stosowanie opanowanych elementow w grach i zabawach.doc

(49 KB) Pobierz
Tok lekcji

Temat: Gry i zabawy

Umiejętności: stosowanie opanowanych elementów  w grach i zabawach

Wiadomości: przyczyny powstawania wad postawy i sposoby korekcji

Motoryka: szybkość

Akcent wychowawczy: rozwijanie poszanowania przyrządów i przyborów do ćwiczeń

Klasa/płeć: 5 d / chłopcy
Ilość uczniów: 20

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozow.

Uwagi organ.-metod.

1.Zorganizowanie grupy

2.Motywacja do zajęć

3.Rozgrzewka

Psycho-motoryka

Profilaktyka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Kształtow. umiej. i dosk. sprawności

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Uspokojenie organizmu

 

 

 

6. Czynności org.-porządk.

 

7. Nastawienie do zajęć poza-lekcyjnych

1.      Zbiórka w szeregu

2.      Powitanie sportowe

1.      Podanie tematu lekcji

2.      Zapoznanie uczniów z zadaniami zajęć

1.      Zabawa ożywiająca „Berek ze skakanką” – dwie osoby wyzn. na berka trzymają skakankę ( za dwa końce ). Dziecko złapane dołącza się do goniących łapiąc skakankę w środku. Kiedy złapana zostanie kolejna osoba, dzieci trzymające dwa końce zaczynają uciekać, pozostałe dwie gonią.

2.   W miejscu:

1.   Ćw. RR:

       krążenia RR w przód, następnie w tył

2.      Ćw. w pł. strz. w przód

Pw. Zasadnicza

1.      skłon T w przód

2,3 pogłębienie

      4. wyprost

3.   Ćw. NN

Pw. Klęk podparty

1.      wymach PN w tył

2.      pw.

3.      Wymach LN w tył

4.      pw.

4.   Ćw. w pł. czoł.

Pw. Rozkroczna

1.      skłon T w bok

2.      wyprost

3.      skłon T w bok

4.      wyprost

5.   Ćw. RR iNN 

Pw. Przysiad podparty             

      1.  Wyrzut NN w tył

5.      pw.

6.   Ćw. w pł. złoż.

Krążenia T dookoła osi

7.      Ćw. mm brzucha

Pw. Leżenie tyłem

1.      siad równoważny, RR w bok

2.      leżenie

8.      Ćw. mm grzbietu

Pw. Leżenie przodem

1.      wznos RR i NN w górę

2.      opad

9.   Ćw. równoważne

      Pw. Siad prosty

1.      siad skulony

2.      siad równoważny

3.      siad skulony

4.      siad prosty

10.  Podskoki: Wyskoki w górę co trzeci podskok nogi przykurczamy pod brodę

1.      Zabawa bieżna „Berek ze zmianą” – na zewn. koła rozp. Gonitwę 1 i 2 jako berek. W każdej chwili mogą oni wbiec do środka koła i wywołać do zmiany dowolny nr. Wywołani uczest. Przyjmują rolę swoich poprzedników. Po złapaniu uciekającego przez berka następuje zmiana.

2.      Zabawa z mocowaniem „Kałuża” – wszyscy po obwodzie koła wirują tak, aby go nie przekroczyć i równocześnie starają się wciągnąć do kałuży swojego sąsiada.

3.      Zabawa rzutna „Wąż w kole”  -  3-5 os. Tw. tzw. Węża ustawiając się w rzędzie w środku dużego koła utw. Przez pozostałych U. Na sygnał U na obwodzie koła podając między sobą piłkę starają się trafić ostatniego z rzędu.

4.      Zabawa skoczna „Skoczki” – uczest. Zabawy skokami obunóż w przysiadzie z piłką trzymaną oburącz wyprost.RR pokonują odl. do choroągiewki i z powrotem.

5.      Zabawa zwinnościowa „Kto zręczniejszy” – na sygnał wszystkie pary wykonują skłon T w przód , starając się podnieś leżącą pomiędzy nimi szarfę.

6.      Gra zespołowa „Żywy Kosz” – gra oparta jest na przepisach gry w koszykówkę, drużyna posiadająca piłkę stara się szybkimi podaniami zakończyć akcję, rzucając do swojego kapitana stojącego na materacu.

1.   Ćw. uspokajające „Bum” – uczestnicy siadają w małych grupach tworząc okręgi. Począwszy od 1-ej osoby odliczają od 1 aż do nieskończoności. Każda liczba 3 lub jej wielokrotność (3,6,9,..) albo liczba zawierająca 3 (np. 13,23) nie może być wypowiedziana, lecz musi być zastąpiona słowem „BUM”. Osoba, która się pomyli zaczyna od nowa.

 

1.      Sprzątanie sprzętu

2.      Podsumowanie lekcji

 

1.      Zachęcanie do wykorzystania poznanych gier i zabaw na podwórku w czasie wolnym

2.      Pożegnanie z klasą

2min

 

3min

 

 

 

 

 

 

 

Po 5x

 

3x

 

 

 

 

3x

 

 

 

 

 

3x

 

 

 

 

3x

 

 

 

po 5x

 

3x

 

 

 

3x

 

 

 

3x

 

 

 

 

 

10x

2min

 

 

 

2min

 

3min

 

 

5min

 

3min

 

5min

 

 

2min

 

 

 

 

2min

 

 

1min

-          spr. gotowości do zajęć

-          spr. stroju sportowego

 

 

-          w zab. U nie mogą dobiegać do ścian i drabinek

 

-          ust w rozsypce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-     ust. koło w odl. od ścian i urządzeń min 2m.

 

 

-    trzeba zaznaczyć          aby U używali siły z umiarem

 

-    Wąż  chwyt za biodra

-          tzw. Ogon węża

-          ust. w rzędach przy ścianie

 

-    ust. w szeregach tyłem do siebie

-    dwie  drużyny, kapitan znajduje się na materacu.

 

 

 

 

 

 

-  niećwiczący

 

 

              Najlepsza strona o Kulturze Fizycznej:

  www.konspektywf.prv.pl  

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin