Tesser, Felson, Suls - Ja i tozsamosc.pdf
(
2119 KB
)
Pobierz
374308545 UNPDF
redakcja
Abraham Tesser
Richard B- Felson
Jerry N- Suls
Ja
tozsamosc
Przekład:
Anna Karolczak
GWP
GDAŃSKIE
WYDAWNICTWO PSYCHOLOGICZNE
Gdańsk 2004
Spis treści
Przedmowa
9
Wstęp
12
Część I: Struktura i dynamika Ja
1
7
Rozdział 1: Wyczerpywanie się ego i funkcja wykonawcza Ja
1
8
1.1 Samoregulacja
1
9
1.2 Wybór i inicjatywa
22
1.3 Wyjaśnienia alternatywne
2
5
1.4 Motywacja i zachowywanie
2
8
1.5 Odnowa zasobów
3
0
1.6 Inne badania
32
1.7 Implikacje
3
5
1.8 Wnioski
38
Rozdział 2: Krajobrazy autorefleksji: mapowanie szczytów
i dolin oszacowań własnej osoby
4
3
2.1 Samoorganizacja
4
5
2.1.1 Integracja i różnicowanie w strukturze Ja
4
5
2.1.2 Modelowanie samoorganizacji
4
7
2.2 Struktura i dynamika samowartościowania
5
0
2.2.1 Wzajemne oddziaływanie struktury i dynamiki
5
0
2.2.2 Pejzaż energetyczny strumienia autorefleksji
5
2
2.2.3 Pojęcie Ja a dynamika autorefleksji
5
7
2.3 Wnioski
6
4
Rozdział 3: Cechy strukturalne pojęcia Ja a przystosowanie
7
0
3.1 Zróżnicowanie i integracja
7
1
3.2 Struktura w perspektywie klasycznej
.
..72
3.3 Niektóre współczesne miary struktury
7
3
3.3.1 Zróżnicowanie
7
3
3.3.2 Integracja
7
5
3.4 Wzajemne związki pomiędzy miarami struktury Ja a przystosowanie
7
6
3.4.1 Związki pomiędzy miarami struktury Ja
7
6
3.4.2 Związki pomiędzy miarami struktury Ja a przystosowaniem
7
8
3.4.3 Podsumowanie
8
0
3.5 Szacowanie struktury Ja
81
3.6 Niektóre problemy dotyczące relacji pomiędzy strukturą a przystosowaniem
8
4
3.7 Wnioski
85
Część II: Motywy Ja
8
9
Rozdział 4: O ewolucyjnych funkcjach Ja symbolicznego: motyw
samowartościowania
9
0
4.1 Ja symboliczne i adaptacja
9
3
4.1.1 Naciski środowiskowe i poznawcze podstawy Ja
9
3
4.1.2 Naciski społeczne a ewolucja Ja symbolicznego
9
5
4.2 Motywy samowartościowania i ich wartość adaptacyjna
9
8
4.2.1 Motywy wartościowania
1
00
4.2.2 Motywy nabywania wiedzy
102
4.2.3 Motywy homeostatyczne
1
03
4.3 Samowartościowanie jako proces:podejście zintegrowane
1
04
4.4 Motywy samooceny w krzywym zwierciadle
108
4.5 Wnioski
109
Rozdział 5: Nowe ujęcie teorii dysonansu poznawczego w świetle
teorii na temat Ja
114
5.1 Teorii dysonansu poznawczego w wersji oryginalnej
1
15
5.2 Paradygmaty eksperymentalne
115
5.3 Przegląd modyfikacji teorii oryginalnej:teorie oparte na Ja
116
5.3.1 Teoria zgodności Ja
117
5.3.2 Teoria autoafirmacji
118
5.4 Rola samooceny w procesach dysonansowych
119
5.4.1 Zgodność Ja
119
5.4.2 Autoafirmacja
1
20
5.4.3 Próba pogodzenia przewidywań wynikających z teorii zgodności Ja i teorii
autoafirmacji
1
20
5.5 Dodatkowe wątpliwości w kwestii modyfikacji teoretycznych opartych na Ja
1
21
5.5.1 Model zgodności Ja
121
5.5.2 Model autoafirmacji
1
23
5.5.3 Scalanie teorii zgodności Ja z teorią autoafirmacji
1
26
5.5.4 Czy teoria dysonansu jest teorią Ja?
1
27
5.6 Zmodyfikowane teorie dysonansu poznawczego - zbieżności
1
28
5.7 Ku rozstrzygnięciu teorii oryginalnej
1
29
5.7.1 Poziom abstrakcji elementów poznawczych
1
29
5.7.2 Sposoby redukowania dysonansu
1
30
5.7.3 Rola afektu
1
30
5.7.4 Proksymalne i dystalne motywy redukowania rozbieżności
1
31
5.8 Wnioski
1
33
Część III: Ja w procesach interpersonalnych
1
37
Rozdział 6: Inni jako wzory godne naśladowania: inspirują czy
zniechęcają?
