listopad P.doc

(135 KB) Pobierz

                                    

                                    Listopad 2010

 

        Ośrodki zainteresowań 

 

1.     Kapie, kropi, mży.

2.     Muzyka w koło nas.

3.     Jak ubieramy się jesienią?

4.     Do czego potrzebny jest prąd? / Dzień pluszowego misia.

 

 

 

                                                                                                                                 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                            KAPIE, KROPI, MŻY.

                                              02.11.- 05.11.2010r.

                               

 

 

 

1.( 3/11) „Parasole” - słuchanie wiersza H. Bechlerowej –-swobodne wypowiedzi dzieci n/t oznak późnej jesieni,

·         słucha uważnie czytanego wiersza,

·         wypowiada się na określony temat,

 

2.( 9/14)„Deszczowe kleksy” –  rozdmuchiwanie niebieskich plam za pomocą rurki. Tworzenie własnych deszczowych kompozycji.

·         rozdmuchuje kolorowe plamy za pomocą rurki,

·         opisuje obraz jaki powstał z kleksów

 

3.( 11/3 ) „Zabawy z jesienną pogodą”- nazywanie zjawisk atmosferycznych przedstawionych na ilustracjach,

·         poprawnie nazywa zjawiska atmosferyczne pokazane na ilustracjach,

·         wie, z którymi z wymienionych zjawisk spotykamy się jesienią,

 

4.(8 ) „Listopadowa piosenka” nauka piosenki metodą fragmentami ze słuchu. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. Improwizacja rytmiczna z sylwetami chmurek i kropel deszczu. śpiewa piosenkę,

·         naśladuje odgłosy: szumiącego wiatru, padającego deszczu,

·        tańczy przy piosence

 

Ø      ( 14 )Chmurki – próby rysowania  po śladzie – ćw. koordynacji ręka-oko.

 

Ø      ( 3/ 14) ”Deszczowy król” – nauka wiersza. Próby inscenizacji z podziałem na role.

 

Ø      (11/12  )„Po co jest deszcz?” – rozmowa nt. wykorzystania wody przez rośliny i ludzi i zwierzęta.

 

Ø      ( 11 )Szukamy wody – omówienie i nazywanie różnych stanów skupienia wody (para, mgła, ciecz, lód),

 

Ø      ( 3  )Ćwiczenia usprawniające narządy mowy – ćwiczenia ortofoniczne.

 

Ø      (  9 ) „Pada deszcz” – malowanie na dużych arkuszach.

 

Ø      ( 5/6  )Wyjście na spacer w okolice przedszkola – dotlenienie organizmu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy zabawa

 

Ø      ( 3/14 ) „Porównania”- dz kończą zdania np. deszcz jest mokry jak…

 

Ø      ( 10 )Wycinanie papierowych chmur i kolorowanie ich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                               

                               

 

 

 

5.( 11/13 )Zabawa dydaktyczna  – „Co pływa, co tonie?”

·         wie, że woda jest mokra, bezbarwna, przyjmuje kształt naczynia w jakim się znajduje,

·         rozumie, że ciężkie przedmioty toną w wodzi, a lekkie unoszą się na powierzchni,

 

6.( 5/6 ).Zestaw ćwiczeń nr XV wg K. Wlaźnik z użyciem krążków – poznawanie możliwości własnego ciała, doskonalenie płynności ruchów.

 

 

7. (13) Poznajemy koło – utrwalenie wyglądu koła - tworzenie zboru na podstawie jednej cechy,

·         zna cechy koła,

·         tworzy zbiór według jednej cechy wspólnej,

 

 

8. ( 9   ) „Parasol” – wyklejanie konturów parasola kolorowymi skrawkami materiału:

·         wycinanie małych kawałków materiału,

·         układanie wzorów parasola

 

 

Ø      ( 13 ) Zabawa dydaktyczna „O który klocek prosisz” – precyzyjne określanie przedmiotu, jego koloru, kształtu, wielkości.

 

Ø      ( 12 ) Zgaduj- zgadula „Co wiemy o jesieni”

 

Ø      (14  ) Zabawy kolorami- zabawa „dokończ’- czerwony jak…- zielony jak…itp.

 

Ø      (  1/4  ) Zabawy wg indywidualnych preferencji, wyrabianie umiejętności zorganizowania sobie miejsca zabawy.

 

 

( 5/6/11 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

 

( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych

 

                    ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

 

- „Omiń kałużę’

- „Wróbelki” – el. podskoku

- „Kto prędzej’ z el. biegu

- „Małe duże piłki” z el podskoku

- „Po kładce” z el równowagi

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                            MUZYKA W KOŁO NAS

                                    08.11.- 12.11.2010r.

 

                               

 

 

 

1( 1/2/8 ). Poznajemy instrumenty muzyczne na podstawie wiersza R. Kujawskiego „O muzykalnym słoniu"
-ćwiczenia rozwijające mowę

·         zna wybrane instrumenty perkusyjne,

 

2.(1/3/8) „W świecie dźwięków”- zapoznanie z różnymi sposobami porozumiewania się, wyrażania myśli i uczuć

·         rozumie pojęcia solista, chór

·         rozróżnianie głosu męskiego(bas)i żeńskiego(sopran)

 

3.(3/8) „Przedszkolne muzykowanie”- zapoznanie

z brzmieniem wybranych instrumentów(skrzypce,

pianino, gitara flet)

·         słuchanie muzyki klasycznej i rozrywkowej

 

4.(13) „W sklepie muzycznym”. Przeliczanie

elementów zbioru w zakresie 6 i wiecej

·         odwzorowywanie liczebności zbiorów za

pomocą liczmanów

·         posługiwanie się pojęciami o jeden więcej, mniej.

 

Ø      ( 1/3) Rozmowy indywidualne nt. ulubionych piosenkarzy, zespołów muzycznych, piosenek opowiada o swoich upodobaniach

 

Ø      (14)Ćwiczenia słuchowe „Skąd dochodzi dźwięk”- wskazanie kierunku

 

Ø      (14) „Jaki to instrument”- składanie w całość pociętego obrazka, ćw. percepcji wzrokowej

 

Ø      (9)Nawlekanie koralików na sznurki wg wymyślonego rytmu –ćw. sprawności manualnej

Ø      ( 2)Przygotowanie się do posiłków: śniadanie, obiad – korzystanie z toalety, mycie rąk, nakrywanie do stołów.

 

Ø      (8)Zabawy rytmiczne-odtwarzanie rytmów, tworzenie własnych rytmów-wykorzystanie klocków ,gazet, drewienek

 

Ø      ( 14/9)Ćwiczenie graficzne: ozdabianie rysunków grzechotek dowolnymi wzorami

 

Ø      (1/2)Zabawy w kącikach zabaw inicjowane przez dzieci z wykorzystaniem zabawek przyniesionych z domu

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin