Opis techniczny
Charakterystyka ogólna obiektu:
- konstrukcję nośną stanowi ustrój belkowy
- zastosowane materiały:
• beton B30
• stal 18G2
1. Uwagi formalne.
2. Lokalizacja obiektu.
Projektowany wiadukt znajduje się w ciągu magistrali łączącej miasta Wrocław i Warszawę
3. Opis konstrukcji przęsła.
3.1. Dźwigary główne.
3.2. Płyta pomostowa.
Płytę pomostową zaprojektowano o stałej grubości 21cm i szerokości całkowitej 14,4m. Długość wspornika chodnikowego wynosi 1,50m. Za pomocą płyty pomostowej uzyskano spadek poprzeczny.
3.3. Poprzecznice.
Poprzecznice zaprojektowano o wymiarach 1,00m x 0,45m umiejscowiono w osiach podparć i w środku rozpiętości przęseł.
3.4. Elementy wyposażenia.
a) nawierzchnia
Na jezdni zastosowano dwie warstwy : 4cm betonu asfaltowego ścisłego i 5cm betonu asfaltowego półścisłego. Na chodnikach zastosowano nawierzchnię epoksydową o grubości 3mm.
b) w celu rozgraniczenia ruchu pieszych i pojazdów zastosowano bariery energochłonne
c) ze względu na rodzaj przeszkody zastosowano poręcze wg [4] o wysokości 1300mm
d) przyjęto dylatacje DYL2.1 zgodnie z [4]
3.5. Łożyska.
Zastosowano standardowe łożyska czaszowe .Łożysko stałe typu F 4.0 umiejscowiono na filarze pod dźwigarem wewnętrznym. W pozostałych punktach podparcia przyjęto łożyska jednokierunkowo przesuwne typu GS 4.0 i łożyska wielokierunkowo przesuwne typu S 4.0.
4. Technologia wykonania.
Przęsła zabetonowano na rusztowaniach umożliwiających ruch pod wiaduktem. Betonowanie przęseł wykonano łącznie. Pręty zbrojenia głównego łączono za pomocą spoin czołowych.
Spis literatury:
[1] PN-85/S-10030 Obiekty mostowe. Obciążenia.
[2] PN-91/S-10042 Obiekty mostowe. Konstrukcje betonowe, żelbetowe i sprężone. Projektowanie.
[3] Kalist Grabiec „Projektowanie konstrukcji betonowych i żelbetowych według metody stanów granicznych.
[4] Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych Wydział Mostów „Katalog detali mostowych”
Do obliczeń wykorzystano następujące programy komputerowe:
1. Pręty
2. Mathcad 2000 Professional
3. OFFICE97
SPIS TREŚCI:
1. Opis techniczny
2. Projekt wstępny
3. Projekt techniczny
4. Rysunki:
Nr1. Koncepcja przekroczenia przeszkody wariant I
Nr2. Koncepcja przekroczenia przeszkody wariant II
Nr3. Rysunek zestawczy
Nr4. Konstrukcja zbrojenia dźwigara
Nr5. Konstrukcja zbrojenia poprzecznicy i płyty.
POLITECHNIKA WROCŁAWSKA
INSTYTUT INŻYNIERII LĄDOWEJ
ZAKŁAD MOSTÓW
Z
MOSTÓW BETONOWYCH
Rok akademicki:
1999/2000
heaven_paradise