Listopad 2010
Ośrodki zainteresowań
1. Kapie, kropi, mży.
2. Muzyka w koło nas.
3. Jak ubieramy się jesienią?
4. Do czego potrzebny jest prąd? / Dzień pluszowego misia.
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
KAPIE, KROPI, MŻY.
02.11.- 05.11.2010r.
1.( 3/11) „Parasole” - słuchanie wiersza H. Bechlerowej –-swobodne wypowiedzi dzieci n/t oznak późnej jesieni,
· słucha uważnie czytanego wiersza,
· wypowiada się na określony temat,
2.( 9/14)„Deszczowe kleksy” – rozdmuchiwanie niebieskich plam za pomocą rurki. Tworzenie własnych deszczowych kompozycji.
· rozdmuchuje kolorowe plamy za pomocą rurki,
· opisuje obraz jaki powstał z kleksów
3.( 11/3 ) „Zabawy z jesienną pogodą”- nazywanie zjawisk atmosferycznych przedstawionych na ilustracjach,
· poprawnie nazywa zjawiska atmosferyczne pokazane na ilustracjach,
· wie, z którymi z wymienionych zjawisk spotykamy się jesienią,
4.(8 ) „Listopadowa piosenka” nauka piosenki metodą fragmentami ze słuchu. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. Improwizacja rytmiczna z sylwetami chmurek i kropel deszczu. śpiewa piosenkę,
· naśladuje odgłosy: szumiącego wiatru, padającego deszczu,
· tańczy przy piosence
Ø ( 14 )Chmurki – próby rysowania po śladzie – ćw. koordynacji ręka-oko.
Ø ( 3/ 14) ”Deszczowy król” – nauka wiersza. Próby inscenizacji z podziałem na role.
Ø (11/12 )„Po co jest deszcz?” – rozmowa nt. wykorzystania wody przez rośliny i ludzi i zwierzęta.
Ø ( 11 )Szukamy wody – omówienie i nazywanie różnych stanów skupienia wody (para, mgła, ciecz, lód),
Ø ( 3 )Ćwiczenia usprawniające narządy mowy – ćwiczenia ortofoniczne.
Ø ( 9 ) „Pada deszcz” – malowanie na dużych arkuszach.
Ø ( 5/6 )Wyjście na spacer w okolice przedszkola – dotlenienie organizmu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy zabawa
Ø ( 3/14 ) „Porównania”- dz kończą zdania np. deszcz jest mokry jak…
Ø ( 10 )Wycinanie papierowych chmur i kolorowanie ich
5.( 11/13 )Zabawa dydaktyczna – „Co pływa, co tonie?”
· wie, że woda jest mokra, bezbarwna, przyjmuje kształt naczynia w jakim się znajduje,
· rozumie, że ciężkie przedmioty toną w wodzi, a lekkie unoszą się na powierzchni,
6.( 5/6 ).Zestaw ćwiczeń nr XV wg K. Wlaźnik z użyciem krążków – poznawanie możliwości własnego ciała, doskonalenie płynności ruchów.
7. (13) Poznajemy koło – utrwalenie wyglądu koła - tworzenie zboru na podstawie jednej cechy,
· zna cechy koła,
· tworzy zbiór według jednej cechy wspólnej,
8. ( 9 ) „Parasol” – wyklejanie konturów parasola kolorowymi skrawkami materiału:
· wycinanie małych kawałków materiału,
· układanie wzorów parasola
Ø ( 13 ) Zabawa dydaktyczna „O który klocek prosisz” – precyzyjne określanie przedmiotu, jego koloru, kształtu, wielkości.
Ø ( 12 ) Zgaduj- zgadula „Co wiemy o jesieni”
Ø (14 ) Zabawy kolorami- zabawa „dokończ’- czerwony jak…- zielony jak…itp.
Ø ( 1/4 ) Zabawy wg indywidualnych preferencji, wyrabianie umiejętności zorganizowania sobie miejsca zabawy.
( 5/6/11 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5/6 ) Zabawy ruchowe
- „Omiń kałużę’
- „Wróbelki” – el. podskoku
- „Kto prędzej’ z el. biegu
- „Małe duże piłki” z el podskoku
- „Po kładce” z el równowagi
MUZYKA W KOŁO NAS
08.11.- 12.11.2010r.
1( 1/2/8 ). Poznajemy instrumenty muzyczne na podstawie wiersza R. Kujawskiego „O muzykalnym słoniu" -ćwiczenia rozwijające mowę
· zna wybrane instrumenty perkusyjne,
2.(1/3/8) „W świecie dźwięków”- zapoznanie z różnymi sposobami porozumiewania się, wyrażania myśli i uczuć
· rozumie pojęcia solista, chór
· rozróżnianie głosu męskiego(bas)i żeńskiego(sopran)
3.(3/8) „Przedszkolne muzykowanie”- zapoznanie
z brzmieniem wybranych instrumentów(skrzypce,
pianino, gitara flet)
· słuchanie muzyki klasycznej i rozrywkowej
4.(13) „W sklepie muzycznym”. Przeliczanie
elementów zbioru w zakresie 6 i wiecej
· odwzorowywanie liczebności zbiorów za
pomocą liczmanów
· posługiwanie się pojęciami o jeden więcej, mniej.
Ø ( 1/3) Rozmowy indywidualne nt. ulubionych piosenkarzy, zespołów muzycznych, piosenek opowiada o swoich upodobaniach
Ø (14)Ćwiczenia słuchowe „Skąd dochodzi dźwięk”- wskazanie kierunku
Ø (14) „Jaki to instrument”- składanie w całość pociętego obrazka, ćw. percepcji wzrokowej
Ø (9)Nawlekanie koralików na sznurki wg wymyślonego rytmu –ćw. sprawności manualnej
Ø ( 2)Przygotowanie się do posiłków: śniadanie, obiad – korzystanie z toalety, mycie rąk, nakrywanie do stołów.
Ø (8)Zabawy rytmiczne-odtwarzanie rytmów, tworzenie własnych rytmów-wykorzystanie klocków ,gazet, drewienek
Ø ( 14/9)Ćwiczenie graficzne: ozdabianie rysunków grzechotek dowolnymi wzorami
Ø (1/2)Zabawy w kącikach zabaw inicjowane przez dzieci z wykorzystaniem zabawek przyniesionych z domu
Marusia901