plan.doc

(36 KB) Pobierz
PLAN

PLAN

METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

 

Data: 6. IX.2000 r.

Klasa: I a LT

 

 

Zadanie główne ( temat lekcji ):

L.A. Doskonalimy rozbieg i odbicie w skoku w dal technikę naturalną.

 

Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :

Sprawności motorycznej

Uczeń

-          rozwinie koordynację ruchową RR, NN

-          rozwinie zwinność i gibkość

-          zwiększy orientację przestrzenno - ruchową

-          wzmocni siłę mięśni nóg

-          poprawi szybkość i moc

 

 

Umiejętności

 

Uczeń

-          umie prawidłowo wykonać rozbieg i odbicie w skoku w dal

-          potrafi wykonać skok w dal techniką naturalną

-          potrafi współpracować ze współćwiczącym

 

Wiadomości

 

Uczeń

-          wie co to jest koordynacja ruchowa

-          zna zasady bezpiecznego poruszania na skoczni

-          zna zasady doboru ćwiczeń

-          zna przepisy skoków

 

 

Usamodzielniania

 

Uczeń

-          wdraża się do kontroli i oceny współćwiczących :

           ·     wskazuje współćwiczącemu błędy przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń

-          wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej

-          dba  o bezpieczeństwo swoje i koleżanek

 

Opracowanie i prowadzenie

    mgr Kamila Nobis

 

© by Kamila Nobis

Części lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część wstępna

Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

- słucha    informacji                       nauczyciela

-zapoznaje  się  z zadaniami lekcji

- poleca zbiórkę

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji

- podaje temat lekcji

- wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

- pogadanka

Część główna A

Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku.

Poprawi koordynację ruchową RR i NN.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

> wykona ćwiczenia rozgrzewające

- bieg truchtem

- ćwiczenia ramion i obręczy barkowej

- ćwiczenia nóg i pasa biodrowego

- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej

- ćwiczenia szyi i głowy

- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie czołowej

-ćwiczenia ramion i nóg łącznie

- ćwiczenia szybkościowe i skocznościowe (  przebieżka,  przyspieszenie, wieloskoki ) 

- przygotuje uczniów do realizacji głównego zadania lekcji

- poleca i pokazuje ćwiczenia

- nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń

- naśladowcza  ścisła

 

 

 

 

 

 

Doskonali rozbieg i odbicie w skoku w dal.

Wdroży się do kontroli i oceny współćwiczących.

Poprawi koordynację ruchową.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mierzy skok współpartnera.

> wykonuje

- wskazuje współćwiczącym błędy przy wykonywaniu ćwiczeń

- odmierzanie pełnego rozbiegu (22 kroki) i oznaczenie go

- odbicie z progu z miejsca

- odbicie z progu  jedną nogą z marszu, truchtu, biegu z dobrą pracą RR

- odbicie z progu  z pełnego rozbiegu

- jw. z pracą RR

- pełną formę skoku w dal z prawidłowym rozbiegiem i odbiciem

- jw. z pomiarem skoku

 

- przypomni technikę skoku w dal techniką naturalną

- poleca ćwiczenia

- czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń

 

- zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

© by Kamila Nobis

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku.

Wykona ćwiczenia rozluźniające i oddechowe.

oceni poziom własnych umiejętności.

 

 

- wykona ćwiczenia oddechowe , uspokajające i rozciągające szczególnie mm NN w marszu i rozsypce

- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające

- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji

- poleca sprzątnięcie sprzętu

 

 

 

 

- naśladowcza ścisła

 

- zadaniowa ścisła

- pogadanka

 

 

 

 

 

3

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin