To był zamach smolensk 2010.doc

(1104 KB) Pobierz
To był zamach - mówią niemiecki i polski ekspert

To był zamach - mówią niemiecki i polski ekspert

ENGLISH

DEUTSCH

FRANÇAIS

ITALIANO

ESPAÑOL

Smolensk-2010.pl

CHCEMY PRAWDY

Wiadomości prasowe, komentarze blogerów, wnioski internautów, najnowsze fakty, kłamstwa MAK, cynizm i bezkarość odpowiedzialnych

POZNAJ TABU GAZU LUPKOWEGO

POLSKIE MEDIA DESPERACKO ODWRACAJĄ UWAGĘ OD FILMU "List z Polski"
HIPOTEZA ZAMACHU - ARGUMENTY W PIGUŁCE
CIA: Tusk to rosyjska marionetka
Zyski zamachowców oraz geneza i przebieg zamachu
Towarzyszom z Informacji (CO WIESZ O KOMOROWSKIM I WSI ?!)

Polecam

·         MAPA PYTAŃ

·         Gorący temat

·         Polecamy

·         Dezinformacja

·         Hipotezy

·         Blogi

·         54 pytania

·         Galerie zdjęć

·         forum

RSS

» SYSTEM TAWS ma dokładność wysokości rzędu 1 metra. Nie można się z nim rozbić.

« Rosyjskie bombowce nad Bałtykiem: Zareagowały myśliwce NATO O jedno kłamstwo za daleko »

 

Eugeniusz Wróbel był gotów do polemiki z MAK

Publikacja w serwisie: 19 October 2010
Klikaj przycisk +1, aby osoby z listy kontaktów widzieli Twoje rekomendacje w wyszukiwarce

tagi: Eugeniusz Wróbel, GPS, Jerzy Polaczek, Marcin Austyn, pół roku po katastrofie, publikacja raportu MAK, specjalista z zakresu komputerowych systemów sterowania lotem samolotów

Zobacz także:

» "List z Polski" » Inżynier Wróbel miał pomóc analizować raport MAK » Wałęsa gotów do powrotu do polityki » Miedwiediew: gotów jestem powiedzieć Polakom… » Prof. Andrzej Nowak: Tylko całkowite odrzucenie tego raportu, bez żadnej z nim polemiki, jest jedynym sensownym i właściwym działaniem » Ewidentne zacieranie śladów » emerytowany oficer CIA: TO NIE BYŁ WYPADEK

Jeden z najlepszych w Polsce specjalistów z zakresu komputerowych systemów sterowania lotem samolotów ginie w nieprawdopodobnych okolicznościach

Pół roku po katastrofie i na trzy dni przed publikacją przez MAK raportu na temat przyczyn katastrofy na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj w nieprawdopodobnych okolicznościach ginie dr inż. Eugeniusz Wróbel. Wykładowca na Politechnice Śląskiej spełniał wszelkie kryteria, aby być powołanym w skład biegłych polskiej prokuratury. Należał do nielicznego grona ekspertów, którzy doskonale orientują się w tematyce lotniczej i są w stanie poddać merytorycznej ocenie dokument moskiewskiego Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego.

Doktor inż. Eugeniusz Wróbel wykładał na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Był wybitnym specjalistą od komputerowych systemów sterowania lotem samolotów. W swojej pracy naukowej zajmował się również tematyką z zakresu teleinformatyki w transporcie lotniczym. Był specjalistą od precyzyjnej nawigacji satelitarnej dla lotnictwa, specjalizował się też w kwestiach światowych i europejskich instytucji i organizacji transportu lotniczego oraz w przepisach lotniczych krajowych i unijnych. W latach 90. był wicewojewodą katowickim. Z jego inicjatywy powstało Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, które pod jego nadzorem doprowadziło do uruchomienia i rozbudowy Międzynarodowego Portu Lotniczego “Katowice” w Pyrzowicach. W latach 1998-2001 jako ekspert sejmowej Komisji Transportu i Łączności oraz doradca kolejnych ministrów transportu i gospodarki morskiej uczestniczył m.in. w opracowaniu projektu prawa lotniczego. Od listopada 2005 do grudnia 2007 roku pełnił funkcję wiceministra w resorcie transportu. Ostatnio zaangażowany był m.in. w tworzenie Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowo-Wschodniej przy Politechnice Śląskiej.
Wróbel był specjalistą od programowania w asemblerze, współautorem publikacji o zastosowaniu odbiornika PolaRx3 firmy Sentrino w nawigacji samolotów. Jest to różnicowy odbiornik nawigacji satelitarnej GPS działający na dwóch częstotliwościach i sygnałach o bardzo wysokiej precyzji, odporny na zakłócenia zewnętrzne. Eugeniusz Wróbel niedawno był moderatorem na międzynarodowej konferencji poświęconej problemom nawigacji lotniczej. W prywatnych rozmowach podawał w wątpliwość, że wrak na Siewiernym to Tu-154 Lux o numerze bocznym 101.

