INFORMACJA NAUCZYCIELA POLONISTY
O UCZNIU Z TRUDNOŚCIAMI W PISANIU
…………………………… ……………………………. …………………. ……………
Nazwisko i imię Data i miejsce urodzenia Szkoła Klasa (profil)
…………………………………………………………………………………………………
Numer dokumentacji psychologiczno – pedagogicznej jeśli dziecko było badane.
PROSZĘ PODKREŚLIĆ LUB WPISAĆ ODPOWIEDNIE DANE DOTYCZĄCE UCZNIA.
1. Znajomość zasad ortograficznych (pamięciowa):
- bez zastrzeżeń
- niezadowalająca ( wymienić, czego dotyczy) ……………………………………………..
Warunkiem badania w PP-P jest teoretyczna znajomość zasad ortograficznych.
2. Częstotliwość występowania błędów w pracach pisemnych:
- błędy nieliczne (nie odbiegające ilością od przeciętnie spotykanych w pracach ucznia),
- liczne błędy,
- nasilenie występowania błędów
3. Charakter popełnianych błędów:
- „typowo” ortograficzne ……………………………………………………………….
- w łącznej i rozdzielnej pisowni wyrazów
- mylenie liter o podobieństwie graficznym,
- mylenie liter – odpowiedników głosek zbliżonych fonetycznie
- opuszczanie drobnych elementów graficznych liter,
- opuszczanie cząstek wyrazów,
- zniekształcanie zapisu całych wyrazów
- inne błędy (jakie?) ………………………………………………………………………
4. Poziom graficzny pisma:
- zaburzony (wymienić cechy pisma, kształt, łączenia itp.) ……………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
5. Tempo pisania: szybkie, przeciętne, wolne, bardzo wolne.
6. Ogólna ocena samodzielnych prac pisemnych …………………………………………
………………………………………………………………………………………………..
7. Poziom wypowiedzi ustnych …………………………………………………………….
8. Poprawność artykulacyjna ………………………………………………………………
9. Postępy w nauce języków obcych :
- dobre
- zadowalające
- niezadowalające
10. Oceny szkolne z poszczególnych przedmiotów nauczania z ostatniego semestru lub końca roku szkolnego.
....................................................................... ………………………………………………
…………………………………………….. ………………………………………………
Należy dołączyć co najmniej 2 samodzielne wypracowania klasowe ucznia oraz dowody świadczące o pracy dziecka nad przezwyciężaniem trudności w pisaniu, w miarę możliwości od najwcześniejszego okresu nauki szkolnej.
…………………………. ……………………………………..
(data) (podpis nauczyciela polonisty)
……………………………………
(pieczęć szkoły)
I.Pawlak