8_2006.pdf
(
7766 KB
)
Pobierz
220395372 UNPDF
Problemy
WYDAWNICTWO SIGMA NOT
ok8_06.indd 1
Podstawowy żółty
Podstawowy żółty
7/27/2006 4:11:58 PM
jakości
BSI Management Systems
Terminarz szkoleniowy
LIPIEC WRZESIEŃ PAŹDZIERNIK
) 3YSTEMY:ARZDZANIA*AKOyCIWGSERIINORM)3/
WRZESIEŃ PAŹDZIERNIK LISTOPAD
I Systemy Zarządzania Jakością wg serii norm ISO 9000:2000
II Systemy Zarządzania Środowiskowego wg normy ISO 14001
)) 3YSTEMY:ARZDZANIAiRODOWISKOWEGOWGNORMY)3/
III Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy wg PN-N-18001/OHSAS 18001
IV Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO 27001
)6 3YSTEMY:ARZDZANIA"EZPIECZEÎSTWEM)NFORMACJIWG)3/
V Systemy Zarządzania Jakością w Przemyśle Motoryzacyjnym ISO/TS 16949
VI Pozostałe Systemy Zarządzania
6) 0OZOSTAE3YSTEMY:ARZDZANIA
VII System Handlu Emisjami
6)) 3YSTEM(ANDLU%MISJAMI
bsi.indd 2
Podstawowy żółty
7/27/2006 4:24:36 PM
))) 3YSTEMY:ARZDZANIA"EZPIECZEÎSTWEMI(IGIEN0RACYWG0../(3!3
6 3YSTEMY:ARZDZANIA*AKOyCIW0RZEMYyLE-OTORYZACYJNYM)3/43
BSI Management Systems
Terminarz szkoleniowy
LIPIEC WRZESIEŃ PAŹDZIERNIK
) 3YSTEMY:ARZDZANIA*AKOyCIWGSERIINORM)3/
1 PQU 100
Warsztaty doskonalące dla Pełnomocników - zadowolenie klienta, zarządzania reklamacjami wg CMSAS 86:2000 oraz działania doskonalące
WRZESIEŃ PAŹDZIERNIK LISTOPAD
I Systemy Zarządzania Jakością wg serii norm ISO 9000:2000
1 PQU 100
Warsztaty doskonalące dla Pełnomocników - zadowolenie klienta, zarządzania reklamacjami wg CMSAS 86:2000 oraz działania doskonalące
28-29
28-29
16-17
2 PMI 02
Zarządzanie procesami według ISO 9001 - identyfikowanie, mapowanie, dokumentowanie, zarządzanie oraz doskonalenie procesów
organizacji
5-6
20-21
3 PQU 71
Spełnienie wymagań metrologicznych w produkcji i usługach w odniesieniu do normy ISO 9001
10-12
20-22
18-20
6-7
5 PQU 30
Auditor wiodący systemu zarządzania jakością wg ISO 9000 : 2000 - kurs akredytowany przez IRCA i IATCA
20-22
25-29
18-20
22-24
5 PQU 30
Auditor wiodący systemu zarządzania jakością wg ISO 9000 : 2000 - kurs akredytowany przez IRCA i IATCA
25-29
23-27
20-24
7 PBM 01
BENCHMARKING - następny krok po ISO 9001
22
19-20
7 PBM 01
BENCHMARKING - następny krok po ISO 9001
22
24
II Systemy Zarządzania Środowiskowego wg normy ISO 14001
1 PEN 13
Interpretacja przepisów prawnych dla organizacji wdrażających ISO 14001
)) 3YSTEMY:ARZDZANIAiRODOWISKOWEGOWGNORMY)3/
1 PEN 13
Interpretacja przepisów prawnych dla organizacji wdrażających ISO 14001
13
13
2 PEN 09
Zrozumienie i wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego wg ISO 14001
9-11
2 PEN 09
Zrozumienie i wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego wg ISO 14001
9-11
3 PEN 06
Auditor wewnętrzny systemu zarządzania środowiskowego wg ISO 14001
3-5
6-8
4 PEN 07
Zaawansowany kurs auditorów SZŚ dla specjalistów w dziedzinie zarządzania jakością i zarządzania środowiskowego
(Auditor wiodący SZŚ wg ISO 14001:2004) - kurs akredytowany przez IEMA
25-29
25-29
27-1
5 PEN 10
Warsztaty doskonalące auditorów ISO 14001
6-7
26-27
26-27
))) 3YSTEMY:ARZDZANIA"EZPIECZEÎSTWEMI(IGIEN0RACYWG0../(3!3
1 PHS 19
Wdrożenie systemów zarządzania BHP zgodnych z PN-N-18001 / OHSAS 18001 i ocena ryzyka
1 PHS 19
Wdrożenie systemów zarządzania BHP zgodnych z PN-N-18001 / OHSAS 18001 i ocena ryzyka
27-29
27-29
2 PHS 20
Auditor wewnętrzny systemów zarządzania BHP wg PN-N-18001/OHSAS 18001
11-13
11-13
IV Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO 27001
1 PIT 02
13-17
)6 3YSTEMY:ARZDZANIA"EZPIECZEÎSTWEM)NFORMACJIWG)3/
1 PIT 02
Wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001
25-28
2 PIT 03
Podstawowe zagadnienia dotyczące zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001
25-28
20-22
13-16
2 PIT 03
Podstawowe zagadnienia dotyczące zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001
20-22
6-8
3 PIT 05
Auditor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001
4-6
16-18
3 PIT 05
Auditor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001
16-18
4 PIT 04
Auditor wiodący systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001
3-7
23-27
23-27
5 PIT 06
Przystowanie systemu BS 7799 do wymagań ISO 27001
18
18
3
3
V Systemy Zarządzania Jakością w Przemyśle Motoryzacyjnym ISO/TS 16949
1 PQU 04
Auditor wewnętrzny systemu zarządzania jakością w przemyśle motoryzacyjnym wg ISO/TS 16949
23-25
23-25
VI Pozostałe Systemy Zarządzania
1 PIMS 01
Auditor wewnętrzny zintegrowanych systemów zarządzania wg norm ISO 9001, ISO 14001, PN-N-18001/OHSAS 18001
13-15
6) 0OZOSTAE3YSTEMY:ARZDZANIA
1 PIMS 01
Auditor wewnętrzny zintegrowanych systemów zarządzania wg norm ISO 9001, ISO 14001, PN-N-18001/OHSAS 18001
20-22
2 PS 02
Budowanie systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP wg ISO 22000
20-22
6-8
15-17
2 PS 02
Auditowanie systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP wg ISO 22000 - Auditor wewnętrzny
3-5
6-8
2-4
13-15
3 PS 01
Auditowanie systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP wg ISO 22000 - Auditor wewnętrzny
5
27
25-27
5 PLAB 1
Przygotowanie laboratorii do wdrożenia ISO 9001:2000
Wprowadzenie do zarządzania bezpieczeństwem żywności według wg ISO 22000
3-4
27
16-17
6 PLAB 2
Auditowanie laboratorii badawczych w oparciu o ISO 9001:2000 oraz ISO 17025
4-5
20-21
6 PLAB 1
Przygotowanie laboratorii do wdrożenia ISO 9001:2000
16-17
VII System Handlu Emisjami
1 SHE 1
7 PLAB 2
Auditowanie laboratorii badawczych w oparciu o ISO 9001:2000 oraz ISO 17025
4-5
13-14
System handlu emisjami dla przedsiębiorstw
25-26
6)) 3YSTEM(ANDLU%MISJAMI
1 SHE 1
2 SHE 2
Wymagania monitorowania i pomiarów w systemie handlu emisjami
25-26
27
System handlu emisjami dla przedsiębiorstw
2 SHE 2
Wymagania monitorowania i pomiarów w systemie handlu emisjami
27
www.bsi-poland.com
Bliższe informacje o szkoleniach i certyfikacji
pod numerami telefonu
(022) 330 61 80
(022) 330 61 83
BSI Management Systems Sp. z o.o.
Oddział w Polsce
Saski Crescent, ul. Królewska 16
00-103 Warszawa
e-mail: info@bsiwarsaw.pl
bsi.indd 2
Podstawowy czarny
7/27/2006 4:24:36 PM
3-4
Zarządzanie procesami według ISO 9001 - identyfikowanie, mapowanie, dokumentowanie, zarządzanie
oraz doskonalenie procesów organizacji
2 PMI 02
5-6
4 PQU 28
Auditor wewnętrzny systemu zarządzania jakością wg ISO 9001
4 PQU 28
Auditor wewnętrzny systemu zarządzania jakością wg ISO 9001
17-21
23-27
6 PQU 32
Warsztaty doskonalące auditorów ISO 9001
19-20
6 PQU 32
Warsztaty doskonalące auditorów ISO 9001
3 PEN 06
Auditor wewnętrzny systemu zarządzania środowiskowego wg ISO 14001
Zaawansowany kurs auditorów SZŚ dla specjalistów w dziedzinie zarządzania jakością i zarządzania środowiskowego
(Auditor wiodący SZŚ wg ISO 14001:2004) - kurs akredytowany przez IEMA
4 PEN 07
5 PEN 10
Warsztaty doskonalące auditorów ISO 14001
III Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy wg PN-N-18001/OHSAS 18001
2 PHS 20
Auditor wewnętrzny systemów zarządzania BHP wg PN-N-18001/OHSAS 18001
3 PHS 21
Auditor wiodący systemów zarządzania BHP wg PN-N-18001 / OHSAS 18001
Wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001
4 PIT 04
20-24
Auditor wiodący systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001
5 PIT 06
Przystowanie systemu BS 7799 do wymagań ISO 27001
6 3YSTEMY:ARZDZANIA*AKOyCIW0RZEMYyLE-OTORYZACYJNYM)3/43
1 PQU 04
Auditor wewnętrzny systemu zarządzania jakością w przemyśle motoryzacyjnym wg ISO/TS 16949
2 PQU 05
Zrozumienie i interpretacja wymagań ISO/TS 16949
2-4
3 PS 01
25-27
Budowanie systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP wg ISO 22000
4 PS 03
Wprowadzenie do zarządzania bezpieczeństwem żywności według wg ISO 22000
4 PS 03
5 POS 01
Zrozumienie i wdrożenie systemu odpowiedzialności spolecznej wg SA8000
Redaktor naczelny:
Sekretarz redakcji:
Problemy
To masz STRZELECKI
Jadwiga DŁUGOSZ
Stali współpracownicy:
Prof. dr hab. Ewa GÓRSKA,
dr inż. Elżbieta KRODKIEWSKA-SKOCZYLAS, dr Piotr ROGALA
Opracowanie graf. i skład:
Sławomir DĄBROWSKI
Adres redakcji
ul. Chmielna 98, pok. 36, 00-801 Warszawa
tel./fax (022) 654 96 89, fax (022) 620 69 64
e-mail: projak@op.pl
Wydawca:
Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych SIGMA-NOT Sp. z o.o.
Ratuszowa 11, 00-950 Warszawa, Skrytka pocztowa 1004
tel.: (022) 818 09 18, (022) 818 98 32, fax: (022) 619 21 87
Internet: http://sigma-not.pl
Prenumerata: e-mail: kolportaz@sigma-not.pl
Informacje:
Jakości
miesięcznik
8
’2006
Artykuły są recenzowane
e-mail: informacje@sigma-not.pl
Spis treści
Sekretariat:
e-mail: sekretariat@sigma-not.pl
Druk:
Drukarnia Wydawnictwa SIGMA NOT, Warszawa, ul. Popiełuszki 21
Warunki prenumeraty
Zamówienia na prenumeratę czasopism wydawanych przez Wydawnictwo SIGMA-NOT moż-
na składać w
dowolnym terminie
. Mogą one obejmować dowolny okres, tzn. dotyczyć
dowolnej liczby kolejnych zeszytów każdego czasopisma.
Zamawiający – po dokonaniu wpłaty – może otrzymywać zaprenumerowany przez siebie tytuł
począwszy od następnego miesiąca. Zamówienia na zeszyty sprzed daty otrzymania wpłaty
będą realizowane w miarę możliwości z posiadanych zapasów magazynowych.
Prenumerata roczna
czasopism Wydawnictwa jest możliwa w dwóch wariantach:
prenumerata wersji papierowej,
Filozofia, nauka, jakość za granicą
Robert Karaszewski
Lean Six Sigma
4
prenumerata w pakiecie (pakiet zawiera całoroczną prenumeratę wersji papierowej +
rocznik czasopisma na jednej płycie CD, wysyłany po zakończeniu roku wydawniczego).
Prenumeratorzy, podpisujący z Wydawnictwem
umowę prenumeraty ciągłej
(odnawia-
nej automatycznie co roku), otrzymują
10% bonifikaty
od cen katalogowych czasopism.
Członkowie stowarzyszeń naukowo-technicznych zrzeszonych w FSNT-NOT oraz ucznio-
wie szkół technicznych każdego szczebla mają prawo do zaprenumerowania 1 egz. wy-
branego czasopisma po cenie ulgowej – pod warunkiem przesłania do Wydawnictwa
formularza zamówienia (lub kserokopii blankietu wpłaty), ostemplowanych pieczęcią ko-
ła SNT lub szkoły.
Prenumeratę można zamówić:
faksem:
(022) 891 13 74, (022) 840 35 89, (022) 840 59 49
mailem:
kolportaz@sigma-not.pl
poprzez Internet:
www.sigma-not.pl
listownie:
Zakład Kolportażu Wydawnictwa SIGMA-NOT Sp. z o. o., ul. Ku Wiśle 7, 00-
707 Warszawa, telefonicznie: (022) 840 30 86 lub (022) 840 35 89
Na życzenie klienta wysyłamy blankiety zamówień wraz z aktualną listą tytułów i cenni-
kiem czasopism.
Warunkiem przyjęcia i realizacji zamówienia jest otrzymanie z banku potwierdzenia dokonania
wpłaty przez prenumeratora. Dokument wpłaty jest równoznaczny ze złożeniem zamówienia.
Wpłat na prenumeratę można dokonywać na ogólnie dostępnych blankietach w urzędach pocz-
towych (przekazy pieniężne) lub bankach (polecenie przelewu), przekazując środki na konto:
Wydawnictwo SIGMA-NOT Sp. z o. o.
:
ul. Ratuszowa 11, 00-950 Warszawa, skr. pocz. 1004
nr 53 1060 0076 0000 4282 1000 0012
Na blankiecie wpłaty należy czytelnie podać nazwę zamawianego czasopisma, liczbę zama-
wianych egzemplarzy, okres, wersję i cenę prenumeraty oraz adres zamawiającego.
Dla prenumeratorów
pakietu
na rok 2006 Wydawnictwo oferuje dodatkowo roczniki ar-
chiwalne prenumerowanych czasopism z lat 2004-2005 na płytach CD w cenie 20 pln net-
to (+ 22% VAT) za każdy rocznik.
Pojedyncze zeszyty archiwalne
dostępne w wersji papierowej i – od 2004 ro-
ku – elektronicznej (cena 1 egz. netto wg aktualnego cennika). Na życzenie klienta wy-
stawiamy faktury VAT.
Sprzedaż zeszytów archiwalnych prowadzi :
Zakład Kolportażu Wydawnictwa SIGMA-NOT Sp. z o. o. (adres j.w.)
Klub Prasy Technicznej Wydawnictwa SIGMA-NOT Sp. z o. o.
Warszawa, ul. Mazowiecka 12, tel.: (022) 82743 65
W przypadku zmiany cen w okresie objętym prenumeratą lub zmian stawki VAT,
Wydawnictwo zastrzega sobie prawo do wystąpienia o dopłatę różnicy cen oraz prawo do
realizowania prenumeraty tylko w pełni opłaconej.
Cena prenumeraty na 2006 r.:
Cena jednego egzemplarza: 18 zł 0% VAT
Normalna: półroczna 108 zł
roczna 216 zł
Ulgowa: półroczna 54 zł
roczna 108 zł
W przypadku zmiany cen w okresie objętym prenumeratą, prenumeratorzy
zobowiązani są do opłaty różnicy cen.
Dział Reklamy i Marketingu:
00-048 Warszawa, ul. Mazowiecka 12
tel. (022) 827-43-66 e-mail: reklama@sigma-not.pl
Za treść ogłoszeń i reklam redakcja nie odpowiada Zastrzegamy sobie
prawo niezbędnych skrótów
w nadesłanych materiałach
Materiałów niezamówionych redakcja nie zwraca
Agnieszka Bieńkowska
Kontroling wiedzy – podstawy koncepcji
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10
Witold Pokora, Jerzy Szkoda, Andrzej Świderski
Zarządzanie konfiguracją – wymagania NATO (AQAP)
. . . . . . . . . . . . .
16
Maciej Urbaniak
Bariery związane z wdrażaniem systemów zarządzania. cz. III
. . . . . . . . .
21
Antoni Kleniewski, Dorota Kozłowska
Nadzorowanie wymagań prawnych – punkt widzenia auditora
. . . . . . . .
26
Agnieszka Izabela Baruk
Kreatywność pracowników wobec znużenia reklamą internetową
. . .
32
Tadeusz Dyr
Percepcja jakości usług – czynnikiem determinującym postępowanie
użytkowników na rynku regionalnych przewozów pasażerskich
. . . . . . .
37
Z prasy zagranicznej
ISO Management Systems, 3/2006
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
43
Felieton
Ewa Górska
Posłuchaj to do Ciebie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
44
Jakość w praktyce
Beata Michaliszyn-Gabryś
Upowszechnienie zielonych zamówień publicznych
. . . . . . . . . . . . . . . .
45
Piotr Białowąs
Efektywne wdrażanie Zintegrowanych Systemów Zarządzania
. . . . . .
52
Co nowego w Klubie Polskie Forum ISO 9000
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
53
54
Integracja z NATO i UE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
54
Recenzja:
Janusz B. Berdowski, Filip J. Berdowski: HACCP w teorii i praktyce . . . . . . . .
55
Klient w organizacji zarządzanej przez jakość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
56
nakład do 3000 egz.
ISSN 0137-8651
Spis treści podawany jest w internecie – http://sigmanot.pol.pl
RADA PROGRAMOWA:
przewodniczący:
prof. dr hab. Stanisław Tkaczyk,
członkowie:
pos. dr Grażyna Ciemniak,
mgr inż Jan Czechowski, mgr inż. Tadeusz Glazer, dr Wojciech Henrykowski, mgr inż. Janusz Leśniewski,
mgr inż. Hubert Leśnik, prof. dr hab. Jerzy Łańcucki, mgr Waldemar Mazan, mgr inż. Julian Pawlak,
dr Mirosław Recha, mgr inż. Jan Skrzypczak, prof. zw. dr hab. Elżbieta Skrzypek, prof. dr hab. inż. Jerzy Szkoda
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Varia
EXCELLENCE 2006 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
54
VI Międzynarodowa Konferencja „Multimedia w Biznesie” . . . . . . . . . . . . . . .
FILOZOFIA
NAUKA
JAKOŚĆ ZA GRANICĄ
Six Sigma
Robert
KARASZEWSKI
Procesy, które generują błędy nie mogą być realizowane
wystarczająco szybko, tak więc szybkość determinowana
jest wysoką jakością.
Implementacja metody
Six Sigma
pozwala na do-
konanie znaczącej poprawy jakości funkcjonowa-
nia organizacji. Niestety, uzyskiwane efekty nie ma-
ją bezpośredniego przełożenia na wzrost efektyw-
ności poszczególnych procesów. Dlatego też w wie-
lu przedsiębiorstwach, które z sukcesem dokonały
wdrożenia
Six Sigma
odnotowuje się brak lub jedynie
bardzo skromną poprawę szybkości przebiegu proce-
sów produkcyjnych, czy też marginalne zmiany sta-
nów magazynowych.
Z drugiej strony organizacje wprowadzające roz-
wiązania z zakresu
Lean
napotykają na znaczne
problemy w zakresie transformacji kultury organiza-
cyjnej. Rezultatem czego jest zazwyczaj zmargina-
lizowanie zakresu podejmowanych działań lub też
spowolnienie wewnątrzorganizacyjnej dyfuzji wy-
pracowanych rozwiązań. W konsekwencji okazuje
się często, iż w wyniku wdrożenia
Lean
uzyskana,
znaczna poprawa efektywności przebiegu procesów
obejmuje jedynie nieznaczny wycinek całości.
Warto również zwrócić uwagę, iż
Lean
ma cha-
rakter zdecydowanie bardziej operacyjny niż
Six Sig-
ma
. Co prawda podejście to wymaga zaangażowania
naczelnego kierownictwa w celu wsparcia promo-
cji
Lean
, jednak efekty tych działań ukierunkowa-
ne są wyłącznie na procesy wytwórcze. Strategia
Six
Sigma
swym zasięgiem obejmuje całą organizację i
w przeciwieństwie do
Lean
, jej środek ciężkości nie
jest ulokowany w obszarze procesów wytwórczych a
znajduje się bezpośrednio w przestrzeni pojawiania
się dysfunkcji bez względu na to czy miejscem ich
występowania jest produkcja, obsługa klienta, czy
też księgowość
1
.
Obserwacja przedsiębiorstw napotykających prob-
lemy w zakresie skuteczności obydwu koncepcji po-
zwoliła na stwierdzenie, iż często organizacje te roz-
poczynające wdrożenie
Six Sigma
na pewnym etapie
sięgają po rozwiązania z zakresu
Lean
. Co ciekawe,
identyczna tendencja występuje wśród firm wprowa-
dzających
Lean
. Utrudnienia w pokonywaniu barier
kultury organizacyjnej wymuszają z kolei sięgnię-
cie po skuteczne rozwiązania pozwalające na prze-
zwyciężenie problemów, które to instrumentarium
dostarcza
Six Sigma
. Sytuacja ta wywołała potrzebę
podjęcia działań na rzecz scalenia obydwu koncep-
cji i wypracowania jednego, spójnego rozwiązania.
Zdaniem M.L. George’a, jednego z prekursorów
Le-
an
Six Sigma
, fuzja
Lean
i
Six Sigma
jest niezbędna
z dwóch powodów
2
:
Lean
nie jest w stanie kontrolować przebieg po-
szczególnych procesów w oparciu o narzędzia staty-
stycznej kontroli,
stosowanie wyłącznie zasad Six Sigma nie
gwarantuje znaczącego usprawnienia szybkości
przebiegu procesów oraz nie prowadzi do redukcji
zaangażowanego kapitału.
Właściwe poznanie omawianej koncepcji wymaga
zapoznania się ze specyfiką zarówno
Six Sigma
jak i
Lean
. Jednakże w niniejszym artykule autor ograni-
czył się do przedstawienia wyłącznie podstawowych
założeń dotyczących
Lean
, ponieważ charakterystyka
założeń
Six Sigma
została już wielokrotnie prezento-
wana na łamach „Problemów Jakości”.
Lean
– istota szybkości przebiegu
procesów
Odkrycie wpływu szybkości przebiegu procesów
na koszty produkcji zawdzięczamy H. Fordowi, który
jako pierwszy zauważył, że stany magazynowe spo-
walniają procesy co bezpośrednio przekłada się na
ich nieekonomiczność. Jednakże stworzony i wyko-
rzystywany z sukcesem przez wiele lat, pomysł For-
da ograniczający nieekonomiczności procesów, miał
1
Por. A. Jednoróg, K. Torczewski,
Lean
Sigma – co łą-
czy
Lean
Manufacturing i strategię
Six Sigma
[w:] Materiały
Konferencyjne – II Konferencja
Lean
Manufacturing, Wrocław
2002, s. 153., C. Anderson, The number eight wire approach to
Lean
Six Sigma
, Chartered Accountants Journal, July 2005.
2
M. L. George,
Lean
Six Sigma
– Combining
Six Sigma
Quality with
Lean
Speed, New York 2002, s. xii.
4
2006 Sierpień
Problemy Jakości
Lean
Plik z chomika:
pitahayka
Inne pliki z tego folderu:
1_2006.pdf
(20697 KB)
2_2006.pdf
(10677 KB)
3_2006.pdf
(9506 KB)
4_2006.pdf
(9622 KB)
5_2006.pdf
(4340 KB)
Inne foldery tego chomika:
2004
2005
2007
2008
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin