PRZEMOC W RODZINIE I W SZKOLE Z PERSPEKTYWY
OCEN I OPINII DZIECKA O TYM ZJAWISKU
(studium diagnostyczne na przykładzie badań uczniów gimnazjum)
Spis treści.
Wstęp
ROZDZIAŁ I
Socjalizacyjno edukacyjna analiza rozwoju psychofizycznego dziecka
1. solcjalizacja w środowisku szkolnym
2. Socjalizacja i wychowanie w szkole
3. Pozaszkolne i poza rodzinne aspekty dojrzewania psychofizycznego i społeczno -
moralnego dziecka
ROZDZIAŁ II
Przemoc jako zjawisko społeczne w aspekcie środowiskowym, rodzinnym i szkolnym
1. Zjawisko przemocy w świetle literatury przedmiotu-analiza pojęciowa
2. Przyczyny i przejawy przemocy w środowisku społecznym
3. Przemoc rodzinna i szkolna wobec dziecka w świetle badań
4. Formy przemocy wobec dziecka w rodzinie i szkole
ROZDZIAŁ III
Tożsamość i podmiotowość jednostki w świetle
interdyscyplinarnych analiz społeczno – filozoficznych i edukacyjnych
1. Pojęcie tożsamości i podmiotowości człowieka
2. Drogi kształtowania osobowości podmiotowej
3. Społeczno – edukacyjne zagrożenia podmiotowości dziecka
ROZDZIAŁ IV
Metodologia badań własnych
1. Problem badawczy – główne i szczegółowe pytania
2. Metody, narzędzia i techniki stosowane w diagnozie
3. Teren badań i charakterystyka respondentów
4. Informacje o przebiegu badań i sposobie analizy wyników
ROZDZIAŁ V
Przemoc stosowana wobec dziecka w rodzinie i szkole
w świetle badań diagnostycznych gimnazjalistów
1. Rozumienie zjawiska przemocy przez badanych
2. natężenie przemocy
3. Informacje badanych o przemocy w ich środowisku szkolnym
4. Opinie przemocy i ocena wartościująca zjawiska ze względu
na uzyskane wypowiedzi
Zakończenie
magdagurtowska