu na instrumentach perkusyjnych do utworu
„Cztery motyle”- słuchanie bajki na świeżym powietrzu
„O ślimaku co Pierogów szukał”- opowiadanie H. Ożogowskiej
Ilustracje, albumy, książki
Opowiadanie
Kartki, świeczka, zapałki, mazaki, kredki
Marka krawiecka, linijka, miara stolarskam, taśma miernicza
Bajki o Franklinie i Misiu, krzesła, koce, radio, płyty
Pudełko, bibuła, klej, papier kolorowy, nożyce
Płyta CD, instrumenty perkusyjne
Bajka, koce
„Owady na łące”- zestaw ćw. gimnastycznych met. W. Sherborne
Zabawy ruchowe: „Bocian”, „Znajdź swoją mamę”, „Kolorowe owady”, „Słońce- deszcz”, „Kwiaty i pszczoły”, „Wiosenny taniec”, „Bocian i żaby”
Zabawy rytm.- ruch „Kto mieszka na łące”
Zabawa Dyd. „Czego tu brakuje”
Wyjście do ogrodu- słuchanie bajki „Nieznośna biedronka”, jazda na rowerach, hulajnodze, rzuty piłką do celu
Wyjście na łąkę- obserwacja zwierząt żyjących na łące
Zabawy kołowe: „Kółko graniaste”, „Balonik”, „Rolnik”
Gimnastyk poranna- układ własny
Wyjście na ogród- zabawy z elementami współzawodnictwa- z piłką, woreczkami zwisy, wspinanie się po drabinie
„tor przeszkód”- zorganizowanie toru przeszkód na boisku
Kolorowanie wg kodu
Połącz kropki
Odwzoruj figurę na prawą stronę kartki
Kolorowanie rysunku
Naklej brakujące elementy na obrazku
Nazwij zwierzęta tana łące
Ćwiczenia ortofoniczne
Karty pracy
Cw. Dźwiękonaśladowcze- naśladowanie odgłosów zwierząt na łące
Ćwiczenia w skojarzeni- dokończ zdanie, , wzbogacanie słownictwa
Pomoc przy przyniesieniu narzędzi do pomiaru
Wspólne spacery, rozwijanie tematu przewodniego
Tematyka kompleksowa: KOCHAMY NASZE MAMY (23.05.2011- 31.05.2011)
...
korusia66