7. Porównanie wariantów.
Przy porównywaniu wariantów posłużyłem się skalą ujemną, przyrównując wyszczególnione charakterystyki do „trasy idealnej”. „Trasa idealna” jest w założeniu odcinkiem prostym (bez łuków) linii kolejowej, łączącym punkty A i B w linii prostej, którego budowa charakteryzuje się zerowymi robotami ziemnymi (brak wykopów i nasypów). Punkty ujemne zostały subiektywnie przyznane przez projektanta za coraz większe różnice pomiędzy każdym z wariantów a „trasą idealną”.
Nr
charakterystyka
jednostki
wartość char.
liczba punktów
wariant I
wariant II
1
długość trasy
[m]
9358,36
907,80
-0,6
-0,2
2
udział odcinków prostych
[%]
84,71
96,31
-0,5
-0,1
3
długość łuków:
1431,17
0,00
356,10
-2
0
-1
4
minimalny promień łuku kołowego
600
1200
-1,5
5
liczba łuków
6
długość przekopów o głębokości:
3 -6 m
>6m
2850
440
2350
1535
-3
7
długość nasypów o wysokości:
3025
2385
1590
2550
490
-1,2
-2,5
8
ilość obiektów inżynierskich
9
liczba skrzyżowań z drogami lub przepustów kolejowych
Parametry geometryczne:
-6
-2,6
Koszty inwestycyjne:
-7,1
horcio