,
1
38
6.1 Wpływ innych na nasze postrzeganie sukcesu
139
6.1.1 Relewantność
1
39
6.1.2 Osiągalność
1
40
6.1.3 Badanie 1. Inni jako wzór godny naśladowania są bardziej relewantni,
gdy wykonują ten sam zawód
1
41
6.1.4 Badanie 2. Osiągalność jest funkcją etapu kariery zawodowej
1
44
6.1.5 Badanie 3. Osiągalność w kontekście teorii o naturze inteligencji
1
46
6.1.6 Badanie 4. Ograniczenia rzeczywistości mogą osłabiać inspirujący wpływ
wzoru do naśladowania
1
48
6.1.7 Badanie 5. Wyrazistość najlepszych przeszłych Ja ogranicza pożytywność
możliwych przyszłych Ja
149
6.1.8 Badanie 6. Wyrazistość najlepszych przyszłych Ja ogranicza pozytywność
możliwych Ja
151
6.1.9 Badanie 7. Wzór do naśladowania może zachęcać do wytwarzania bardziej
pozytywnych przyszłych Ja
1
52
6.2 Wnioski
1
54
6.2.1 Inspiracja a odzwierciedlenie
1
54
6.2.2 Porównanie społeczne jako analogia
1
56
Rozdział 7: Ja w oczach ukochanej osoby
1
59
7.1 Ja lustrzane a zależność interpersonalna
1
61
7.1.1 Wyimaginowany obraz Ja w oczach partnera
1
62
7.1.2 Rola postrzeganej przychylności partneraw regulowaniu zależności
1
63
7.2 Test korelacyjny modelu regulacji zależności
1
66
7.2.1 Kierując zwierciadło w drugą stronę
168
7.2.2 Dobrze, że mnie rozumiesz
1
70
7.3 Zaciszne schronienie? Motyw ochrony Jaa motyw wartościowania związku
1
70
7.3.1 Hipoteza szkody
171
7.3.2 Hipoteza kompensacji
1
72
7.3.3 Zarys metodologii badań
1
72
7.3.4 Czarno to widzę
1
74
7.3.5 Światełko w tunelu
1
76
7.4 Od lustrzanego odbicia do rzeczywistości
1
77
Rozdział 8: Strategiczna kontrola informacji: kierowanie wrażeniem
i autoprezentacja w życiu codziennym
1
83
8.1 Kierowanie wrażeniem i autoprezentacja. Teoria
185
8.1.1 Cele i skrypt
y 1
86
8.1.2 Wielorakie dążenia
1
87
8.1.3 Procesy realizowane w trybie pierwszoplanowym a procesyzachodzące w tle 188
8.2 Autoprezentacja automatyczna i kontrolowana
1
91
8.3 Czy autoprzentacja jest mistyfikacją?
1
94
8.3.1 Efektywność przekazywania komunikatów audytorium
1
95
8.3.2 Wpływ audytorium
1
96
8.3.3 Kto ignoruje audytorium?
1
98
8.3.4 Opowiadanie historii: narracje, pamięć autobiograficzna i autoprezentacja .... 200
8.3.5 Internalizacja autoprezentacji..."
202
8.3.6 Prawda w opracowaniu
2
04
8.4 Czy kierowanie wrażeniem jest działaniem egoistycznym?
2
05
8.5 Wnioski
2
08
Do powstania tej
książki
przyczynili się:
Sunaina Assanand, PhD, University of British Columbia; Roy F. Baumeister,
PhD, Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio; Jennifer D. Camp-
bell, PhD, University of British Columbia; Adam Di Paula, PhD, University
of British Columbia; Richard B. Felson, PhD, Pennsylvania State University,
USA; Eddie Harmon-Jones, PhD, University ofWisconsin-Madison, USA; John
G. Holmes, PhD, University of Waterloo, Ontario, Kanada; Ziva Kunda, PhD,
University of Waterloo, Ontario, Kanada; Penełope Lockwood, PhD, Universi-
ty of Toronto at Lethbridge, Alberta, Kanada; Sandra L. Murray, PhD, State
University of New York, Buffalo, New York, USA; Andrzej Nowak, PhD, Flo-
rida Atlantic University, USA oraz Uniwersytet Warszawski; Beth A. Pontari,
PhD, University of Florida, USA; Barry R. Schlenker, PhD, University of Flo-
rida, USA; Constantine Sedikides, PhD, University of Southhampton, Anglia;
John J. Skowroński, PhD, Ohio State University at Newark, Ohio, USA; Jerry
M, Suls, PhD, University of Iowa, USA; Abraham Tesser, PhD, Ohio State Uni-
versity, USA; Robin R. Yallacher, PhD, Florida Atlantic University, USA.
Plik z chomika:
NAPIERKA
Inne pliki z tego folderu:
Karen Horney - Autoanaliza.pdf
(2271 KB)
D. Ashcraft - Teorie osobowosci studia przypadkow.pdf
(865 KB)
Tesser, Felson, Suls - Ja i tozsamosc.pdf
(2119 KB)
S. Johnson - Osobowosc symbiotyczna i jej leczenie.pdf
(1675 KB)
McCrae R. R, Costa P. T. - Osobowosc doroslego czlowieka.pdf
(2569 KB)
Inne foldery tego chomika:
♦ programy do stawiania kart
Alchemia
Aleister Crowley II
amulety
Amulety i Talizmany
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin