ZABAWY RUCHOWE Z POKAZYWANIEM.doc

(119 KB) Pobierz

Laurencja

Dzieci, trzymając się za ręce i śpiewając, poruszają się w kole. Osoba prowadząca podaje nazwę dnia tygodnia,          a dzieci powtarzają ją, zatrzymując się i przykucając. Po każdym odśpiewaniu piosenki prowadzący wypowiada nazwy dni tygodnia wymienione wcześniej i dodaje do nich następną.

 

Laurencjo moja, Laurencjo ma,

a jakiż to dzień na spotkanie dasz?

Poniedziałek dam.

A żeby to już poniedziałek był,

to ja bym ze swoją Laurencją był,

Laurencjo ma!

 

Laurencjo moja, Laurencjo ma,

a jakiż to dzień na spotkanie dasz?

Wtorek dam.

A żeby to już poniedziałek, wtorek był,

to ja bym ze swoją Laurencją był,

Laurencjo ma!

 

Laurencjo moja, Laurencjo ma,

a jakiż to dzień na spotkanie dasz?

Środę dam.

A żeby to już poniedziałek, wtorek, środa była,

to ja bym ze swoją Laurencją był,

Laurencjo ma!

 

POSPIESZNY POCIĄG

Muzyka: F. Leszczyńska Słowa: B. Lewandowska

Pędzi pośpieszny pociąg, po szynach szybko mknie.
Dokąd to, dokąd, ten pociąg wiezie mnie?

Turkocze pociąg stuk, stuk, stuk.
I spieszy się by zdążyć mógł.
By do przedszkola zdążyć mógł
Turkocze stuk, stuk, stuk, stuk, stuk, stuk.

 

"ZABAWA W ŚMIESZNE MINY"

Rób dokładnie to, co ja.
Skacz do góry - hopsasa!
Dookoła obróć się,
klaśnij głośno w dłonie swe.
Tupnij nogą - tup! tup! tup!
Śmieszną minę do mnie zrób
i swą buzię pokaż mi.
Teraz wchodzisz ty!

 

 

PALUSZEK

 

Tu paluszek, tu paluszek,

Kolorowy mam fartuszek.

Tutaj rączka, a tu druga,

A tu oczko do mnie mruga.

Tu jest buźka, tu ząbeczki,

Tu wpadają cukiereczki.

Tu jest nóżka i tu nóżka,

Chodź zatańczyć jak kaczuszka.

 

 

1.      Dzieci stoją w kole lub półkolu i ilustrują ruchem słowa piosenki.

2.      Pokazują wskazujący palec prawej, a potem lewej reki.

3.      Obiema rękami chwytają fartuszek i kołyszą się.

4.      Wyciągają do przodu prawą i lewą rękę.

  1. Mrugają.
  2. Kładą dłonie na policzkach.
  3. Pokazują palcem usta.
  4. Głaszczą się po brzuchu.

9.      Wystawiają do przodu raz jedną, raz drugą nogę.

10.Ruchem ręki zapraszają kolegę do tańca.

 

 

 

JULIJANKA

 

              Moja Julianko, klęknij na kolanko,

              Podeprzyj se boczki,

              Chwyć się za warkoczyki.

              Umyj się, uczesz się

I wybieraj, kogo chcesz.

 

1.      Dzieci, idąc wkoło: Julianki:, śpiewają piosenkę.

2.      :Julianka: ilustruje ruchem słowa piosenki:

·         Klęka

·         Kładzie ręce na biodrach

·         Łapie się za włosy

·         Udaje mycie i czesanie

3.      Na koniec wybiera następne dziecko, które wchodzi do środka koła i zabawa rozpoczyna się od nowa.

 

 

INDIANIN

 

Mały Indianin napiął duży łuk,

Oooo jak on mógł, oooo jak on mógł,

Napiąć taki łuk.

Średni Indianin napiął średni łuk,

Oooo jak on mógł, oooo jak on mógł,

Napiąć taki łuk.

Duży Indianin napiął mały łuk,

Oooo jak on mógł, oooo jak on mógł,

Napiąć taki łuk.

 

I wszystkie możliwe kombinacje wielkościowe łuków i Indianina :)

TAŃCOWAŁY DWA MiCHAŁY

 

  1. Tańcowały dwa Michały,

Tra ra ra, ra, ra.

Jeden duży, drugi mały,

Tra ra ra, ra.

2.      Jak ten duży zaczął krążyć,

Tra ra ra, ra, ra.

To ten mały nie mógł zdążyć,

Tra ra ra, ra.

  1. Tańcowały dwa Michały,

Tra ra ra, ra, ra.

Jeden duży, drugi mały,

Tra ra ra, ra.

  1. Tak tańcują dookoła,

Tra ra ra, ra, ra.

Aż im pot się leje z czoła,

Tra ra ra, ra

 

 

1.      Dzieci, dobrane parami, trzymają się za ręce.

2.      .Jedno z dzieci gra rolę dużego Michała, drugie małego Michała.

3.      Pierwsza zwrotka – tańczą w kółeczku.

4.      Druga zwrotka – mały Michał obraca się dookoła siebie, duży biega wokół niego.

5.      Trzecia zwrotka – tańczą w kółeczku.

6.      Czwarta zwrotka – duży Michał obraca się wokół własnej osi, mały biega dookoła.

 

SIEDMIOKROCZEK

 

1.      Siedem kroków najpierw w przód,

Potem siedem kroków wstecz,

Tralala, tralala,

I już każdy taniec zna,

Tralala, tralala,

I już każdy taniec zna.

 

  1. Do kolegi odwróć się,

Podaj rękę, albo dwie,

Hejże ha, hejże ha,

I już tańczysz tak jak ja.

Hejże ha, hejże ha,

I już tańczysz tak jak ja.

 

3.      Potem ręce weź pod bok,

Podskocz siedem razy, hop!

Hop, hop, hop, hop, hop, hop,

Jaki łatwy ten podskok,

Hop, hop, hop, hop, hop, hop,

Jaki łatwy ten podskok,

 

  1. W kole stańmy wszyscy wraz

I zatańczmy jeszcze raz,

Tralala, tralala,

I zabawa dalej trwa.

Tralala, tralala,

I zabawa dalej trwa.

 

 

 

1.      Dzieci ustawione w kole ilustrują treść piosenki

  1. Pierwsza zwrotka:

·         Siedem kroków w przód

·         Siedem kroków w tył

·         Na słowa tralala… - przeskakuję z nogi na nogę

·         Na słowa i już każdy… - obracają się dookoła własnej osi

·         Na koniec trzy razy przytupują

  1. Druga zwrotka:

·         Tworzą pary

·         Podają sobie prawe, następnie lewe ręce

·         Obracają się w parach

·         Na koniec trzy razy przytupują

  1. Trzecie zwrotka:

·         Kładą ręce na biodrach

·         Skaczą obunóż

·         Na słowa: Jaki łatwy… - klaszczą

 

  1. Czwarta  zwrotka:

·         Dzieci łapią się za ręce i idą w kole

·         Na słowa: tralala… - obracają się dookoła siebie

·         Na koniec trzy razy przytupują


 

Ojciec Wirgiliusz

Ojciec Wirgiliusz
uczył dzieci swoje,
a miał ich wszystkich
sto dwadzieścia troje:

Hejże dzieci, hejże ha!

Hejże ha, hejże ha!

Róbcie wszystko co i ja,

co i ja.

 

Tutaj pokazujemy jakąś czynność, którą wszystkie dzieci w kole będą się starały powtórzyć.

Pokaż Jasiu, gdzie masz oko
gdzie masz ucho
a gdzie nos
gdzie masz rękę gdzie masz nogę
gdzie na głowie rośnie włos
daj mi rękę tupnij nogą
kiwnij głową tak i nie
klaśnij w ręce
hoop, do góry
razem zabawimy się !!
( oczywiście z właściwymi gestami)

Daj mi rączkę
dam ci ja
zatańczymy raz i dwa
dookoła na paluszkach
leciuteńko tak jak muszka
 

teraz nóżką przytupniemy
i rączkami wyklaśniemy
jeszcze tylko skoki dwa (raz dwa)
klaszczesz ty i klaszczę ja.

Wszystkie zwierzaczki małe i duże,
Codziennie rano i przed wieczorem,
myją swe łapki, brzuszki i buzie.
I idą spać z dobrym humorem

Wchodzi mucha na ścianę, na ścianę, na ścianę

W chodzi mucha na ścianę, na ścianę, bęc!"

 

Wracając do tylu zmieniają wierszyk:

 

"Schodzi mucha ze ściany, ze ściany, ze ściany,

Schodzi mucha ze ściany, ze ściany, bęc!"

 

Dzieci w kole trzymają się za ręce, prowadząca w środku. Podchodzą do środka koła, ściskając prowadzącą i śpiewają

Wybranego króla sadzamy na krześle, reszta dzieci naradza się co będą pokazywać. Gdy są gotowe stają przed królem i mówią:

 

Dzień dobry ci królu Lulu!

król:                Dzień dobry wam dzieci kmieci!

Gdzeście byli?

dzieci:                W lesie.

król:              A coście robili?

 

 

Dzieci pokazują co robiły a król chodzi pomiędzy nimi i ma odgadnąć jaką czynność naśladują.

"Gąski, gąski do domu..."

 

Jedno dziecko. "pasterka" (stoi przy ścianie, dwoje dzieci w środku sali -"wilki", reszta gromadki -"gąski" (z przyboczną do podpowiadania) pod przeciwległą ścianą.

 

Pasterka:                Gąski, gąski do domu!

Gąski:                   Boimy się!

Pasterka:               A czego!

Gąski:                            Wilka złego!

Pasterka:                   A gdzie on jest!

Gąski:                            Pod płotem!

Pasterka:                      Co pije!

Gąski:              Pomyje! (woda po zmywaniu naczyń)

Pasterka:                    Co gryzie!

Gąski:                           Kosteczki!

Pasterka:                    Hola gąski do mateczki!

 

Gąski starają się przebiec do pasterki, a wilki usiłujące schwycić. Schwytane gąski stają się wilkami. Zabawa toczy się dalej.

Taniec integracyjny przy muzyce "Podaj rękę koleżance"


Podaj rękę partnerowi (podajemy rękę koledze w parze)
potem podaj drugą (podajemy drugą rękę)
Zrób obrocik dookoła (obrót)
gdy muzyka brzmi (puszczamy się za ręce i ukłon w stronę partnera)
Stań na baczność, tupnij nogą (pozycja "na baczność" i raz tupnięcie nogą)
Wkoło pokręć głową (stojąc w miejscu robimy obrót głową)
Klaśnij w dłonie i w kolana (raz klaśnięcie w ręce i raz w kolana)
Niech zabawa trwa (ukłon w stronę partnera)
ZMIANA PARTNERÓW – KOLEGÓW - KOLEŻANEK.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin