AUTOPREZENTACJA I KOMUNIKACJA W RELACJACH ZAWODOWYCH.doc

(37 KB) Pobierz
AUTOPREZENTACJA I KOMUNIKACJA W RELACJACH ZAWODOWYCH

AUTOPREZENTACJA I KOMUNIKACJA W RELACJACH ZAWODOWYCH

 

21-22.08.2008, Warszawa

 

Celem Szkolenia jest: poznanie przyczyn powstawania sytuacji trudnych w relacjach z ludźmi i sposobów ich rozwiązywania, poznanie zasad wywierania wpływu i skutecznej komunikacji w sytuacji stresu i konfliktu, nabycie umiejętności opanowania stresu i radzenia sobie z wypaleniem zawodowym, zdobycie umiejętności świadomego i pożądanego wywierania wrażenia podczas autoprezentacji, swoboda wystąpień przed zróżnicowanym forum, etykieta w pracy.

Maksymalna wielkość szkolonej grupy wynosi 14 osób. Minimalna wielkość szkolonej grupy to 6 osób.

 

PROGRAM MERYTORYCZNY - Komunikacja w relacjach zawodowych:

 

Temat sesji: Czym jest i czemu służy EQ; pola potencjału

 

Cel; czyli co chcemy osiągnąć

Wprowadzenie i zmotywowanie uczestników do udziału w trudnym warsztacie. Zdiagnozowanie indywidualnych potrzeb. EQ zamiast IQ - pieć filarów rozwijających wg. Daniela Goldmana i Karla Albrechta. Ćwicz się w magnetyzmie: podnoszenie poziomu zdolności dogadywania się z innymi, skłanianie ich do współpracy

 

Jak, metodologia zajęć

Test diagnostyczny pokazujący różne obszary inteligencji

Pytania sondujące metodą: "łańcuch"

Miniwykład motywujący

Pytania rotujące; panel dyskusyjny kontrolowany.

 

Czas realizacji: 1 godzina

 

Temat sesji: EQ a umiejętności komunikacji werbalnej

 

Cel; czyli co chcemy osiągnąć

Poznanie słów "kluczy" oraz poziomów wypowiedzi "kluczy". Poznanie bodźców werbalnych prowokujących nieświadomy konflikt. Świadome działania manipulacyjne; metody i powody ich powstania, rozpoznawanie i przeciwdziałanie im. Lateralizacja a reakcje werbalne. Poznanie werbalnych granic dialogu z pominięciem różnic kulturowych.( gdzie kończy się dialog a gdzie zaczyna niebezpieczna droga do niezamierzonej sprzeczki. Wypracowanie umiejętności stosowania wypowiedzi "dyplomatycznych".

 

Jak, metodologia zajęć

Ćw. "przeprawa w raju"

Warsztat wypowiedzi oparty na konstrukcji wypowiedzi asertywnych wg. Król-Fijewskiej

Zajęcia w grupach

Ćwiczenia w parach.

Cwiczenia retoryczne.

 

Czas realizacji: 2,5 godziny

 

Temat sesji: EQ a umiejętności w zakresie komunikacji niewerbalnej.

 

Cel; czyli co chcemy osiągnąć

Gesty konwencjonalne, mimowolne, rytmizujące, merytoryczne i emocjonalne. Umiejętność rozróżniania i skutecznego stosowania ich. Strefy oddziaływania gestem a naturalne predyspozycje człowieka. Etogram ludzkich zachowań wg. D. Morrisa. Gesty i postawy dyplomatyczne.

 

Jak, metodologia zajęć

Warsztat kamerowy. Użycie kamery ma na celu efekt dydaktyczny poznawczy, wykazuje bowiem różnice komunikacyjne między dotychczasowymi umiejętnościami uczestników a efektem poznania technik niewerbalnych po przebytych zajęciach. Kamera jako element zwiększający audytorium jednocześnie jako element wzmocnienia dyskomfortu emocjonalnego.

 

Czas realizacji: 3 godziny

 

Temat sesji: Rekapitulacja zajęć

 

Cel; czyli co chcemy osiągnąć

Pojęcia "gwoździe". Podsumowanie kroków strategii własnego rozwoju.

 

Jak, metodologia zajęć

Wypowiedzi indywidualne uczestników.

Dyskusja kontrolowana.

 

Czas realizacji: 0,5 godziny

 

PROGRAM MERYTORYCZNY- Autoprezentacja w relacjach zawodowych

 

Temat sesji: Efektywna komunikacja werbalna w czasie autoprezentacji

 

Cel sesji:

Jakie znaczenie ma sposób naszej wypowiedzi, jak dopasować komunikat werbalny do odbiorców, jakim językiem mówić, jakie znaczenie ma głos - jego barwa, intonacja i tempo mówienia?

 

Omówienie struktury wypowiedzi (jasność, przejrzystość treści, kolejność przekazywania informacji)

Dostosowanie formy i treści autoprezentacji do percepcji odbiorców i ich potrzeb,

Prezentacja językiem korzyści i wyobrażeń,

Dostosowanie autoprezentacji do odbiorców

Sztuka retoryki i erystyki. Ćwiczenia dykcji.

 

Metodologia:

Mini-wykład o charakterze interaktywnym ćwiczenia: wymowy; dykcjonariusz nagranie i odsłuchiwanie nagrań z naciskiem na wypowiadane treści feedback na bieżąco

 

Czas: 2 godziny

 

Temat sesji: Zasady komunikacji niewerbalnej w czasie autoprezentacji

 

Cel sesji:

Jak prezentować się przed grupą? Jak wykorzystać efekt pierwszego wrażenia? Wybór strategii przedstawiania się słuchaczom. Dlaczego początek spotkania jest ważny dla całości przebiegu prezentacji/wykładu?

 

Postawa ciała, wygląd Gestykulacja, Mimika, kontakt wzrokowy, Ekspresja słowa: ton i barwa głosu, poprawna dykcja

 

Metodologia:

Krótki mini- wykład Symulacje rzeczywistych sytuacji prezentacyjnych demonstracja złych i dobrych zachowań Nauka gestykulacji wspierającej wg szkoły niemieckiej oraz szkoły południowej. ćwiczenia z kamerą ( nagranie i odtwarzanie własnych prezentacji z naciskiem na tło werbalne) feedbeck na bieżąco

 

Czas: 2 godziny

 

Temat sesji: Etykieta w relacjach zawodowych

 

Cel sesji:

Co to jest etykieta zawodowa? O czym warto pamiętać, co wypada a czego nie należy.

Kto kogo pierwszy powinien pozdrawiać w pracy , kolejność witania się przy zróżnicowanym pod względem stanowiska zespole.

 

Wizytownik i wizytówki

 

Metodologia:

Praktyczne ćwiczenia umiejętności prezentacyjnych:, feedback na bieżąco

 

Czas: 1 godzina

 

Temat sesji: Ćwiczenie wybranych umiejętności niezbędnych w czasie prezentacji

 

Cel sesji:

Techniki radzenia sobie z tremą - metody redukowania stresu i opanowywania tremy podczas wystąpienia,

Analiza indywidualnego stylu prowadzenia prezentacji. Eliminacja frustracji. Dostosowanie techniki do indywidualnego potencjału.

Rekapitulacja zajęć

 

Metodologia:

Ćwiczenia w eliminowaniu objawów tremy.

Feedback - wyciąganie wniosków z doświadczeń i ćwiczeń przeprowadzonych podczas szkolenia.

 

Czas: 1 godzina

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin