2 KO¥O MOTYLE KSIñ╜KOWE - plan.pdf

(54 KB) Pobierz
PLAN PRACY KOŁA
Treści
Cele ogólne
Cele szczegółowe
Temat zajęć
Biblioteka szkolna
jako nowoczesne
centrum
informacyjne szkoły
poznanie roli biblioteki
szkolnej w nowoczesnej szkole,
doskonalenie umiejętności
korzystania z różnych źródeł
wiedzy w bibliotece,
1. Biblioteka szkolna jako
multimedialne centrum
informacyjne szkoły
(skomputeryzowane zbiory,
stanowiska komputerowe dla
uczniów)
·
·
wdrażanie do samodzielnego
wyszukiwania informacji
i materiałów,
·
zapoznanie z ciekawymi
stronami i serwisami
internetowymi dla dzieci i
młodzieży,
·
przygotowanie do
wykorzystania mediów jako
narzędzi pracy intelektualnej.
·
2. Internetowe źródła
informacyjne (sposoby
wyszukiwania informacji w
Internecie, ciekawe strony
internetowe, serwisy i strony dla
dzieci, serwisy edukacyjne, udział
w tworzeniu strony internetowej
szkoły i biblioteki).
nawiązanie współpracy z innymi
bibliotekami szkolnymi i
publicznymi,
·
3. Encyklopedie i słowniki
multimedialne (na CD-Romach i w
Internecie)
1
886120526.033.png 886120526.034.png 886120526.035.png 886120526.036.png 886120526.001.png 886120526.002.png 886120526.003.png 886120526.004.png
Treści
Cele ogólne
Cele szczegółowe
Temat zajęć
Prace biblioteczno-
techniczne
kształtowanie emocjonalnego
stosunku do książki i
czasopisma jako nośnika
wiedzy, wartości ludzkich,
włączenie uczniów do prac
związanych z ewidencją i
opracowaniem technicznym
książek i zbiorów
audiowizualnych,
1. Ewidencja i opracowanie
techniczne zbiorów (zakładanie
okładek foliowych, pieczętowanie
książek, włączanie nowości do
odpowiednich działów).
·
·
wyrabianie postawy
pracowitości, sumienności i
systematyczności oraz
odpowiedzialności za przyjęte
obowiązki,
·
lepsze poznanie zbiorów
biblioteki, zakupionych nowości,
zasad wg których książki są
ustawiane na półkach,
2. Warsztat informacyjne
biblioteki (analiza księgozbioru
regionalnego, gromadzenie i
segregowanie wycinków
prasowych, wyszukiwanie
informacji
w Internecie).
·
wyrabianie poszanowania
cudzej pracy: nauczyciela,
swoich koleżanek
i kolegów zaangażowanych
w pracę na rzecz biblioteki,
szczegółowe zapoznanie
z warsztatem informacyjnym
biblioteki (księgozbiór
podręczny, kartoteki, katalogi,
zbiory wycinków prasowych),
·
·
3. Śrem i okolice (opracowywanie
szczegółowej kartoteki tekstowej
zawierającej informacje o
Śremie, okolicznych wsiach oraz
szkole; fotografie, ilustracje,
mapy, notatki w oparciu o
wszystkie dostępne źródła
informacji tj. księgozbiór
biblioteki szkolnej i publicznej,
prasa, Internet itp.)
przygotowanie do pracy
samokształceniowej
z wykorzystaniem mediów jako
narzędzi pracy intelektualnej,
wdrażanie uczniów do
wyszukiwania informacji z
wykorzystaniem technologii
komputerowej (Internet,
encyklopedie i słowniki
multimedialne),
·
·
wprowadzenie uczniów w życie
kulturalne wspólnoty lokalnej.
·
zapoznanie z przyrodą, historią
i kulturą najbliższego regionu.
·
poznanie najbliższego
środowiska uczniów i specyfiki
swojego regionu,
·
2
886120526.005.png 886120526.006.png 886120526.007.png 886120526.008.png 886120526.009.png 886120526.010.png 886120526.011.png
Treści
Cele ogólne
Cele szczegółowe
Temat zajęć
Imprezy
biblioteczne
rozwijanie zainteresowań
czytelniczych,
włączanie uczniów do pracy na
rzecz biblioteki:
1. Wystawy tematyczne.
·
·
2. Wystawy nowości.
wpływanie na potrzeby
czytelnicze uczniów, zachę-
canie do czytania książek
reklamowanych na wystawach
i gazetkach,
przygotowanie: wystawek
książek, gazetek ściennych,
·
·
3. Gazetki ścienne.
4. Konkursy biblioteczne.
praca w komisji organizującej
różnorodne konkursy
biblioteczne,
·
5. Zajęcia dla najmłodszych
uczniów naszej szkoły
(przygotowanie inscenizacji
teatralnych, zajęć dla
przedszkolaków i
pierwszoklasistów np. zostajemy
czytelnikami biblioteki szkolnej).
rozwijanie zainteresowań
poznawczych tematyką
konkursów czytelniczych,
·
poznawanie biografii poetów,
pisarzy i ich twórczości,
·
przygotowywanie inscenizacji
teatralnych i zajęć dla
młodszych kolegów.
·
zwracanie uwagi uczniów
biorących udział w konkursach
na takie wartości jak: praca
nad sobą, samodzielność,
odpowiedzialność, nauka
·
pogłębianie wiedzy, zdobywanie
nowych wiadomości w pozytyw-nie
rozumianym współzawodnictwie,
·
dzielenie się swoją wiedzą
i umiejętnościami z innymi
uczniami,
·
wdrażanie do aktywnego
uczestnictwa uczniów w kulturze.
·
3
886120526.012.png 886120526.013.png 886120526.014.png 886120526.015.png 886120526.016.png 886120526.017.png 886120526.018.png
Treści
Cele ogólne
Cele szczegółowe
Temat zajęć
Księga twórczości
uczniów
rozwijanie zainteresowań i
kultury czytelniczej uczniów,
gromadzenie i selekcja
materiałów dostarczonych do
księgi
1. Przygotowanie plakatów
reklamowych (zachęcenie uczniów
do przynoszenia odpowiednich
materiałów, poinformowanie o
plagiacie)
·
·
rozwijanie uzdolnień twórczych
uczniów i zachęcanie ich do
własnej twórczości,
·
przepisywanie materiałów
i drukowanie na komputerze,
·
2. Gromadzenie i selekcja
materiałów (zbieranie materiałów,
ich wstępna selekcja).
rozwijanie zainteresowań
czytelniczych poezją i
tekstami literackimi,
opracowanie układu księgi:
indeks autorski i tytułowy.
·
·
3. Opracowanie techniczne
materiałów na komputerze
(przepisywanie materiałów na
komputerze).
wdrażanie do prowadzenie
działalności wydawniczej,
·
kształtowanie
odpowiedzialności za
wykorzystanie myśli i dorobku
pisarskiego innych ludzi.
·
4. Składanie w księgę zebranych
prac uczniów (korekta i
drukowanie, segregowanie
materiałów).
5. Tworzenie aparatu
informacyjnego księgi – indeksy
autorów i tytułów
(rodzaje i znaczenie indeksów w
książce, sporządzanie indeksu
autorskiego i tytułowego).
4
886120526.019.png 886120526.020.png 886120526.021.png 886120526.022.png 886120526.023.png 886120526.024.png 886120526.025.png
Treści
Cele ogólne
Cele szczegółowe
Temat zajęć
Samokształcenie
ucznia
przygotowanie do pracy
samokształceniowej,
poznanie różnych technik
uczenia się i sposobów
sporządzania notatek,
1. Jak uczyć się efektywniej?
(różne sposoby uczenia się)
·
·
motywowanie uczniów do
dalszego kształcenia i
rozbudzanie potrzeb
czytelniczych,
2. Jak czytać szybciej i rozumieć
więcej (badanie szybkości
czytania i stopnia rozumienia
tekstu, sposoby poprawienia
tempa czytania)
·
zapoznanie z wartościową
literaturą dla dzieci i
młodzieży,
·
podniesienie efektywności
czytania i uczenia się.
wyszukiwanie informacji o
dobrych książkach i nowościach
wydawniczych w mediach –
prasa, TV, Internet
·
·
3. To warto przeczytać (pogadanki
o książkach, które warto
przeczytać, nowinki książkowe dla
dzieci i młodzieży, wyszukiwanie
informacji w mediach, planowanie
zakupu nowości książkowych do
biblioteki szkolnej)
5
886120526.026.png 886120526.027.png 886120526.028.png 886120526.029.png 886120526.030.png 886120526.031.png 886120526.032.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin