porownanie.doc

(43 KB) Pobierz
7

7. Porównanie wariantów.

 

              Przy porównywaniu wariantów posłużyłem się skalą ujemną, przyrównując wyszczególnione charakterystyki do „trasy idealnej”. „Trasa idealna” jest w założeniu odcinkiem prostym (bez łuków) linii kolejowej, łączącym punkty A i B w linii prostej, którego budowa charakteryzuje się zerowymi robotami ziemnymi (brak wykopów i nasypów). Punkty ujemne zostały subiektywnie przyznane przez projektanta za coraz większe różnice pomiędzy każdym z wariantów a „trasą idealną”.

 

Nr

charakterystyka

jednostki

wartość char.

liczba punktów

wariant I

wariant II

wariant I

wariant II

1

długość trasy

[m]

9358,36

907,80

-0,6

-0,2

2

udział odcinków prostych

[%]

84,71

96,31

-0,5

-0,1

3

długość łuków:

[m]

 

1431,17

0,00

 

0,00

356,10

 

-2

0

 

0

-1

4

minimalny promień łuku kołowego

[m]

600

1200

-1,5

-0,5

5

liczba łuków

 

2

1

-2

-1

6

długość przekopów o głębokości:

3 -6 m

>6m

[m]

 

 

2850

440

0

 

 

2350

1535

0

 

 

-0,5

-1

0

 

 

-0,2

-3

0

7

długość nasypów o wysokości:

3 -6 m

>6m

[m]

 

 

3025

2385

0

 

 

1590

2550

490

 

 

-2

-1

0

 

 

-1

-1,2

-2,5

8

ilość obiektów inżynierskich

 

0

0

0

0

9

liczba skrzyżowań z drogami lub przepustów kolejowych

 

5

5

-2

-2

 

Parametry geometryczne:

-6

-2,6

 

Koszty inwestycyjne:

-7,1

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin