Protokół z hospitacji zajęć edukacyjnych
Miejsce: Szkoła Podstawowa dla Uczniów z Upośledzeniem Umysłowym w Stopniu Umiarkowanym i Znacznym, klasa II „a”
Data: 21.09.2007
Liczba godzin: 3
Prowadzenie: mgr B. Silkowska
Temat tygodniowy: Jestem dziewczynką, jestem chłopcem
Cele ogólne:
· rozróżnianie postaci chłopca i dziewczynki
· budowanie poprawnych wypowiedzi
· rozpoznawanie jesieni- jako pory roku
· rozróżnianie pór roku
Metody pracy:
· waloryzacyjna
· metoda Knilla
Formy pracy:
· indywidualna
· zbiorowa
Środki dydaktyczne:
· płyta z muzyką do metody Knilla
· bańki mydlane
· ilustracje pór roku
· drewniane układanki tematyczne
· nożyczki
· klej
· kredki
· kasztany
Przebieg zajęć:
Ø Przywitanie.
Ø Ćwiczenia programem Knilla.
Ø Dmuchanie baniek mydlanych, każde dziecko po kolei próbuje, następnie prowadzący robi bańki.
Ø Sprawdzenie listy obecności.
Ø Każde dziecko bierze znaczek słoneczka i przyczepia go obok swojego zdjęcia na ściennej liście obecności. Osoby nieobecne zaznacza się chmurkami.
Ø Wyznaczenie dyżurnego.
Ø Obserwacja pogody za oknem i zmiana znaczka na kalendarzu pogody.
Ø Rozmowa na temat nowej pory roku- jesieni. Pokaz kasztanów. Elementy różnicujące jesieni lato.
Ø Wybór odpowiedniego obrazka, ilustrującego jesień, spośród czterech obrazków z porami roku.
Ø Wycinanie obrazka jesieni. Przyklejanie go do zeszytu oraz kolorowanie.
Ø Praca z drewnianymi układankami tematycznymi (zbiór zwierząt, środków transportu).
Ø Przygotowanie do śniadania.
Ø Śniadanie
Ø Czynności porządkowe.
Ø Zabawa dowolna.
Ø Pożegnanie
jarzab