Jak podkreślił w rozmowie z nami poseł Jerzy Polaczek (PiS), minister transportu w rządzie PiS, który blisko współpracował z Eugeniuszem Wróblem, już wiadomość o zaginięciu wzbudziła jego niepokój, a informacje o okolicznościach śmierci sugerujących udział w zdarzeniu jego syna przyjmuje z niedowierzaniem. Jak zaznacza, Eugeniusz Wróbel miał wzorową rodzinę, dorosłe dzieci, usamodzielnione i zawodowo czynne. Był osobą bardzo zaangażowaną, także w kwestie związane z katastrofą smoleńską, służył swoim doświadczeniem i wiedzą na temat lotnictwa. Polaczek konsultował z nim treść części interpelacji poselskich kierowanych w sprawie wyjaśnienia przyczyn katastrofy samolotu z prezydentem RP na pokładzie. – Był w tym temacie wyjątkowo na bieżąco. Mogę śmiało powiedzieć, że Eugeniusz był jedną z niewielu osób w kraju, które w sensie intelektualnym i przedmiotowym byłyby w stanie formułować wnioski i uwagi, słowem – odnosić się do całokształtu raportu MAK – ocenił.

Z ustaleń prokuratury wynika, że Eugeniusz Wróbel został zamordowany we własnym domu, a jego ciało wrzucono do Zalewu Rybnickiego. Do zabójstwa przyznał się jego syn Grzegorz, który złożył obszerne wyjaśnienia, jednakże wczoraj w prokuraturze odwołał swoje wcześniejsze zeznania. Śledczy nie chcą podać, czy posiadają informacje wskazujące na udział innych osób w zbrodni oraz jaki był jej motyw.
Marcin Austyn

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20101019&typ=po&id=po01.txt

19 października 2010

Oceń artykuł:

(4.88)
głosów: 43

Polecam

tagi: Eugeniusz Wróbel, GPS, Jerzy Polaczek, Marcin Austyn, pół roku po katastrofie, publikacja raportu MAK, specjalista z zakresu komputerowych systemów sterowania lotem samolotów

Komentarze: »

Jeśli uważasz że któryś komentarz nie powinien się tutaj znaleźć zgłoś to na adres:

admin@smolensk-2010.pl

·        

Inka :

Szkoda człowieka. Szkoda życia. Szkoda również, że zginęła osoba, która mogła przeciwstawić się kłamstwom MAKu w sprawie katastrofy.

[*]

Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up77 Thumb down 2

# 19 October 2010 godzina: 7:32 pm

·        

robo :

Prawda o śmierci E.Wróbla zacznie sie wyjaśniać po takim samym czasie , jak Olewnika. To wszystko jest sterowane .Tyle się wyjaśnia , ile akurat potrzeba i kierunki wyjaśniania są zawsze odpowiednio nadawane .Taki mamy Państwo(czyli nie mamy )

Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up96 Thumb down 1

# 20 October 2010 godzina: 9:53 am

·        

micho196 :

S*******y!! ile jeszcze osob musi zginac zeby calkowicie zatuszowac to co tam sie naprawde wydarzylo?? Najgorsze jest to ze wiekszosc obywateli tego po*******ego kraju popiera tych, ktorzy maja rece splamione kwia! Bezczelnie przy tym udajac ze nic sie tak naprawde nie stalo. Noz mi sie w kieszeni otwiera jak slucham manipulacyjnych i stonowanych wypowiedzi liderow niektorych ugrupowan politycznych… S*************o tych ludzi wykracza poza wszelkie granice w formuowaniu oszczerstw oraz beznadziejnych zarzutow wobec opozycji jak i kazdego kto ma odmienne zdanie niz narzucane przez media. Wszystko po to aby wyeliminowac tych, ktorzy jako jedyni dążą do przedstawienia spoleczenstwu prawdziwego biegu wydarzen podczas rzekomej “katastrofy”. Wrobel wiedzial co tam sie stalo! Co jeszcze sie musi stac zeby wreszcie winni poniesli odpowiedzialnosc za mord na oczach calego swiata 96, a juz teraz 97 obywateli NASZEGO panstwa POLSKIEGO? Wszystkie te moralne prostytutki kazdego dnia przekonuja swoich ciemnych wyborcow do kolejnej bajki ktora nie stanowi zadnego logicznego uzasadnienia na to co sie stalo. Przepraszam za slownictwo!

Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up215 Thumb down 6

# 20 October 2010 godzina: 3:25 pm

·        

Dominika :

micho196
Człowieku jesteś wielki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up48 Thumb down 4

# 20 October 2010 godzina: 3:38 pm

·        

robo :

MICHO – nie przepraszaj , nic innego nikt mądry nie myśli .Po twoim komentarzu ulżyło paru osobom .Ilu – zobaczysz po plusach .Lepiej żeby ulżyło na sucho , bo jak damy sie wciągnąć w głupotę(grę ) PO to razem z nimi będzie po nas i tak PO .Jest jeszcze jedno wyjście :ktoś oddzieli ziarno od plew .Ja głosuję ZA .

Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up53 Thumb down 3

# 20 October 2010 godzina: 3:43 pm

·        

ANDREW :

Zgadzam się z micho196. Giną osoby, które mogą mieć jakikolwiek niekorzystny dla rządu wpływ na śledztwo. To już przynajmniej czwarta lub piąta osoba. Coraz bardziej wydaje mi się prawdopodobne, że wrak, który znamy z filmu koli, to nie nasz Tupolew. Wypowiedzi ludzi, że na Polsat News widzieli samolot, który wylądował i się nie rozbił. To samo widać w czołówce niemieckiego dziennika, liny zawiesia na filmie koli, brak ciał przy wraku samolotu, no i sam film… Trochę dziwne wydaje mi się, aby przy tak zaplanowanym zamachu, FSB pozwoliłoby jakiemuś gapiowi filmować zdarzenie i pozwoliło mu spokojnie odejść i umieścić film w internecie. Może ten film miał tylko utwierdzić wszystkich w przekonaniu, że samolot rozbił się? Być może nie wszystko zagrało i sprawcy nie spodziewali się, że zostaną zauważone liny zawiesia? Może nasz Tupolew został w całości gdzieś przetransportowany, a wrak innego Tupolewa podrzucony na miejsce zamachu? W końcu mieli na to przynajmniej 15-20 min. Tak tylko głośno myślę, w końcu niczego nie można wykluczyć…

Komentarz lubiany przez innych czytelników: Oceń go. Thumb up86 Thumb down 3

# 20 October 2010 godzina: 8:07 pm

·        

andrew001 :

Jest jeszcze inna mozliwosc. Prosciejsza, a w sytuacji zamachu to jest bardzo wazne im prosciejszy scenariusz tym wieksze szanse na powodzenie. I ja twierdze ze nie powinnismy szukac bardzo zawilych scenariuszy, to astronomicznie zwieksza ryzyko ze cos sie zawali, ze zamach nie wyjdzie lub ze zostanie ujawniony. Scenariusz zamachu musi byc jak najprosciejszy! To jest najbardziej fundamentalne w takim przedsiewzieciu.

Zalozmy ze ten tupolew rozbil sie tam w Smolensku o 8:38 lub cos okolo tego czasu (wg. zegarka Gen. Blasika),i tutaj trzeba nadmienic ze Russia24 wiadomosci w sprawozdaniu bezposrednio po katastrofie podaja ze samolot ROZBIL SIE NA 2 CZESCI!.

Mamy liny zawiesia, widoczne na filmie “Koli”. Znany jest ich udzwig, wiemy ze stosowny helikopter do podnoszenia np. calego tupolewa byl na miejscu. Cial i foteli, wielu rzeczy osobistych, strzepow wszystkiego zawieszonych na drzewach nie bylo, a eksplozja taka zdolna rozczlonkowac kadlub na tak male fragmenty musiala byc znaczna i rzeczy musialyby wisiec na drzewach!. Wniosek z tego ze musialy sie gdzies znajdowac. Kokpitu nie mamy, ba! bardzo duzej czesci kadluba nie ma! a wiec co tak naprawde sie z tym wszystkim stalo?

http://smolensk-2010.pl/2010-09-21-wypadek-smolenski-pasmo-dezinformacji.html

http://smolensk-2010.pl/goto/http://www.fotka.pl/profil/photy/albumy/1,Ja/57352933,,?authkey=fdfbd19615fcd700a9f09e7287a7de16#foto

http://smolensk-2010.pl/goto/http://www.granagieldzie.pl/viewtopic.php?f=34&t=297&sid=8f6b6e93c7fdd549cfe71bb85e31388c&start=130

http://smolensk-2010.pl/goto/http://www.tagesschau.de/multimedia/sendung/tt2206.html

http://smolensk-2010.pl/galerie-zdjec

http://smolensk-2010.pl/goto/http://smolensk2010.cba.pl/dziwna_katastrofa/goscinne_skrzydlo/

http://www.youtube.com/watch?v=k4h8gwFp7i0

Mysle ze to co lezy na lotnisku nie bez powodu lezy tam i niszczeje. W takiej sytuacji robi sie wszystko aby zatrzec slady i tylko idzie sie na malo znaczace ustepstwa wymuszone okolicznosciami.

Andriej Menderiejew “Kola” przybywa na scene i zaczyna filmowac okolo 8:54 czasu lokalnego, w kilkanascie minut po katastrofie. Na poczatku tego filmu widac dosc wyraznie kokpit od przodu, slychac rozmowy po polsku, ktorych to transkrypcje (w miare dokladna) mamy tutaj na tym portalu:

http://smolensk-2010.pl/2010-07-26-amatorski-film-ze-smolenska-%e2%80%93-analiza-oraz-transkrypcja-audio.html

A wiec ktos przezyl,sa swiadkowie. Helikopter podnosi kadlub z prawym skrzydlem i odtransportowywuje na miejsce ukrycia, niedaleko, obok salonu samochodowego. Nie ma cial, nie ma foteli nie ma kadluba i kokpitu. Pozostalych przy zyciu wymordowano blyskawicznie. Tlumaczy to takze dobry stan mundurow czy garniturow ofiar. Pojawiaja sie wozy strazackie, Wisniewski, pozniej ambulanse z lekarzami stojacymi jak na apelu, dlaczego? A do kogo mieli oni isc jezeli tam nie bylo ofiar?

Zaczelo sie zbieranie elementow wraku a wiec odcieto skrzydlo od kadluba i zabrano na lotnisko, niektorzy reporterzy mowia ze skrzydla byly jakby odciete w srodku pila, niekoniecznie pila musiala byc w uzyciu, sa prostsze i szybsze metody i rownie niezawodne. Zabieraja ciala z wraku na lotnisko i klada w jednym miejscu dokad zaden z reporterow a takze i innych osob wlacznie z “Kola” nie dotarl; a w koncu wylapali ich wszystkich i filmy zabrali wiec maja rozeznanie gdzie ich nie bylo. Zaczyna sie farsa na uzytek swiata.

Oczywiscie ze taki scenariuszs jest pelen “dziur”, nie o to chodzilo aby przedstawic go jako kompletny, a raczej jako mozliwosc, prosta i przez to bardziej niezawodna w wykonaniu. Tutaj mozna dokonac jeszcze wielu poprawek i ulepszen.

Mozna powiedziec ze np. przyniesiono i rozrzucono niektore elementy samolotu “blizniaka” a to ze wzgledu ze liczono sie ze TU154 z prezydentem takze bedzie sie lamal. Po tym jak TU154 z prezydentem rozbil sie i (za Russia24) rozlamal sie na dwie czesci, te czesci szybko odtransportowano helikopterem.

Jednakze trzeba pamietac ze to komplikuje bardzo znacznie scenariusz wykonawczy. Samolot blizniak musial byc na miejscu, musial zostac polamany i umiejscowiony (lub rozbity) w nocy lub nad ranem (to tlumaczy fakt ze tusk musial miec gwarancje na wylot tego samolotu w okreslonym dniu, aby ruskie mogly tego dokonac krotko przed zamierzona katastrofa, oraz wyrazne niescislosci w polamanych drzewach – tylko tutaj ten rosyjski IL mial takze ta mozliwosc swego udzialu). Rosyjski IL poza tworzeniem sztucznej mgly na pewno mial za zadanie przejsc probe generalna zamachu, aby bardziej sprecyzowac miejsce upadku tupolewa, ze wzgledow organizacyjnych. A taka proba przy tego typu operacjach jest bezcenna!

To jest tylko sugestia, mozliwie ze bylo inaczej, ALE W DALSZYM C...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin