nr1_2008.pdf

(232 KB) Pobierz
Microsoft Word - Dacia Kiosk Nr 1 - 2008.doc
KIOSK (1/2008)
Przestronność
przede wszystkim
Logan MCV jest samochodem
przestronnym, dość dobrze
wykonanym i tanim. Do tego moŜe
nim podróŜować nawet siedem osób.
(…) W porównaniu do wersji sedan rozstaw
osi zwiększono o 27 cm, co zaowocowało
zdecydowanie większą ilością miejsca w
środku. Samochodem moŜe podróŜować
pięć lub siedem osób. (…) Dacia Logan
MCV w wersji 7osobowej to samochód dla
większych rodzin. MoŜe teŜ słuŜyć jako
taksówka do przewoŜenia większej niŜ
standardowo liczby pasaŜerów.
Moto Express 13/11/2007
Hatchback w rytmie samby
Krótko i statystycznie
Sukces Logana zaskoczył nawet
producenta. Nie dziwi więc fakt, iŜ
Renault sukcesywnie powiększa liczbę
wersji przeboju z Rumunii. (…) Sandero
jest praktycznym 5drzwiowym
hatchbackiem, zbudowanym na platformie
B0 wykorzystywanej w Dacii Loganie (…)
Sandero to pojemne auto za
niewielkie pieniądze. Bezpieczeństwo
pasaŜerów zapewnia nie tylko odpowiednia
konstrukcja nadwozia, ale równieŜ
wyposaŜenie obejmujące trzypunktowe
pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne
oraz seryjny układ ABS. Jedno jest
pewne: w chwili debiutu w Europie
będzie to jeden z najtańszych 5
drzwiowych hatchbacków klasy B.
Auto Świat 08/10/2007
Dacia Logan najpopularniejsza
W trzecim kwartale bieŜącego roku sprzedaŜ nowych
aut osobowych w krajach Europy Środkowo
Wschodniej zwiększyła się o prawie 15 %,
osiągając poziom 325 tys. egzemplarzy.
Najpopularniejszą marką jest Skoda,
najpopularniejszym modelem Dacia Logan przed Skodą
Fabia, a największym rynkiem zbytu w regionie jest
Rumunia przed Polską.
Super Nowości 03/12/2007
Jubileuszowy Logan
Pod koniec września z linii montaŜowej zakładów
francuskiej grupy Renault w Rumunii zjechał 500
tysięczny egzemplarz samochodu Dacia Logan.
Dziennik Bałtycki 31/10/2007
Dacia: 3 mln aut!
Dacia wyprodukowała juŜ 3 miliony samochodów.
Jubileuszowy Logan wyjechał z fabryki w Pitesti w 39
lat po jej uruchomieniu.
Rzeczpospolita 03/10/2007
127536632.021.png 127536632.022.png 127536632.023.png 127536632.024.png 127536632.001.png
KIOSK (1/2008)
Jak feniks z popiołów
Obszerny samochód w atrakcyjnej cenie nie
potrzebuje specjalnej reklamy. A na dodatek nie
jest brzydki. W przeciwieństwie do wielu rywali
był od podstaw projektowany jako sedan, stąd
do proporcji nadwozia nie moŜna mieć
zastrzeŜeń. Samochód zadebiutował w roku 2004,
dlatego podaŜ egzemplarzy uŜywanych jest jak na razie
ograniczona. Najtańsze egzemplarze kosztują 1719
tys. zł. (…) WysokopręŜne Logany trafiają do nas takŜe
w ramach prywatnego importu. Na podaŜ części
mechanicznych do Logana nie moŜna narzekać
samochód bazuje w końcu na gotowych
rozwiązaniach Renault.
Motor 19/11/2007
Sto tysięcy km bez zadyszki!
SłuŜba „na taksówce" stawia przed samochodem szczególne
wymagania. Przede wszystkim musi być bezawaryjny kaŜdy
postój w warsztacie to przerwa w pracy i podwójna strata
pieniędzy. Pan Paweł, taksówkarz z Warszawy, dwa lata temu
postanowił zaufać debiutującej wówczas Dacii Logan „Potrzebowałem
przede wszystkim dobrego i taniego w eksploatacji narzędzia
pracy. Wybrałem Logana, bo miał przystępną cenę i prostą
konstrukcję opartą na technice Renault".
Z podobnego powodu postanowiło zaufać nowej Dacii wiele innych
osób. Większość z nich kupiła Logana, bo był po prostu tani. Z
pewnością, gdyby za produkcją współczesnej Dacii nie stał francuski
koncern, sama niska cena nie zapewniłaby dobrej sprzedaŜy. Renault po
przejęciu rumuńskiej fabryki postanowił rozpocząć tam produkcję
prostego i taniego auta, przeznaczonego głównie na rynki środkowej i
wschodniej Europy. Dla odróŜnienia od nowoczesnych modeli Renault
pozostawiono nazwę.
(…) Nie Ŝałuję wyboru Dacii Logan, spełniła bowiem wszystkie
moje oczekiwania. Nie jest kosztowna w utrzymaniu, a prosta
konstrukcja pozwala wykonać większość czynności
obsługowych samemu. Myślę, Ŝe przy mniej intensywnej
eksploatacji niŜ u mnie moŜe być to pewne auto na długie lata.
(…) Wiele osób jadących Loganem pierwszy raz jest zaskoczonych
ilością miejsca w środku mówi pan Paweł. Sporo przestrzeni oferuje
teŜ 510 litrowy bagaŜnik.
(…) Auto nie ulega powaŜnym awariom, a jeśli juŜ coś się stanie, to
naprawy moŜe podjąć się kaŜdy mechanik nie będzie ona kosztowna.
Zaufanie do tego modelu wzbudza układ napędowy pochodzący z
Renault. Zwłaszcza nieskomplikowany silnik 1.4, który udaną
konstrukcję zdąŜył juŜ udowodnić, słuŜąc w kilku popularnych modelach.
Auto Świat 29/10/2007
127536632.002.png 127536632.003.png 127536632.004.png 127536632.005.png 127536632.006.png
KIOSK (1/2008)
Dacia Logan więcej czadu!
Od września moŜna kupić Logana z
mocniejszym wariantem, 85 KM.
Moment wzrósł ze 160 Nm do 200 Nm.
RóŜnica w osiągach powinna być
odczuwalna, 85konny sedan przyspiesza
do setki w 13 s, 68konny w 15 s.
Giełda Samochodowa 19/10/2007
Logan przyjazny środowisku
Spalanie zaledwie 2,72 l paliwa na 100 kilometrów to znakomity wynik.
Podczas tegorocznego Michelin Challenge Bibendum zaprezentowano Dacię Logan w
koncepcyjnej wersji eco2. Dzięki wprowadzonym usprawnieniom silnika i
skrzyni biegów, samochód z dieslem 1,5 dCi/85 KM zuŜywa średnio zaledwie
2,72 l paliwa na 100 km. Nie bez znaczenia jest przy tym poprawiona aerodynamika
(zmieniony kształt przedniego zderzaka, dodatkowe spojlery, przeprojektowane felgi).
Polska – Dziennik Bałtycki 27/12/2007
Dacia Logan pick up
Kombivan bez podatku VAT
Dacia uzupełni wkrótce gamę modelu
Logan o wersję pick up.
Skonstruowane głównie z myślą o małych
firmach auto posiada wszystkie zalety
Logana, który jest juŜ oferowany w
odmianach: sedan, kombi i dostawczej.
Echo Dnia 01/10/2007
Zewnętrznie cięŜarowy Logan wygląda jak wersja osobowa. Gdy wiosną
Renault wprowadzał na rynek Dacię Logan MCV, zapowiadał, Ŝe
jesienią będzie teŜ dostępna jako auto cięŜarowe. I słowa
dotrzymał. Od września Logan MCV oferowany jest w pięciu wersjach z
homologacją cięŜarową.
Wersje te są dobrym rozwiązaniem dla klientów, którzy potrzebują
taniego w eksploatacji samochodu z duŜą przestrzenią bagaŜową do
uŜytkowania w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Logan MCV to przestronny kombivan o duŜej pojemności ładunkowej,
posiadające wszystkie zalety sedna, a dodatkowo oferujące moŜliwości
kształtowania konfiguracji wnętrza. Maksymalnie auto moŜe przewieźć
nawet siedmiu dorosłych pasaŜerów. (…) W wersji 5miejscowej
mieści juŜ 700 l, a gdy autem jadą dwie osoby przestrzeń bagaŜowa
wynosi 2350 l. Nie ulega więc wątpliwości, Ŝe Logan MCV stanowi
ciekawą ofertę na rynku kombi.
Gazeta Współczesna 15/10/2007
127536632.007.png 127536632.008.png 127536632.009.png 127536632.010.png 127536632.011.png 127536632.012.png 127536632.013.png 127536632.014.png
KIOSK (1/2008)
Prawie autobus
To nie Dacia!
Dacia Logan wywołała zamieszanie na
europejskim rynku. Odmiana kombi tego
pojazdu udowadnia, Ŝe tanie auto moŜe
być pojemne, praktyczne i trwałe.
(…) Dacia Logan powstała przy wykorzystaniu
wielu elementów renaulta. Francuski jest silnik,
skrzynia biegów, zawieszenie i elementy
osprzętu. By zminimalizować cenę, zastosowano
materiały wykończeniowe niŜszej jakości, ale o
akceptowalnej estetyce. Brakuje regulacji
ustawienia kolumny kierownicy, a zawieszenie
dostosowano do uŜytkowania w państwach o nie
najlepszym stanie dróg. Atutem auta jest
przestronność wnętrza i bagaŜnika.
(…) Zakładano, Ŝe Logan znajdzie licznych
nabywców w Europie Środkowo Wschodniej i
na Bliskim Wschodzie uruchomiono montaŜ
tych aut w Iranie, a w Rosji sprzedawane są z
logo Renault. Plany sprawdziły się częściowo,
gdyŜ biedniejsze kraje zaakceptowały Dacię, ale
ze spokojem. Zaskoczeniem było, Ŝe drugim po
Rumunii odbiorcą została... Francja. CzyŜby
gol do własnej bramki? Nie, gdyŜ bogaci
Francuzi kupują Logany jako kolejny
pojazd w rodzinie lub jako narzędzie pracy
w małych firmach.
(…) Aby rozszerzyć grupę odbiorców, firma ma w
ofercie takŜe wersję kombi, MCV. Nie jest to
jednak przeciętne nadwozie. MoŜna je dowolnie
aranŜować, zaleŜnie od potrzeb transportowych,
w czym zasługa składanych siedzeń środkowego
i tylnego rzędu.
Skąd środkowy rząd? Uniwersalny Logan moŜe
przewieźć do siedmiu osób. Kilkoma ruchami
auto moŜna przekształcić w pojemną
bagaŜówkę, bo rozstaw osi i długość pojazdu są
większe, niŜ w wersji sedan.
Na polskim rynku, to jedyny samochód
siedmioosobowy w cenie poniŜej 40 tys. zł.
To taki przyjaciel rodziny, który przy
nieduŜych wymaganiach odpłaca się
niskimi kosztami eksploatacji i (o dziwo)
niską awaryjnością. Potwierdzają to liczne
opinie na forach internetowych,
poświęconych pojazdom spod znaku
błękitnej tarczy.
Ziemia Gorzowska 29/10/2007
Nasi Czytelnicy są zaskoczeni tym, co prezentuje
sobą rumuńskie kombi. Tym razem w naszym
studiu fotograficznym, gdzie Czytelnicy mają
okazję pierwszy raz zapoznać się z testowanym
przez nich samochodem, dyskusja była
wyjątkowo oŜywiona. Dawno juŜ Ŝaden model
nie budził takiego zaciekawienia jak Dacia
Logan MCV.
(…) Paweł Mariański, z zawodu mechanik
lakiernik, stwierdził krótko: Renault. Jego
wprawne oko od razu dostrzegło pochodzące z
aut tej marki detale, np. klamki drzwi. Paweł
był nawet bardzo zaskoczony starannością
wykonania nadwozia, spasowaniem
elementów i jakością pokrywy lakierniczej.
„AŜ trudno uwierzyć, Ŝe to auto
produkowane w Rumunii, niektóre Renault
nie są aŜ tak dobrze zrobione" mówił. Co
najciekawsze, wszyscy uznali, Ŝe
gdyby na karoserii Dacii widniało logo bardziej
uznanej marki, nie wzbudziłoby to wcale ich
zdziwienia. (…) Mamy trójkę dzieci, więc auto
czterodrzwiowe to dla nas konieczność. Mieliśmy
samochód trzydrzwiowy, ale sadzanie dzieci na
tylnej kanapie i pakowanie wszystkich rzeczy
było istnym horrorem. Wygląda więc na to, Ŝe
Dacia Logan MCV, która jest duŜa prawie
jak van, to dla nas idealna propozycja
moŜe nie auto marzeń, ale takie, które bez
najmniejszych problemów zaspokoiłoby
wszystkie potrzeby w codziennym i
urlopowym uŜytkowaniu. Jedną z
najwaŜniejszych cech Logana MCV jest
bardzo duŜy, funkcjonalny bagaŜnik.
Niewątpliwym plusem Dacii jest równieŜ
łatwy dostęp do przestronnego wnętrza.
Spodobały nam się takŜe wygodne fotele
(zobaczymy, czy to samo powiemy o nich po
pokonaniu długiej trasy) oraz to, Ŝe wszystkie
elementy obsługi są pod ręką. Dla mnie jako
mechanika lakiernika waŜne jest takŜe to, Ŝe
Dacia pochodzi z koncernu Renault. Znam
doskonale samochody tej marki i wielokrotnie je
obsługiwałem (takŜe wysokopręŜne silniki 1.5
dCi), więc bez najmniejszych problemów
mógłbym sam serwisować i naprawiać Logana.
Auto Moto 1/10/2007
127536632.015.png 127536632.016.png 127536632.017.png 127536632.018.png 127536632.019.png 127536632.020.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin