PRZEMOC W RODZINIE I W SZKOLE Z PERSPEKTYWY.doc

(120 KB) Pobierz
PRZEMOC W RODZINIE I W SZKOLE Z PERSPEKTYWY

PRZEMOC W RODZINIE I W SZKOLE Z PERSPEKTYWY

OCEN I OPINII DZIECKA O TYM ZJAWISKU

(studium diagnostyczne na przykładzie badań uczniów gimnazjum)

Spis treści.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wstęp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ I

 

 

 

 

 

 

 

Socjalizacyjno edukacyjna analiza rozwoju psychofizycznego dziecka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. solcjalizacja w środowisku szkolnym

 

2. Socjalizacja i wychowanie w szkole

 

3. Pozaszkolne i poza rodzinne aspekty dojrzewania psychofizycznego i społeczno -

moralnego dziecka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ II

 

 

 

 

 

 

 

Przemoc jako zjawisko społeczne w aspekcie środowiskowym, rodzinnym i szkolnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Zjawisko przemocy w świetle literatury przedmiotu-analiza pojęciowa

 

2. Przyczyny i przejawy przemocy w środowisku społecznym

 

3. Przemoc rodzinna i szkolna wobec dziecka w świetle badań

 

4. Formy przemocy wobec dziecka w rodzinie i szkole

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ III

 

 

 

 

 

 

 

Tożsamość i podmiotowość jednostki w świetle

 

 

 

 

interdyscyplinarnych analiz społeczno – filozoficznych i edukacyjnych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Pojęcie tożsamości i podmiotowości człowieka

 

2. Drogi kształtowania osobowości podmiotowej

 

3. Społeczno – edukacyjne zagrożenia podmiotowości dziecka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ IV

 

 

 

 

 

 

 

Metodologia badań własnych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Problem badawczy – główne i szczegółowe pytania

 

2. Metody, narzędzia i techniki stosowane w diagnozie

 

3. Teren badań i charakterystyka respondentów

 

4. Informacje o przebiegu badań i sposobie analizy wyników

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ V

 

 

 

 

 

 

 

Przemoc stosowana wobec dziecka w rodzinie i szkole

 

 

 

 

w świetle badań diagnostycznych gimnazjalistów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Rozumienie zjawiska przemocy przez badanych

 

2. natężenie przemocy 

 

 

 

 

 

3. Informacje badanych o przemocy w ich środowisku szkolnym

 

4. Opinie przemocy i ocena wartościująca zjawiska ze względu

 

 

 

na uzyskane wypowiedzi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zakończenie

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin