protokół 21(1).doc

(28 KB) Pobierz
Protokół z hospitacji zajęć edukacyjnych

Protokół z hospitacji zajęć edukacyjnych

 

Miejsce: Szkoła Podstawowa dla Uczniów z Upośledzeniem Umysłowym w Stopniu Umiarkowanym i Znacznym, klasa II „a”

 

Data: 21.09.2007

 

Liczba godzin: 3

 

Prowadzenie: mgr B. Silkowska

 

Temat tygodniowy: Jestem dziewczynką, jestem chłopcem

 

Cele ogólne:

·         rozróżnianie postaci chłopca i dziewczynki

·         budowanie poprawnych wypowiedzi

·         rozpoznawanie jesieni- jako pory roku

·         rozróżnianie pór roku

 

Metody pracy:

·         waloryzacyjna

·         metoda Knilla

 

Formy pracy:

·         indywidualna

·         zbiorowa

 

Środki dydaktyczne:

·         płyta z muzyką do metody Knilla

·         bańki mydlane

·         ilustracje pór roku

·         drewniane układanki tematyczne

·         nożyczki

·         klej

·         kredki

·         kasztany

 

 

Przebieg zajęć:

Ø      Przywitanie.

Ø      Ćwiczenia programem Knilla.

Ø      Dmuchanie baniek mydlanych, każde dziecko po kolei próbuje, następnie prowadzący robi bańki.

Ø      Sprawdzenie listy obecności.

Ø      Każde dziecko bierze znaczek słoneczka i przyczepia go obok swojego zdjęcia na ściennej liście obecności. Osoby nieobecne zaznacza się chmurkami.

Ø      Wyznaczenie dyżurnego.

Ø      Obserwacja pogody za oknem i zmiana znaczka na kalendarzu pogody.

Ø      Rozmowa na temat nowej pory roku- jesieni. Pokaz kasztanów. Elementy różnicujące  jesieni  lato.

Ø      Wybór odpowiedniego obrazka, ilustrującego jesień, spośród czterech obrazków z porami roku.

Ø      Wycinanie obrazka jesieni. Przyklejanie go do zeszytu oraz kolorowanie.

Ø      Praca z drewnianymi układankami tematycznymi (zbiór zwierząt, środków transportu).

Ø      Przygotowanie do śniadania.

Ø      Śniadanie

Ø      Czynności porządkowe.

Ø      Zabawa dowolna.

Ø      Pożegnanie

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin